نظرات درباره کتاب شوابی‌ها و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شوابی‌ها اثر هرتا مولر

نظرات کاربران درباره کتاب شوابی‌ها

۲٫۶
(۶۲)
fateme
فقر و شرایط سخت زندگی ، مثل اون چرک ها بودن ، که وقتی جامعه ای از اون رهایی پیدا کنه ، حال خوش نصیب مردم میشه مثل سرحالی آدم بعد از یک حمام
neda
داستان زیبایی است اما بسیار تلخ و تکان دهنده! چه حقیقت ترسناکی!
مریم کریم زاده
😶
▪︎ sᴀʟᴠᴀᴅᴏʀ
نظر ندم بهتره 😑😑😑
عاشق کتاب
داستان چندش آوری بود که هیچ هدفی نداشت
majid
متاسقانه من خوندمش😥😥😥😥😥
ساکت
جالب بود. اما حال آدمو بهم میزد😷 هی چرک و فیتیله و زرد و قهوه ای و سیاه...😟😟
🍃رز رزاسه🍃
چی پدر بزرگ کجا بود از کجا اومد چطوری اگه بود مادر بزرگ چرا ندیدش ؟😣یعنی چی می خواد چی بگه 😩
دانیال
پدربزرگ مرده بوده خیلی قبل. مادر بزرگ فکر میکرده زنده اس دقت کن میرسه به پدربزرگ آب یخ میشه اون گرمای آب یه کنایه از عمره
m.a.m
برخلاف سایر دوستان بنظرم خیلی داستان خوبی روایتی زیبا از زندگی خانواده ای که به درد و رنج تنگدستی تن داده و در نهایت با مسکنی خود را تسکین می دهند
مریم کریم زاده
این داستان برنده ی جایزه ی نوبل ادبی شده😐
Mohammad Bagheri
تعریفی از زندگی فقیرانه، سخت و اما محبت آمیز.
Prhaaam
فضاسازی جالبی داشت
Hassan Yousefzadeh
اتفاقا به نظرم جالب بود گرچه فقیر اما ساده و همدل و مهربان
mehregan
شو اب اسم محلی در جنوب آلمان است که در قلمرو رومانی قرار دارد، و داستان شوابی ها توصیفی است از شرایط سخت زندگی مردم در دوران حکومت نیکلای چائوشسکو دیکتاتور رومانی و عاقبت چائوشسکو در سال 1989 پیش از فرار از کشور به دست مردم افتاد و پس ازمحاکمه ای همراه همسرش تیرباران شد .
mostapha
کاش طاقچه بخش نظرات "مجموعه مطالعه در وقت اضافه" رو ببنده. . . اینطوری شاید قشنگتر باشه همه چی!!!!!!!! داستان خوب بود. ممنون. والبته اسدا.. امرایی کبیر که انتخابهاش همیشه بی نقص و فوق العاده ست.
Nastaran Pd
من شخصا میام نظر هارو میخونم به امید اینکه با برداشت های مفید بقیه مواجه شم تا اطلاعاتم بیشتر شه. ولی بعضا هنوز بلد نیستن نظر دادن رو. این بخش نظرات نیست ک باید بسته شه بلکه این بقیه ن که باید نظر دهی رو یادبگیرن.
mehregan
کوتاه و بدون حاشیه جالب بود ، زندگی تو فقر باعث نمیشه آدمها کثیف زندگی کنند و شاد نباشند و سریال نبینند .
پناه 66
بد نبود
Seyyed Aqil Hoseiny
حیف همون دو سه دقیقه وقتی که برای خوندن این داستان مزخرف تلف شد
مژگان معمار زاده
هرتا مولر خدای استعاره هست و نقد نوشته‌هایش سخت است و براحتی نمی‌شود جمله به جمله را تفسیر کرد وگفت در سرش چه می‌گذرد اما کلی می‌شود درک کرد. از خانم مولر سرزمین گوجه‌های سبز را خواندم. داستان شوابی ها به فقر ربطی ندارد و در مورد جنگها و کشورهاست چون شوابی منطقه‌ای مرزی میان دو کشور جنگ‌زده هست. بنظرم در مجموع به قدرت کشورهای بزرگی که آتش جنگ را شعله‌ور می‌کنند اشاره دارد که در اینداستان همان پدربزرگ است. نامحسوس و بدون اینکه دیده شود یکی یکی کشورها را وارد جنگ می‌کند. هر کدام ابتدا در حد دخالتی کوچک وارد می‌شوند و فکر می‌کنند آب ولرم است ولی وقتی همه چیزشان را از دست می‌دهند و کلی کثافت ببار می‌آورند(فتیله چرکها)متوجه داغی آبی که آنها را سوزانده می‌شوند. همان مثل معروف خودمان که میگیم فلانی از جوی رد میشه و میخواد پاش تر نشه. و در پایان وقتی ابرقدرتها کشورها را موذیانه بجان هم می‌اندازند اثری از خود بجا نمی‌گذارند. از زاویه یک کشور هم می‌شود روایت را بررسی کرد. حاکمانی که با حرفهای آرمانی و ایدئولوژی ها و اندیشه خاصی که در مغز مردمشان فرو می‌کنند آنها را وادار به جنگیدن و سوختن می‌کنند و در آخر با خونسردی آثار جرمشان را پاک می‌کنند و داخل سوراخ چاه می‌ریزند و با تشویق و کف زدن وقتی داغی آبها یا جنگها به سردی گرایید آنها وارد می‌شوند و به قدرت می‌رسند. تازه با تلقینِ شجاعت و ایثار، مردم و خانواده‌های شهید را راضی و خشنود می‌فرستند خانه تا با تلویزیون و افتخار به خود سرگرم شوند و نفهمند چه چیزهای گرانبهایی از دست دادند تا دیکتاتورهایی را پایشان هم تر نشد قدرتمندتر شوند.
دیدمــش‌شناختــم‌اش‌ولی‌اونشناخــت🌿
کتاب، داستانی از یک خانواده فقیر بود. از نظر من این کتاب بیانگر این بود که با اینکه زندگی تلخ هست، اما تو با چیز های کوچک شاد باش. به نظر من برای اوقات فراغت بسیار خوب است.
mehdik2017
مفهوم نیست
وحید
ارزش نظر دادن نداشت... شبیه همون فتیله‌های چرک خانواده بود.

حجم

۵٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

حجم

۵٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد