نظرات درباره کتاب سیمای زنی در میان جمع و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب سیمای زنی در میان جمع اثر هاینریش بل

نظرات کاربران درباره کتاب سیمای زنی در میان جمع

۳٫۸
(۶۱)
parastoo
سیمای زنی در میان جمع. از عنوان کتاب انتظار داشتم چیزی باشد شبیه جان شیفته و آنِت. ولی با شاهکار تازه‌ای روبه‌رو شدم. این‌قدر روایت نویی بود که توضیحش را نمی‌دانم. درباره‌ی زنی بود و نبود! نویسنده‌ای که خودش از شخصیت‌های داستان حساب می‌شود دنبال دور و نزدیکِ تمام آشنایانِ لِنی گرویتن می‌رود و پای حرف‌های‌شان می‌نشیند. آن‌ها از خودشان می‌گویند و از لِنی. هر واقعه‌ی زندگی دختر از چند نگاه بازگو می‌شود و خیره‌کننده است. و این‌جاست که اسم کتاب معنا می‌گیرد؛ سیمای زنی در میان جمع. تصویرهای پراکنده‌ای درباره‌ی این زن از ابتدای کتاب خردخرد به خواننده داده می‌شود که تا پایان داستان احساسات متفاوتی را نسبت به لِنی برمی‌انگیزد. حتی این برگردان احساس و نظر نسبت به دیگر شخصیت‌های کتاب هم وجود دارد. و همه این‌ها نشان می‌دهد چه زاویه‌ی دید کوچکی داریم. اگر بعد از خواندن این کتاب بپرسند چقدر می‌شود درباره‌ی شخصی، اتفاقی، پدیده‌ای، قاطع حرف زد و مطمئن بود؟ جواب من «هیچ» است. ما نمی‌دانیم سر آدم‌ها چی می‌آید وقتی توی مدرسه چرندی یاد می‌گیرند که توی کت‌شان نمی‌رود، وقتی جنگ سرشان آوار می‌شود، وقتی برادر عزیزشان می‌میرد، وقتی دوست، شوهر، مادر، پدر و معشوق‌شان می‌میرند، وقتی قرض دارند،... وقتی ما بقیه‌ی بیننده‌های کوچک، نگاه محدود خودمان را به همه چیز داریم. کتابِ سخت‌خوانی بود با جزییات مرتبط به هم و شخصیت‌های بسیار. متصل خواندنی نبود و کنارگذاشتنی هم. تا ببینی سرگذشت زنی که قصه در قصه گم و پیدا می‌شود، کجا خواهد رسید؟ شروعِ خواندن، این دل در دلِ هم بودن ماجراها و گزارش‌هایی که نویسنده در طول داستان می‌دهد، دیوانه‌کننده است. مثلا در طول رمان پایان یک پاراگراف توی پرانتز نوشته: مارگارت. یا پایان یک جمله: لوت ه. یعنی نقل از مارگارت، لوت ه. یا توضیح این که نویسنده مجبور شد برای صحت و سقم گفته‌ی چه کسی از چه شخص دیگری دیدار کند و در طی این دیدار چه پیشامد کرد و چه شد. اما خب جلو رفتن در کتاب این‌ها را عادی می‌کند و انگار وجود نویسنده و گزارش‌هایش هم الزامی و دلتنگ‌کننده است. طوری که ترجیح می‌دهی پایان کتاب شخص دیگری همراه نویسنده تکمیل‌کننده‌ی ماجرا نباشد. اولین‌بار بود که کتابی می‌خواندم و به نظرم فیلم قشنگی با جزییات کافی می‌دیدم بنابراین هیچ‌وقت فیلمش را تماشا نمی‌کنم. کمی لِنیِ بوریس شبیه ژنیِ ژاک بود برای من از لحاظ تربیت کودک معشوق‌های مرده و راه‌های‌شان. اگر فکر می‌کنید بین خواندن این کتاب فواصل نسبتا طولانی خواهید داشت، شروعش نکنید به دلیل تعدد شخصیت‌ها و وقایع و احتمال فراموشی و دوباره‌خوانی. تمرین خوبی برای حافظه است. به خواننده‌ی باحوصله‌ای که دوست دارد جدید بخواند، توصیه می‌کنم. مرسی آقای بُل.
Zibay Jahan👁️🍒
منم لذت بردم بازم برگردم از سر مطالعش کنم چون نصفه رها کرده بودم ولی عاشق نویسنده هستم و فکر می‌کنم گروهی خوانی یا بوک پارتنر ریدر عالیه ک باهم جلو برین و ازهم انگیزه بگیرین ک مطالعه جا نمونین
کاربر 3604404
چه عالی وجامع نوشتید معلومه کتاب خوان هستید خیلی عالی وکامل .سپاس
کاربر ۱۹۲۳۵۰۳
ممنون از خودتون و قلمتون🙏
كياوش
واسه کسی که با ادبیات آلمان آشناست و تاریخ معاصر آلمان رو نسبتا میشناسه ، حتما توصیه میکنم کتاب رو از دست نده ، کتاب خوبیه واسه شناخت جامعه آلمان و تاثیری جنگ دوم جهانی روش گذاشته.
cuttlas
این کتاب فوق العادست...بیهوده نگفته بهترین کتابشه...نثرش واقعا عحیبه....من دوبار خوندمش؛ امیدوارم بازم وقت کنم برای مطالعه اش...پیشنهاد میکنمش
موصیو
این کتاب به نظرم قدرتمندترین کتاب هاینریش بل و یکی از بهترین کتابهاییه که در عمرم خوندم! خیلی دوست داشتم همیشه کنارم باشه و هر وقت خواستم بتونم یه سری به بعضی قسمتهاش بزنم، ممنون طاقچه که با تخفیف گذاشتی همچین کتاب خوبی رو، در لحظه خریدمش!
پیله
من عقاید یک دلقک رو دوس داشتم ،شاهکاره واقعا، نان سال های جوانی هم خوبه
AnaHitA
این آخرین کتابی بود که من از هانریش بل خوندم. حدود ۱۰ سال پیش. و در حقیقت باعث شد که از خوندن آثارش خسته بشم. با اینکه موضوع خوبی داره که شخصیت یک آدم دیگه رو از دور دقیق دنبال میکنه تا به شناخت جامعی ازش برسه ولی جذاب نیست. خواننده رو خسته میکنه از دنبال کردن موضوع.
پرنیان
سلام. لطفاً به طاقچه بی‌نهایت اضافه‌ش کنید.🌻
QuantumOfSolace
excuse me! کانون چیه؟!
mahdokht
از کتابهای مورد علاقه ی من هست.خواننده را وارد زندگی ، هیاهو و ترس در جنگ جهانی دوم میکنه و شخصیت های مختلفی رونشون میده که واقعا شناختنشون خالی از لطف نیست.
Hodiii
ترجمه درجه یک، هر چند کتاب محبوب من بین آثار هانریش بل نیست
a.azizi
سلام چون این کتاب رو جزو صد کتاب برتر قرن می شناسند، به سراغش رفتم. به نظرم اگه فرصت مطالعه دارید اولویت رو برای دیگر کتابها بذارید. من که با خوندن این کتاب چیز زیادی عایدم نشد.
mohajer
به نظرتون یهو قیمتها زیادی گرون نشده؟
هومن ج
چه ترجمه ی دلچسبی. اینطور به نظر میرسه که صاحب اثر به فارسی این کتاب رو نوشته.
کافه کتاب
مگر میشود کتابی نوشته هاینریش بل باشد و توصیه نکنی 😬 من را یاد فیلم مالنا انداخت خیلی
شهلا شجاعی
یه کم رمان کسل کننده ای هست و کشش زیادی واسه ادامه نداره ، جدا از سبک رمان تو جزئیات واقعیت های جنگ رو نشون میده...
nasi
اصلاً دوستش نداشتم، اصلا هم توصیه نمیکنم. فقط خوندمش که تمومش کنم!
ژان لاو ژان
من از رمان واقعا چیزی نمیفهمم ینی رمان نمیخونم شایدم درست نباشه نظر بدم اما من ک نمونشو خوندم خوشم نیومد..خب یعنی چی که خانمی قد بلند با موهای فلان 100صفحش فقط همینه ی نکته نابی چیزی نمیفهمم واقعا
هومن ج
@کاربر ١٦٨٩ دوست عزیز این کتاب قطعن از زیر تیر و تبرهای ممیزی ارشاد گذشته که حق چاپ گرفته. در نتیجه حتمن محتواش قعطن مناسب فروش در کتابفروشی های جمهوری اسلامی ایران میباشد.
AhmadReza
هرچند کتاب را هنوز کامل نخوانده ام ، ولی آوازه بل و همچنین جایزه نوبلی که به این کتاب تعلق گرفته، انگیزه کافی برای خوندش را ایجاد می کنه. ضمن اینکه ناگفته نمونه فراز هایی از ابتدای کتاب روانی متن را گواهی می داد.
Mohammad R
نوبل مثل پولیتزر با گنکور نیست. نوبل رو به کتاب نمیدن. به نویسنده میدن بخاطر مجموعه‌ی آثارش. چیزی شبیه جایزه یک عمر دستاورد هنری.
eli
آثار هاینریش بل زیبا ست و نثر روانش قابل هضم واسه هر نوع سلیقه ای . کمال تشکر را دار م از برنامه قشنگتون. همین که کتابخونه و کتابفروشی رو کنار هم گذاشتین واقعا جالبه . اکثر برنامه هایی که نصب کردم اینجوری نیست. سپاسگزارم.
tina G
این دومین کتابی هست که از هاینریش بل خوندم اولی عقاید یک دلقک بود که خب خیلی نتونستم باهاش ارتباط بگیرم ولی این کتاب محشر ه و خوندنش واقعا مثل یک دربچه است به گذشته ..

حجم

۵۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۵۵۷ صفحه

حجم

۵۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۵۵۷ صفحه

قیمت:
۱۹۸,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد