نظرات درباره کتاب زندان‌هایی که برای زندگی انتخاب می‌کنیم و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب زندان‌هایی که برای زندگی انتخاب می‌کنیم اثر دوریس لسینگ

نظرات کاربران درباره کتاب زندان‌هایی که برای زندگی انتخاب می‌کنیم

۴٫۰
(۵۷)
زینب
کتاب مفاهیم ژرف و بااهمیتی را مورد بررسی قرار می دهد. با استفاده از داستان های جذاب و زندگی پرماجرا و تاثیرگذار خودش، ما را به کاوش در راه های جدید برای نگاه کردن به خودمان و جامعه ای که در آن زندگی میکنیم تشویق می کند. توصیه می کند تاریخ و ادبیات بخوانیم. با مطالعه تاریخ می فهمیم که عمر بسیاری از فکرها چقدر کوتاه است و متقاعدکننده ترین فکرها ممکن است یک شبه نابود شوند. در دنیایی زندگی می کنیم که تابع حرکت های جمعی و فشارهای وارده از طرف آنها هستیم. در آخر نویسنده معتقد است فرد در جامعه می تواند نقش بزرگی ایفا کند. گرچه نتیجه ناسازگاری مرگ است ولی هر جامعه ای به این دسته از افراد متفکر و مقاوم در برابر فشارهای جمعی نیاز دارد چون همین افراد هستند که جوامع را عوض می کنند. باید یاد بگیریم چگونه برای خودمان فکر کنیم و چگونه در دنیایی آکنده از اطلاعات و نظرات مختلف مسیر خود را انتخاب کنیم و با بینشی جدید به خود و جامعه مان بنگریم.
کتابخوان
خیلی عالی وصف کردید👌
مانا
عالی
MohammadAmin
🙂
Dentist
شما مجبور خواهید بود در دنیایی مملو از حرکت های جمعی، چه مذهبی و چه سیاسی، فکر های جمعی، فرهنگ های جمعی زندگی کنید. هر روز و هر ساعت در افکار و عقایدی غرق می شوید که به طور جمعی تولید و طوطی وار تکرار می شوند. و تنها نیروی حیاتی واقعی آنها ناشی از قدرت عوام، شعارها و تفکر قالبی است. در سراسر عمر خود تحت فشار خواهید بود که به این حرکت های جمعی بپیوندید، و اگر بتوانید در برابر این فشار مقاومت کنید، هر روز از سوی انواع و اقسام گروه ها، که غالبا از نزدیک ترین دوستانتان هستند، تحت فشار قرار میگیرید که با آن ها همساز شوید. در طول زندگی خود بارها گمان خواهید کرد که ایستادگی در برابر این فشار ها فایده ای ندارد، و به اندازه ی کافی قوی نیستید. ولی خواهید آموخت که این فکرهای جمعی، این فشارهای به ظاهر مقاومت ناپذیر را بررسی کنید، خواهید آموخت که خودتان فکر کنید، و خودتان انتخاب کنید.
کتابخوان
قسمتی از متن کتاب
Wakeful
مناسب حال انسان‌های خاص 👌
blue sky
زیبا و واقعی
شلاله
در توضیحات این کتاب نوشته شده : رمان- داستان خارجی . این کتاب داستان نیست. یک کتاب جامعه شناختی و انسان شناسی است که توصیه می کنم جوانان حتما مطالعه کنند.
marziyeh
بینظیر بود! باورم نمیشه که یک آدم سی سال پیش چیزهایی رو گفته که ما تازه فقط چندساله بهشون رسیدیم اونم شاید فقط پنجاه درصدمون. خدا میدونه الان چه روشنفکرهایی هستن که شاید بشر سالها بعد به حرفاشون برسه!
طاهره حسینی
سپاس از معرفی چنین کتابهایی،منم به نوعی با کتاب سروکار دارم اما نه باچاپ،بلکه باامانت دادن آن به درخواست کنندها ،سپاس مجدد از شما
MohammadAmin
جالب بود😃
Sharareh Haghgooei
کتابی بینظیر .جنون جمعی و فردیت موضوع اصلی کتاب است که دقیق ، ساده و در عین حال به اختصار تقریر شده است .واقعا از نظرات این خانم لذت بردم.
محسن
عنوانش که خیلی وسوسه کننده س
MohammadAmin
دقیقا
شرقی غمگین
آموزنده هست . بقیه کتاب مثل نمونه گذاشته شده نیست و نویسنده عقاید سیاسی و اجتماعی خودش رو بیان میکنه
Nima
این کتاب با وجود اینکه تعداد صفحات زیادی نداره دنیایی از مفاهیم رو تو خودش جا داده و به نظرم از خط به خط کتاب میشه درس گرفت و میشه در مورد هر خطش روزها اندیشید 🌱
AS4438
عالی، بایدباحوصله خواند، ۲ بارخواندم، پندهای خوبی ازجامعه شناسی، روانشناسی برای آموختن داشت.این کتاب توسط آقای پوررمضانی به دکترشکوری توصیه وهدیه شد،درپادکست کتاب،عالی بود.
yazdaan
کتاب مربوط به نظرات شخصی خانم دوریس لسینگ در موضوعات سیاسی_فرهنگی_تاریخی_اجتماعی است،کتاب خط معینی را مانند رمان و داستان دنبال نمیکند ،در رابطه با تمام موضوعات مذکور سخن به میان آمده .نکته جالب در رابطه با نویسنده این است که ایشان ایرانی است ،یعنی در یک خانواده انگلیسی در کرمانشاه به دنیا آمده اما بعدها از ایران و فرهنگ ایرانی ابراز انزجار و تنفر میکند و آن دوره از زندگیش در ایران را بدترین دوره می نامد،شاید اگر بیشتر در مورد فرهنگ ایرانشهری مطالعه میکرد میتوانست دغدغه های ذهنی خودش را در بهتر نظم دهد تا اینقدر پراکنده گویی نکند و در میان ایدئولوژی های مختلف سردرگم نشود.
ZinBook
ایشون ایرانیست، یعنی در یک خانواده انگلیسی در کرمانشاه به دنیا آمده؟؟؟؟؟؟ هرکس در ایران به دنیا بیاد ایرانیست؟ کمی بغض و کینه در نوشتارتون نسبت به این کتاب دیده میشه، که میتونه باعث بشه روی نظرتون تاثیر گذار بوده باشه و در نتیجه نظرتون درست نباشه. اصلا به نظر نمیومد که ایشون سردرگم بود. و اتفاقا جایی از کتاب میگن وسط این همه ایدئولوژی که همه گیر میشه بهتره آدم ایدئولوژی و آرمان‌های خودشو داشته باشه، پس فکر نمی‌کنم ایشون سردرگم بوده باشه.
pendar
یه جملاتیش خیلی خوب اما مجموعا حوصله من رو سر برد):
Fateme003
کتاب در مورد رفتار انسان و جوامع هست که خیلی روان توضیح داده و به نظرم همه باید این کتاب رو بخونند.
Metis
@Naira کتاب، بسیار خوب ترجمه شده. در خواندن این کتاب تردید نکنید.
Naira Elyaspour
ممکنه لطفا بفرمایید کدوم ترجمه رو خوندین که روان هست؟ممنونم
کاربر ۵۱۸۸۳۵۳
غیر از ترجمه ضعیف آن ، موضوع کتاب و بحث هایی که در آن مطرح می‌شد جالب بود و چالش برانگیز
hamidzz
من این کتاب رو خوندم نمیدونم چی باید بگم که منظور رو رسونده باشم من احساس میکنم برای شخص من خوب بود و اثرگذار ولی خواننده محترم حتما کمی قبل از خرید مطالعه کنید این کتاب رو
m.a.m
بسیار عالی
راقم این سطور
درود بر شما
خواندن این کتاب را توصیه میکنم
کتاب جامعه شناسی مبتنی بر تجربیات ونظر ات شخصی نویسنده
کتابخوان
کتاب در 1986 نوشته شده حدودا زمانی که گورباچف در شوروی روی کار آمده بود با این حال مطالب انگار بسیار تازه هستند. نویسنده در دوران جوانی فعالیت های سیاسی گوناگونی داشته که در این کتاب در مورد بینشی که پس از این ها بدست آورده صحبت کرده است. ازین لحاظ حائز اهمیت هست. قسمت هایی که در مورد روش های شست و شوی مغزی صحبت کرده جالب بود خصوصا در مورد پژوهش هایی که درین زمینه صورت می‌گیرد. کتابی برای فکر کردن نه لزوما پذیرفتن مطالب آن، سوالات خوبی را مطرح میکنه. در انتها از ادبیات و تاریخ میگه دانستن شون باعث میشه به دیدگاه متعادلی رسید.
aida
در خلاصه ترین حالت ممکن بینظیرترین مفاهیم گنجانده شده، نویسنده انسانی فوق العاده با دیدگاهی باز و گسترده است که ما رو به مسیر درست زندگی خیلی شفاف و روشن هدایت می کند. مطالعه این کتاب واقعا لذت بخش بود.
شهلا شجاعی
کتابی متفاوت که واقعا آدم رو به اندیشیدن دعوت میکنه ... و سیاست های کثیف برای رسیدن به مقاصد خاص ، در اصل عوام فریبی

حجم

۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد