نظرات درباره کتاب آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید اثر اسلاونکا دراکولیچ

نظرات کاربران درباره کتاب آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید

انتشارات:نشر ستاک
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۲۰ رأی
۳٫۶
(۲۰)
Ghazal
مهم‌ترین مفهومی که نویسنده خواسته تو این کتاب مطرح کنه اینه که جنایتکاران جنگی لزوماً انسان‌هایی ذاتاً شرور یا بیمارانی روانی نبودن بلکه خیلی از اونها آدمایی معمولی بودن که در شرایط خاص نیمه تاریک وجودشون فعال می‌شه. همواره باید مراقب خودمون باشیم؛شرارت در کمین ماست.
عادل تنها
انسانها هم در نیکوکاری و هم در بدی کردن استعداد دارند. اگر جنایتکاران جنگی افرادی عادی درست شبیه ما باشند که تحت شرایطی خاص، تصمیمات غیراخلاقی ،گرفتند آن وقت چه باید کرد؟ زیرا اگر فقط استثنا باشند (انسانهایی که شرور به دنیا می آیند) آنگاه امکان نداشت میلیونها انسان در جنگ جهانی دوم به کلی سربه نیست شوند یا ۸۰۰۰ بوسنیایی در صربرنیتسا طی سه روز کشته شوند. این گویای چه چیزی دربارۀ خود ما میتواند باشد؟ ضمن اینکه خود را وادار به نگاهی دقیقتر به مجرمان جنگی میکنیم باید سوالی تلخ اما مرتبط را بپرسیم: من اگر در چنین موقعیتی بودم، چه میکردم؟ و چه کسی میتواند تضمین کند که ما در آینده نزدیک در یک چنین موقعیتی قرار نگیریم؟ آیا کمی اختلال شخصیت (یا نوعی خاص از شخصیت) سبب ستمگری انسان میشود؟ آیا در هر جامعه درصد معینی از افراد وجود دارند که اگر به آنها فرصتی داده شود، تمایلی روانی به ارتکاب بدترین جنایات داشته باشند؟ یا اینکه فقط تحت فشار اجتماعی و روانی دست به جنایت میزنند؟ کتاب پر است از این نوع سوالات و نویسنده با تمام وجود تلاش کرده به این سوالات پاسخ دهد.
Soheyla
خواندن این کتاب رو خیلی توصیه می کنم هم به دلیل آگاهی از تاریخی که چندان فاصله ای از ما ندارد هم به دلیل مردمی که سطح فکری شان مانند ما ایرانی هاست. از لحاظ روانشناختی خیلی تحت تاثیرم قرار داد که به خودم نگاه کنم به اعماق تاریک روحم ببینم آیا من هم می توانم یکی از این جنایتکاران باشم یا نه حقایق بسیار تکان دهنده و در مواردی هم بسیار خشن و بی پرده بود.
Mohammad Rasoulian
بسیار کتاب تکان دهنده و قابل تاملی بود.
ali shahidzadeh
از همین نویسنده کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم رو بخونید. این کتابم جالب بود روایت های متاثر کننده ای داشت.

حجم

۲۱۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۲۱۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد