نظرات درباره کتاب بازمانده و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب بازمانده اثر چاک پالانیک

نظرات کاربران درباره کتاب بازمانده

نویسنده:چاک پالانیک
انتشارات:مهرگان خرد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۱۴۸ رأی
۳٫۶
(۱۴۸)
بهزاد
ترجمه خوبیه اما خود داستان از فایت کلاب عقب تر ه. هم در روایت و هم محتوا. نویسنده یکی از حرفای مهمی که توی فایت کلاب زده رو کامل پس گرفته. توی فایت کلاب مارلا که مظهر هوس های جنسیه باعث انحراف و افول تایلر که مظهر خودآگاه یا همون عقله میشه تا اینکه تایلر شروع به دوری از مارلا میکنه. اما اینجا نسخه نویسنده برای از بین رفتن همه مشکلات بشر، برداشتن همه قید و بندها از پای میل جنسیه که آثار خانمان براندازش امروزه صدای خود غربی ها رو درآورده. با این حال کتاب در نشون دادن بلاهت توده آمریکایی در الگوبرداری کورکورانه از هر کس و ناکسی که فقط مشهور باشه، یعنی عنوان سلبریتی داشته باشه، خوب عمل کرده و پیرنگش هم اغلب جذابه
نابغه
پالانیک نویسنده خوبیه من خودم به غیر از باشگاه مشت زنی کتاب لالایی رو هم ازش خوندم که خیلی قشنگ بود ..بشما هم پیشنهادش می کنم ..
آسمان
👏👏
فایزه
چند نکته به نظرم مورد توجه هست: 1_ از یک کتابخون خیلی بعیده که در مقابل نقد دیگران(حتی نقد غیر عتامانه) واکنش بی ادبانه بده. 2_ به نظرم خوندن این همه کتاب مخصوصا رمان‌های خارجی باید یه تصویر نسبی از اوضاع اجتماعی و فرهنگی اون کشورها رو در اختیار ما بذاره تا بر اساس توهماتِ تبلیغاتی اینستاگرام و امثالش فکر نکنیم. مشکلات روابط آزاد جنسی و فروپاشی خانواده واقعا صدای اندیشمندان غربی رو درآورده (مراجعه کنید به کتاب «انقلاب ژاکت‌های دکمه دار» و « دختران به عفاف روی می‌آورند.» و هزاران رمان از که در اون‌ها دخترها برای پذیرفته شدن دایما نیاز به گرفتن تایبد هستند از « سیزده دلیا برای اینکه...»، «شهر خرس‌ها»، «مادربرابر شما» تا «جنگجوی عشق...»و ...) اگر منصف باشیم و کمی تو خونده هامون دقت کنیم؛ میبینیم که چند تا داستان با تم خیانت، تجاوز، آزار دختران و زنان خوندیم یا تو چند تا داستان زن داستان هویت خودشرو گم کرده و برای دریافت توجه و عشق که حق طبیعی هر زنی هست مجبور دائما ظاهرش رو مطابق میل دیگران مدیریت کنه... درسته به علت مبانی فکری حاکم بر غرب و حتی شرق جدید و عدم آشنایی‌اشون با یک راه جایگزین؛ درمان‌های مسکن طور پیشنهاد می‌دن اما بالاخره باید قبول کنیم «درد» وجود داره و واقعی هم هست... 3_ همه عزیزان رو برای آشنایی با رفتار پلیس در کشورهای دیگه به آمار تعداد تلفات پلیس و تعداد زندانیان بر اساس جمعیت که جهانی هست ( ربطی به ایران نداره) دعوت می‌کنم. حتما از زبان انگلیسی برای سرچ استفاده کنید. 4_ استفاده از القاب برای سایر دوستان کتاب خون در شأن انسان با تربیت و دارای فرهنگ چند هزار ساله نیست. لطفا محیط طاقچه رو با سایر شبکه‌های اجتماعی خلط نکنیم.
Shirin Rassam
بعد از مدتها، کتابی تماماً دل نشین خوندم. داستان، شخصیت پردازی، نحوه روایت، همه فوق العاده بودند. نویسنده ش رو از فایت کلاب احتمالا بشناسید. این کتابش هم واقعی نیست اما کاملا به واقعیت نزدیکه. خوندنش رو بهتون پیشنهاد میکنم. مطمئنا اگر فیلمی از روش ساخته بشه، از بهترین ها خواهد بود :)
افسانه
من که دوستش داشتم. داستان دنیای پلید ما، شستشوی مغزی انسان ها و قدرت رسانه.
سعید خوان ...
👌...
yazdaan
به جرئت میتوان گفت چاک پالانیک یکی از غول های ادبیات در عصر کنونی است،دست کشیدن از زندگی و قدرتِ ویرانگری از مضامین اصلی تمام کتابهایش است ،شاید چون در گذشته عضو گروه های آنارشیستی بوده و همین باعث شده تجربه اش از زندگی شورشی و گستاخانه را در کتابهایش بیاورد. رمان های چاک پالانیک به شدت ضد سرمایه دارانه و تمدن غرب است.نثر روان و ساده ای دارد و در تمام نوشتجاتش اطلاعاتی ساده و بدیهی راجع به ساختن بمب،تمیز کردن کفش،درست کردن غذا ،بستن زخم،زنده ماندن در جنگل و ...میدهد که همین امر باعث جذابتر شدن کتاب و کنجکاو شدن بیشتر مخاطب میشود. ماجرا از آنجا شروع میشود که تمام کتابهای چاک پالانیک توسط انتشاراتی رد میشود و او هم برای انتقام گیری از آن انتشاراتی کتاب "باشگاه مشت زنی" را مینویسد که همین امر محبوبیتی جهانی برای او به ارمغان می آورد. شخصیت های اصلی کتابهایش مثل خودش انسان های کارگر،کارمند و معمولی هستند که توسط قدرت حاکم مسخ شده اند ولی در آخر در جهت رهایی خود از قید و بند دست به طغیان میزنند. این کتاب روایت یکی از بازمانده های فرقه مذهبی است که به شدت برای خواندن توصیه میشود.
Emma
خیلی ازش خوشم اومد، یکم تم مالیخولیایی داره ولی جالب و جذاب بود
D
ترجمه بسیار خوبی داشت،داستان و دیالوگ ها نیز زیبا و خواندنی بودند،اگه از فایت کلاب خوشتون اومده خوندن این کتاب هم خالی از لطف نیست
pejmannavi
داستانسرایی و سوژه و شخصیتها و ... همه برام جالب بود. حتی طنز و نحوه انتقاد نویسنده از یک ایدئولوژی تخیلی. سبکی نبود که بپسندم ولی از خوندنش پشیمون نشدم.
Mahnaz
خود کتاب باشگاه مشت زنی را هم موجود کنید لطفا
hamideh noohpisheh
به نظر من اصلاً به قوت باشگاه مشت‌زنی و کتاب رنت نبود کتاب مشکلات ویرایشی و املایی دارد داستانی درباره این که مذهب، نظام‌های سرمایه‌داری و رسانه‌ها انسان‌ها را در راه اهداف خودشان اسیر می‌کنند و به‌نوعی آنها را به بردگی می‌گیرند
خاطره
اصلا آدم رو مشتاق به ادامه دادنش نمیکنه. همون اولش کسل کننده بود و ولش کردم
Ftm B
دقیقا. فکرکردم فقط برای من بی معنیه.از خوندن نظرات قبلی احساس کردم خیلی بده اینقدر برام بی مفهومه
اقیانوس آرام
منم نمیدونم ادامه بدم یا نه یکم خسته کننده هس!
Mr Parsa
کسایی که داستان های دارک و دوست دارن حتما بهشون پیشنهادش میکنم یه داستان به شدت متفاوت داره و شخصیتا هر کدوم با اینکه خوبی های زیادی تو وجودشون نیست اما در کمال بدی؛ خوب و جذابن
اقیانوس آرام
👌🏻
Aa
مفهوم کلی کتاب جالبه، اما شخصیتهای کتاب رو دوست نداشتم. به نظرم وسطهای کتاب که مدیر برنامه وارد داستان میشه بیشتر از بقیه جاها بهتره، چون واقعیتهای دنیای امروزه.
نیتا
موضوع کتاب جالبه. ترجمه هم عالیه. اما روایت داستان برای من خسته کننده بود. به ندرت پیش میاد که برای تمام کردن یک کتاب، تا این اندازه زمان بگذارم.
MyBookshelf
روایت داستان برای من خیلی دوست داشتنی، جالب و خوشایند بود. نحوه شخصیت پردازی ها رو هم خیلی دوست داشتم.
M.L
پسری که خیلی آدما تو زمان حساس و بد زندگیشون باهاش تماس میگیرن، و اونم پیشنهاد میده، که خودشونو بکشن. یه زندگی کسل کننده و تکراری داره. تو روند داستان متوجه میشیم که بقیه خواستن که زندگیش به این صورت باشه.... روند ماجرا از آخر به اول هست. و تم تاریکی داره. و جزییات زیادی رو بیان می‌کنه. ممکنه برای همه جذاب نباشه. کتاب رو خیلی سریع تمومش کردم. چون خیلی ذهنم رو کنجکاو میکرد... کشش بالایی داره. و می‌تونه جذاب باشه براتون.
رابرت
داستان قشنگی بود ولی خب سانسور ها یکم تو ذوق میزد
فرزانه1921
خیلی جالب و متفاوت بود.
ز.م
من خوشم نیومد. نثر داستان به نظرم قاطی پاطی بود. و یه مقدار حوصله سربر. پر از جملات اضافی. از پایانش هم خوشم نیومد
کافه کتاب
به عنوان کسیکه اصلا به ژانر تخیلی و فانتزی علاقه ندارم می تونم بگم با اینکه فانتزی بود ولی عالی بود واقعا دوست داشتم تمام نشه این کتاب و البته به عنوان یک کتابخوان برام کمی عجیب بود که اجازه نشر گرفته این کتاب
سارینا
حسی که این کتاب به من داد مشابه حس کتاب عقاید یک دلقک بود. فضاش برام تیره و آزاردهنده بود و خودم رو مجبور کردم که تمومش کنم شاید در صفحات آخر نظرم عوض بشه اما نشد. به سلیقه دیگران احترام میگذارم اما درک نمیکنم چه طور میشه از جو ملال آور ترسیم شده در کتاب لذت برد که تمرکز روی یک سری نکات و نقاط هر چند واقعی اما تلخ اجتماع داشت. به طور کلی با نظر دوستان موافقم که اگر از داستان های دارک خوشتون میاد این کتاب انتخاب مناسبیه اما اگر مثل من با سلیقه تون جور نیست شروعش هم نکنید.

حجم

۲۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

حجم

۲۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد