نظرات درباره کتاب صید ماهی بزرگ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب صید ماهی بزرگ اثر علی‌ظفر‌ قهرمانی‌نژاد

نظرات کاربران درباره کتاب صید ماهی بزرگ

نویسنده:دیوید لینچ
انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۵از ۶۵ رأی
۳٫۵
(۶۵)
Marjan
انگیزه ی من برای مطالعه ی این کتاب، آشنا شدن با روش مراقبه ای بود که دیوید لینچ در سرتاسر کتاب از آن حرف می زند. مراقبه ای که تمام معرفی های کتاب بر اساس آن صورت گرفته. اما در نهایت چیزی از روش این مراقبه دستگیرم نشد. کل کتاب یادداشتهای یک فیلمساز است با روایتی جذاب. و در نهایت شما را فقط با دنیای لینچ و نوع کارهایش در سینما آشنا می کند. خبری از نشان دادن راه صید ماهی نیست. هم عنوان و هم تبلیغ و معرفی کتاب، نسبت به محتوای آن تقریبا بی ربط است.
پریسا سپیدار
کاملا با نظر کاربر251730 موافقم.
کاربر ۱۳۰۵۱۵۳
کاملا موافقم.
ali asgari
عنوان مراقبه ی تعالی بخش، ترجمه ی mindfulness meditation هستش. سرچ کنید به جوابتون می رسید.
miss_yalda
برای من که کارگردانی و مراقبه جز موضوعات مورد علاقه ام هستن کتاب خیلی خوبی بود. یه سری نکته راجع به فیلمسازی و مراقبه و تاثیرش توی این کتاب گفته میشه. و البته آموزش مراقبه یا فیلمسازی نیست؛ بیان تجربه هاست که خیلی هم از نظر من جالب بود. از اهمیت مراقبه در زندگی روزمره تا زندگی هنری برای یافتن ایده. من این کتاب رو از طرح بی‌نهایت خوندم و اگر شما هم این دو موضوع و یا حتی خود دیوید لینچ رو دوست دارید و میخواید با عقایدش بیشتر آشنا بشید، پیشنهاد می‌کنم.
abi
نمیشه گفت کتاب مهم یا خوبی نیست . شاید برای کسانی که اهل هنر بخصوص سینما باشن یه کم الهام بخش باشه . اما حرف خاصی درباره مراقبه نگفته . بیشتر شبیه یه گفتگوی شخصیه . در کل میتونست در رویف کتابهای رایگان باشه
زهرا معینی
لحن ساده و خودمانی کتاب، نحوه ی ارائه ی آن در قالب بخش های کوتاه و با عناوین مشخص که از زبان دیوید لینچِ پر آوازه روایت می شود، لذت خواندن این کتاب را دوچندان می کند. ضمن اینکه بعضی از قسمت های کتاب در عین سادگی و روانی عمیق هستند.
Rouhina
کتاب خوبی بود ولی تا حدی ابتدایی بود و اینکه چیزی از یادگیری مراقبه گفته نشده بود!
پرواز
این کتاب مثل کتاب راهنماست برای زندگی،و توضیح میده که مراقبه و هوشیاری درونی چقدر کمک کننده ست.پس مطالعه کنیم وما هم مراقبه کنیم.
n e g a r
یک کتاب راحت و روان و جالب در مورد روشهایی که دیوید لینچ (کارگردان) برای خلاق بودن ازشون استفاده می کنه ...
حسین
مرسی بابت تخفیف دوستانم تعریف این کتاب خیلی میدادن و حالا میبینم نظر شون درست بوده....
Hamed Habibi
کاملا بخش ها پراکنده ست و بی ربط. البته من اول فکر کردم کتابسازی است که اینطور نیست و لینچ کتابی به همین نام دارد که 192 صفحه ست. با احترام به زحمات مترجم ولی جز چند توصیه برای مراقبه و تاثیرش بر خلاقیت و آرامش هیچ نکته ی قابل ذکری ندارد.
.
برای اهالی سینما یا علاقه‌مندان به سینما کتاب قابل توجهی می‌تونه باشه.. قیمتش هم مناسبه مخصوصا با تخفیف..
shahpour rezaei
تنها درصد بسیار کمی از موضع کتاب با عنوان کتاب همخوانی دارد. در سینما و کارگردانی و تجربیات این کارگردان توضیح داده شده است و در کنار آن فقط به فواید مراقبه پرداخته شده که در کم تر از 15 پارگراف آورده شده است که در مورد فواید مراقبه در اینترنت مطالب بسیار فراوانی وجود دارد. شاید عنوان کتاب گول زننده باشد و خواننده ای که دنبال موضوع مراقبه باشند را دچار سردرگمی کند. در کل این کتاب ارتباط بسیار محدودی با مراقبه و خلاقیت و هوشیاری دارد و موضوع کتاب در مورد سینما و تجربیات کارگردان است. با شروع کتاب و بعد از صفحات اول ، کتاب آنچنان حوصله بر می شود که با نگاهی گذرا می خواهید کتاب سریع تر تمام شود.
کاربر 937298
اون قدری که تبلیغ شد واسش نبود.مث سه شنبه ها با موری .متعجب شدم اصلا
jaanaannafas
اگر در حیطه ی هنر حضور دارید و فکر می کنید جای چیزی برای خلاقیت تان کم است، این کتاب را بخوانید. بعد از آن به رویکردهای خاصی در زندگی خود می رسید.
Sou_Ma
این دیگه چی بود من خوندم؟! چنین دُز بالایی از چرت‌وپرت و خزعبلات، واقعاً باورنکردنیه.
parnian
پیشنهاد می‌کنم اگر به اقتضای حرفه یا سرگرمی‌تون دنبال ایده ای خاص از درون خود و نیازمند خلاقیت هستید این کتاب رو بخونید👌🏻
Saintslayer
به عنوان یک شخص که چند ساله به صورت خودآموز طراحی رو دنبال کردم و شدیدا به کار های هنری (در هر زمینه ای) علاقه دارم مخصوصا سبکی که دیوید لینچ (نویسنده کتاب) کار میکنه، شدیدا این کتاب رو به دوستان هنرمندی که به دنبال خلق اثر هستن پیشنهاد میدم کسانی رو دیدم که دنبال روش مراقبه از طریق این کتاب بودن، اگه شماهم از این دسته هستید پیشنهاد میدم صد در صد بیخیال این کتاب بشید.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
در کتاب صید ماهی بزرگ نویسنده از طریق فصل‌های کوتاه‌کوتاه از شکل‌گیری ایده‌هایش حرف می‌زند؛ از اینکه از کجا می‌آیند، چطور آن‌ها را به چنگ می‌آورد و کدامیک بیشتر او را جذب خود می‌کند. توضیح می‌دهد که چگونه افکارش را به عمل درمی‌آورد و به چه صورت با اطرافیانش تعامل می‌کند. شخصاً از خواندن کتاب‌هایی که راه‌کارهای رسیدن به حال خوب، ایده‌های خوب و غیره را پیشنهاد می‌کنند چندان استقبال نمی‌کنم. حتی به یاد دارم که چند سال پیش با خواندن کتاب درمان شوپنهاور اثر یالوم، وقتی بخش‌های از کتاب مرتبط با مراقبه بود، حرص می‌خوردم و گارد سختی در برابر این موضوع داشتم. در واقع مراقبه را نوعی فرار از مشکلات تلقی می‌کردم. اما هنگامی که دیوید لینچ در کتاب صید ماهی بزرگ از اهمیت مراقبه و نقش آن در زندگی خلاقانه یک هنرمند سخن می‌گوید؛ کمی دید متعادل‌تری نسبت به این موضوع پیدا کردم. اما با وجود همه این موارد انتظار من از کتاب با دیدن نام لینچ، فراتر از این‌ها بودلینچ می‌گوید طی ۳۳ سال گذشته هیچ مراقبه‌ای را از دست نداده و صبح و عصر هر بار بیست دقیقه مراقبه می‌کند و از این مراقبه روزانه نیرو می‌گیرد و منفی‌گرایی‌اش هم کمتر شده است. تقریبا در هر فصل هم تجربه‌ای از زندگی شخصی‌اش بیان می‌کند و طبیعتاً چون کارگردان است از سینما هم مثال‌های زیادی در کتاب می‌بینیم. با وجود همه این‌ها باید قبول کنیم که در نهایت، وقتی کتاب را تمام می‌کنیم، چیز قابل توجهی دستگیر خواننده نمی‌شود! فصل‌های کتاب بسیار کوتاه هستند و بیشتر آن‌ها حتی به یک صفحه تمام هم نمی‌رسد. ایده‌ها به خوبی پرداخته نمی‌شود و در آخر ممکن است وجه اشتراک موضوعات مختلف را درک نکنیم. طبیعتاً در کتاب متن‌های خوبی هم وجود دارد اما در یک نگاه کلی نمی‌توان چیزی درباره «خلاقیت هنری» از طریق مراقبه دریافت کرد. بنابراین شاید بهتر باشد این کتاب را نیز جزء کتاب‌های موفقیت در نظر گرفت! درنهایت باید اشاره کنم این کتاب آن چیزی نیست که فکر می‌کنید. پیشنهاد خواندن این کتاب به همه بسیار کار سختی است اما علاقه‌مندان سینما می‌توانند بیشتر از هرکسی از این کتاب بهره ببرند.😄
کاربر ۳۱۷۹۰۴۷
کتاب ضعیفی بود.ایده ی چندان خاصی نداشت.بیشتر شبیه دست نوشته های روزمره بود
آیناز ر
کاملا احمقانه اس انگار شکست های فیلم های مختلف جمع کردند یه جا دارن ارائه میدن زیاد ربطی به مراقبه نداشت زندگی شکست خورده نویسنده بود که نویسنده خیلی خودشیفته بوده همه کارهاش تعریف کرده مثل یه بچه سه ساله برای هنر جویان طراحی صحنه و کارگردانی ممکنه مفید باشه
امیر
انتظار بیشتری بود مثل تبلیغات مراقبه بود

حجم

۱۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۱۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد