نظرات درباره کتاب آتش بدون دود (جلد سوم از مجموعه هفت جلدی) و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آتش بدون دود (جلد سوم از مجموعه هفت جلدی) اثر نادر ابراهیمی

نظرات کاربران درباره کتاب آتش بدون دود (جلد سوم از مجموعه هفت جلدی)

امتیاز:
۴.۱از ۱۲ رأی
۴٫۱
(۱۲)
محمد حسن
قبل از این کتاب بهترین رمان برای من، کلیدر بود،از محمود خان، و درست است که کلیدر، غنای ادبی اش بیشتر است، اما این کتاب ، فقط ادبیات نیست بلکه داستان زندگی است،داستان مردانگی و شجاعت،داستان مردمان فوق العاده ترکمن، و چنان صحنه هایی پیش چشم می آورد ، که از شدت ذوق،اشک در چشم حلقه می زند. آتش بدون دود، گرمایی دارد که لطافتش مدت ها ماندگار است. داستان پردازی عالی، شخصیت پردازی استوار، روح حکیمانه نویسنده جاری در لحظه ها ، سیاست، مبارزه، آرمان، عشق، جنگ ، جهل، تاریکی، آشتی ، حکمت، روشنایی، غرور، غرور، غرور مردمان خوب صحرا... و داستانی بی نظیر. از دست ندهید!!! هرگز!!!
Azadeh_313
امروز دوره‌ی کامل این کتاب به دستم رسید. بی صبرانه منتظرم با یه فراغت بالی شروع به خوندنش کنم...
fatemeh
من هنوز جلد سوم این کتاب رو از مجموعه ی ۹ جلدی تموم کردم و خوندم بی صبرانه منتظرم جلد ۴ به دستم برسه بسیار کتاب عالی است و هیچی کم نداره از هر نظر .
کافه کتاب
شاهکاره این جلو کتاب. یک شاهکار واقعی. زندگی ایلات و عشایر ترکمن. دشمنی و در نهایت همبستگی آنها با هم 👍
نگین بدیهی
امسال من مجموعه ی آتش بدون دود رو شروع کردم و در اردیبهشت ماه جلد سومش رو تموم کردم. باید بگم که تا اینجا هرکدوم از جلدها ویژگی ها و تاثیر خاص خودشون رو داشتند و من به شدت از مدل روندی که داستان داره طی میکنه بسیار لذت میبرم. هدفم از شروع این مجموعه این بود که خیلی وقت بود دلم برای خوندن یه داستان ایرانی خوب و بامعنا تنگ شده بود، چیزی که این روزا کمتر میبینیم. داستان این مجموعه به طور کلی درباره ی قبیله ی ترکمن از دورترین زمان ها تا زمان معاصر و داستان مشکلات درون قبیله ایشون، مشکلات سیاسیشون با حکومت قاجار و پهلوی و موضوعاتی از این دست هست. داستان این مجموعه به صورت دنباله دار هست و نمیتونید جدای از ترتیب مطالعش کنید. در جلد سوم ما دنباله ی داستان جلد دوم رو میخونیم زمانی که آق اویلر، پسر گالان اوجا، در مقابل تمام اینچه برونی ها وایمیسته و برای نجات بچه های اینچه برون، پسرش آلنی رو به شهر میفرسته تا علم طب یاد بگیره و این عمل براش عواقب بدی رو به همراه داره و باعث بدنامیش بین قبیله ی ترکمن میشه. حالا در جلد سوم ما شاهد بازگشت آلنی از شهر به صحرا و اتفاقاتی که از پس اون میفته هستیم. واژه ها و جمله آرایی این کتاب واقعا فوق العادست و باید به قلم نادر ابراهیمی حقیقتا بالید. طراحی تک تک شخصیت ها از نظر من بسیار دقیق و خلاقانست و واقعا این مجموعه رو بهتون پیشنهاد میکنم اگه شما هم مدت هاست داستان ایرانی خوب نخوندید و از خوندن داستان های طولانی در مورد شخصیت ها و افراد یک خانواده یا قبیله خوشتون میاد اما اگه زیاد از خوندن موضوعات سیاسی داخلی خوشتون نمیاد یا حوصله ی دنبال کردن یک داستان رو به صورت دنباله دار ندارید، بهتره که سراغ کتاب های دیگه ای برید. به نظرم میتونیم این کتاب رو در دسته کتاب هایی قرار بدیم که در سبک داستان های احمد محمود یا محمود دولت آبادی هستند مخصوصا شبیه به مجموعه داستان کلیدر. امیدوارم که بتونید صبر و حوصله ی کافی برای خوندن این کتاب به خرج بدید و با تک تک شخصیت ها همپا بشید، درکشون کنید و بدون هیچ جانبداری، احساسات و عقاید سیاسی اون دوران رو مطالعه کنید. #چالش_کتابخوانی_۱۴۰۳
محمد حقگو
عالیییییی

حجم

۳۱۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۳۱۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد