نظرات درباره کتاب ایران در آستانه سقوط ساسانیان و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ایران در آستانه سقوط ساسانیان اثر ایوانوویچ کالسنیکوف

نظرات کاربران درباره کتاب ایران در آستانه سقوط ساسانیان

امتیاز:
۴.۴از ۸ رأی
۴٫۴
(۸)
Hemmat
عرض ادب در باره ی تاریخ سلسله ی ساسانیان مقالات و تحقیقات ارزشمندی توسط مراکز علمی و تاریخ نگاری جهان بویژه دانشگاه کمبریج و ایران شناسان روس نوشته و انجام گرفته است. این کتاب اگرچه به نوعی دنباله ی آن تحقیقات است اما از نگاهی تکمله ی آنان می باشد. زیرا نویسنده به بررسی مسایل اجتماعی و مذهبی سال های پایانی ساسانیان و گسست های برآمده از این مسایل پرداخته و به شکلی میتوان گفت « جامعه شناسی تاریخی» ۵۰ سال پایانی سلسله ی ساسانیان و دلایل پشت کردن مردم به تاج و تخت دانست.!! البته در سال های اخیر یک تحقیق ارزشمند و علمی در باره ماهیت و جوانب تمدن ساسانی انجام گرفته که بشدت مورد توجه محافل علمی و فرهنگی ، صاحبنظران و دوستداران تحقیقات علمی قرار گرفت ‍و آن کتاب ارزشمند : « ظهور و سقوط پادشاهی ساسانیان » نوشته ی سر کار خانم پروانه پور شریعتی است
کاربر ۲۷۸۹۹۰۶
این کتاب به روشنی ، علت های ضعف ساسانیان که منجربه شکست از اعراب شد رو توضیح داده. برای نبرد ها و شکست های اصلی ساسانیان مثل یه مقدمه میمونه. خوندنش به فهم شرایط وخیم ساسانیان در اواخر حکومتشون کمک میکنه.
آرمین
سه کتاب در زمینه ورود اسلام به ایران بسیار معروف هستند. دو قرن سکوت، اسلام در ایران، و این کتاب. البته باید با کشف نوشته های زبان فارسی میانه، منتظر نتیجه های جدیدی بود.
zahra
کتاب مهمی است در باب تاریخ ساسانیان

حجم

۲۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد