نظرات درباره کتاب هشت و چهل‌ و ‌چهار و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب هشت و چهل‌ و ‌چهار اثر کاوه فولادی نسب

نظرات کاربران درباره کتاب هشت و چهل‌ و ‌چهار

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۳۸ رأی
۳٫۸
(۳۸)
باران
دلم خواست این کتاب رو برای بار دوم در تعطیلات نوروز امسال بخونم و از این تعطیلات بیشتر لذت ببرم 😊
sadafi
چقدر دوستش داشتم، مدتها بود رمانی از نویسندگان نسل جدید نخوانده بودم که اینقدر جذبم کنه. روایت ساده، خوب و روانی داشت.
Yamin
کتاب درباره زندگی آرام یک ساعت ساز هست....بیشتر داستان در روز ها و شب های قبل سال نو اتفاق می افتد و خب با برش های زمانی زیادی رو به رو میشیم که ممکنه کمی خط داستان رو گم کنیم ولی به شدت زیبا و عالی حال و هوای عید رو توصیف کرده بود طوری که دلم برای عید تنگ میشد....کتاب کمی کند بود و به شخصه در بعضی اوقات خسته می شدم و شاید از بعضی قسمت ها رد می شدم.....در کل بد نبود :-)
Faeze
توصیفات فوق العاده ناب و دلنشینی داشت...مخصوصا وقتی از زیبایی های تهران، شرح خیابان ها در گذر زمان، شلوغی های دم عید میگفت، عالی بود و واقعا من رو به همون زمان و مکان میبرد. ایرادی که داشت برای من شیوه ی روایت داستان خیلی لذت بخش نبود (اگر درهم ریختگی های زمانی کمتر بود بهتر میشد) و یکسری از جملات و قصه ها هم تکرار میشدند. در کل رمان هشت و چهل و چهار رو به همه پیشنهاد میکنم، یکبار خوندنش جدا میارزه.
امیلی در نیومون
هشت‌ و چهل‌وچهار قصه 24 ساعت از زندگی یه ساعت‌ساز جوان رو روایت می‌کنه. ازاونجایی که این 24 ساعت درست قبل از سال تحویل شروع می‌شه کتاب پر از حس خوب اواخر اسفنده، سطربه‌سطرش روایتگر جنب‌وجوش‌های شیرین اسفنده. در خلال این 24 ساعت گریزهایی به گذشته می‌زند و خواننده آرام آرام با ارتباط بین شخصیت‌ها و وقایع آشنا می‌شه. با اینکه رفت‌وبرگشت گذشته و حال بدون مقدمه‌س؛ اما اصلا خواننده رو سردرگم نمی‌کنه. توصیفات و جزئیات به جان آدمی می‌شینه. پایان درخشانش قصه نیاسان رو توی ذهن‌ها ماندگار می‌کند. اگر ریتم خیلی خیلی کند کتاب رو فاکتور بگیریم کتاب شیرینیه.
هانی
زیبا بود، بسیار زیبا اون حرکت بین زمان‌ها هم خیلی خوب و قابل فهم بود فقط با اینکه داستان چندان تلخ نبود، ولی از اول تا آخر داستان یه بغضی ته گلوی آدم میچسبه آقای نویسنده خسته نباشید
دردونه
دوستش داشتم. قشنگ بود با عاشقانه‌ای زیبا و روایتی قشنگتر از خیابون‌های تهران.
sara
خیلی پر کشش و جذاب بود برای من به شخصه
maryam haghgoo
کتاب رو دوست‌داشتم. توصیفات، صحنه‌پردازی، قصه جذاب بود. کتاب خوش‌خوانی بود.
لیلا یزدی
پایانش عجیب غافلگیرم کرد یهو. هرچند که درطول داستان هم از یجا پرت میشدم یجای دیگه🙃 ازدستش ندید خلاصه یجور قشنگی خیابونا رو توصیف کرده که انگار خودتم اونجایی😊
پریچهر
شخصا خیلی علاقه‌ای نداشتم به کارهای نویسندگان ایرانی ولی این کتاب واقعا جذبم کرد! نوع روایت داستان و جابجایی در زمان خیلی جذاب بود، همچنین توصیفات نویسنده از مکانها و حس و حال آدمها واقعا آدم رو همراه میکرد با خودش. ولی نقطه قوت این اثر بنظرم همون شکستن منطق زمانی و جلوعقب رفتن‌ها در زمان بود.
Fahame
داستانی ساده ولی دلنشین، روایت به گونه ایست که در خط زمانی پس و پیش میرود و گاه مرز میان خیال و واقعیت کمرنگ میشود ،متنی روان و دوست داشتنی
Ghaasedak E
هیچ محتوای به درد خوری نداشت. هدف آدم از خوندن کتاب اینه که چیزی به خودش اضافه کنه، هرچند کتاب داستان باشه نه اینکه آخر کتاب دنبال ورق بعدی بگرده.
esmat
اصلا خوشم نیومد نه موضوع داشت نه جذاب بود
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
بسیار جذاب وپرکشش،سرشار از تعلیق با فضاسازی دلنشین
جاناتان
کتاب خوبی بود، بدیع و خلاق از نظر ساختار داستانی. اما علیرغم زحمتی که برای خلق چنین اثری کشیده شده بود، حرف تازه‌ای برای گفتن نداشت.
اِلوچ
کتاب خوبی بود که توصیفات زیبایی داشت مخصوصا در مورد تهران و خیابون هاش. اگر خاطره ای با این شهر داشته باشید یا ساکنش باشید، بیشتر براتون خوندنی میشه. و همینطور من عاشق، توصیفات شب عید شدم با اون همه جزئیات که کاملا آدم رو میبره به حال و هوای نزدیک عید. فقط اینکه زمان در خلال داستان، دائما در نوسانه و به جلو و عقب میره. و شاید برای بعضی، گیج کننده باشه. ولی قطعا ارزش یکبار خوندن رو داره از نظر من. مخصوصا اگر آخرای اسفند و نزدیک عید بخونیدش.
shbi
نوسانات زمانی زیادی داشت. گیجم کرد.

حجم

۱۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

حجم

۱۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد