نظرات درباره کتاب وابسته‌ی یک دَم و چند حکایت روان‌درمانی دیگر و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب وابسته‌ی یک دَم و چند حکایت روان‌درمانی دیگر اثر اروین  د. یالوم

نظرات کاربران درباره کتاب وابسته‌ی یک دَم و چند حکایت روان‌درمانی دیگر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۲۹ رأی
۴٫۱
(۲۹)
plato
کتاب فوق العاده کاربردی و علمی بود. چند نکته جذاب داشت؛تو اکثر مراجع ها برای شناخت فرد از خواب هاش استفاده میشد که من مدتیه کمی درگیر همچین مطلبی شدم و معتقدم خواب سفر روح نیست مگه اینکه روح رو ضمیر ناخودآگاه بدونیم! اتفاقا چند وقت پیش یه قضیه تقریبا مضحک برام پیش اومد.آخر شب قبل خواب چند صفحه ای از قلعه حیواناتو خوندم و بعد خوابیدم؛شب خواب دیدم که شاه رو انداختیم بیرون و رفتیم تو خونش زندگی میکنیم😐بعد از مدتی برای برداشتن یه سری چیزا اومد خونه و خلاصه دعوامون شد.آخرش که داشت میرفت معذرت خواهی کردم و گفتم کتاب میخونم برای شناختنش!😶 حالا این مورد من زیاد جوگیرانس،ولی باورتون نمیشه جزئیات بعضی خواب ها چقدر میتونه به خودشناسیتون کمک کنه.حتما کتابو بخونید این فقط یک جنبه از کتابه. دلیل من برای خوندنش کمک به افرادی بود که معمولا برای مشاوره پیش من میان و من فقط میتونستم تجربیاتمو بهشون ارائه بدم.تو این کتاب خیلی چیزایی که ناخواسته رعایت میکردم رو دیدم و همینطور چیزایی که باید به آپشن هام اضافه کنم! نکات دیگه ای هم بود که بخوام تو قسمت نظر بیارم ولی چون تو کپشن بریده ها بعضا نوشتمشون میتونید همونجا استفاده کنید که نظر هم طولانی نشه. قسمت های زیادی از کتاب بوده که خیلی ارزشمند هستن ولی بخاطر پیوستگی مطلب نمیشد بریدشو گذاشت. خلاصه کلام با خیال راحت بخرید و لذت ببرید👍 ترجیحا فردا خرید کنید چون طاقچه با همکاری بعضی انتشارات(که اختران هم یکیشونه)فروش فردای خودشو به سیل زده ها اختصاص میده.
plato
ممنونم دوست عزیز.باعث افتخاره🙂
____
امیدوارم به طاقچه برگردید و باز نظرات و بریده های سودمندتونو بخونم ...بصورت کاربر خاموش همیشه از نظراتتون بهره میبردم
شاهین
این کتاب همان کتاب آفریده های یک روز (creatures of a day) هستش ممنون به خاطر ارائه‌ی ترجمه های مختلف ولی ای کاش حداقل در نمونه کتاب مشخصات کتاب را بنویسید تا اشتباهاً یک کتاب را دوبار نخریم
محمود
کتابی مشتمل بر چندین خاطره از اتاق درمان و روان‌درمانی‌. کتاب از ترجمه‌ خوبی برخوردار است، سریع خوانده می‌شود و ازین نظر با توجه به محتوای کتاب، خواندنش خالی از لطف نیست. با این وجود مطالعه کتاب را به دانشجویان روانشناسی توصیه می‌کنم، و حدس می‌زنم خاطرات روان‌درمانگری با تجربه از اتاق درمان، می‌تواند توصیه‌های راه‌گشایی را در خود جای داده باشد.
zahra
کاش می توانستم ده تا ستاره بدم. واقعا زیبا داستان های بین خودش و مراجعان رو با یک درون بینی بسیار عمیق شرح داده. ازین کتاب خیلی یاد گرفتم در باب پیچیدگی های انسان به معنای کاملش. نه انسانی که تقلیل یافته به موضوع آزمایشگاهی. اگر با موضوع مرگ درگیر هسنین حتما بخونید. فقط حیف که رویکرد به دنیا خیلی مادیه وفراتر از این حیات رو در نظر نمی گیره.
M3iti
همانطور که یالوم در پسگفتار کتاب اشاره میکنه، اصلی ترین فاکتور در درمان روان ایجاد ارتباط موثر هست و این وجه تمایز تفکر یالوم با فرویدین ها هست که اعتقاد دارند نباید با بیمار ارتباط حسی ایجاد کرد. آقای یالوم در این کتاب سعی دارند با مطرح کردن چند درمان غیر استاندارد و صرفا مبتنی بر رابطه و خلاقیت این فرضیهٔ خودشون رو اثبات کنند. خیلی کتاب گیرایی نبود مثل کتب دیگر یالوم، ولی خالی از لطف هم نبود. ترجمه هم بد نبود ولی یکی رو باید بیاریم ظرافت طبع مترجم رو ترجمه کنه به فارسی عام ! بعضا جملات به شعر تبدیل شدند و سنگین و سخت میکنند روان خوانی و درک رو.
کاربر 6164521
فرویدین ها! اعتقاد دارند نباید با بیمار ارتباط حسی ایجاد کرد. منبع دارید از کتاب ها یا مقاله برای این گفته
کاربر ۱۸۰۶۰۵۷
من در نظرات یکی از دوستان خوندم که این کتاب با عنوان "آفریده های یک روز" چپ شده، متشکرم از این پیام. چون که بعد دانلود متوجه شدم قبلا کتابی مشابه این متن خوندم که من ترجمه آن کتاب رو بیشتر پسندیدم. به نظرم جالب نیست که در اپلیکیشن کتاب مورد اعتماد ما، اجازه داده بشه که یک کتاب با دو عنوان با ترجمه های ضعیف و قوی موجود باشه و برای ما خوانندگان ابهام ایجاد کننه. امیدوارم که طاقچه روی این موارد دیده شده، توجه لازم رو داشته باشه. بسیار سپاسگذارم
mohammad
اتفاقا خیلی خوبه نسخه های مختلف از انتشارات مختلف وجود داشته باشه
دایه مکفی
شک دارم که انتخاب این کتاب برای مطالعه، انتخاب صحیحی برای شخص من بوده باشه، یه کم تخصصی به نظر میرسه، اما ترجمه فوق العاده و نحوه قلم و انتخاب واژگان، وادارم کرد که تا آخر پیش برم، خیلی برام لذتبخش بود که در طول مطالعه، بایستی معنی چند کلمه رو در کتاب لغت جستجو میکردم.
سینا
من نشر قطره رو خوندم عالی بود مترجماش همه دکتر روانپزشک بودن
آزاد
مثل همه ی کتابهای یالوم خوندنش برای کسانی که مایل هستن با خودشون بیشتر آشنا بشن توصیه میشه!
کاربر نیوشک
بی نظیر و خیره کننده
ali\ ashta
زیبا و بدون نقص
alireza
سلام. خوشحال هستم که ناشر ارزشمندی مثل اختران هم به جمع ارائه کنندگان کتاب الکترونیک پیوست. منتظر ارائه کتاب های فوق العاده این انتشارات هستیم. مثل کتابهای ترجمه شده از دیوید هاروی.... ممنون از طاقچه بخاطر این حسن انتخاب و امیدوارم این همکاری گسترش پیدا کنه....
هانی
چقدر من یالوم رو دوست دارم، چقدر این مرد تحلیل‌های قشنگی ارائه میده و علمی و فصیح صحبت میکنه واقعا لذت بردم
n.nasim
متن روان و گیرا خیلی جذبم کرد و اینکه کتاب جالب هست
fateme.z
سلام چرا کتاب فقط 107 صفحه هست ولی تو مشخصات زده 230تا؟ چن بار هم حذف و مجدد دانلود کردم ولی هربار همینه
Metaf
من عاشق روانشناسی هستم و اروین یالوم رو به تازگی کشف کردم و این دومین کتابیه که ازش میخونم و محتوای کتاب رو بسیار دوست دارم، چیز خاصی نیست روایت یالوم از مراجعینشه ولی برای یک دوستدار روانکاوی بهترین چیزه. منتها ترجمه رو نمی پسندم. مترجم انگار زیادی زور زده که همه چیز رو قلمبه سلمبه کنه. به جای فراری دادن من=نوشته "رماندن من" به جای توی فکر فرو رفته ام=نوشته "فکری م" این کتاب یک رمان کلاسیک نیست، اروین یالوم برای قرن گذشته نیست و معاصر ماست و فکر نمیکنم هنوز حتی مرده باشه! مسخره ست این ترجمه.

حجم

۲۰۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۲۰۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۴۴,۰۰۰
۲۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد