نظرات درباره کتاب فلسفه‌ای برای زندگی و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
۴٫۲
(۱۳۳)
صابرحسینپور
کل مطلب کتاب در یک فلسفه خلاصه میشود،این هست که همواره فکر کنید چیزهایی که دارید ممکن است از دست بدهید و همواره با این تفکر زندگی کنید اما خب نویسنده برای گفتن این مطلب موضوع را خیلی کش داده و دلایل منطقی و فلسفی قوی هم برای مفیدبودن این فلسفه زندگی ارائه نداده بلکه به علم روانشناسی هم تاخته که چرا معتقد است باید هیجاناتمان را بیان کنیم! نویسنده کتاب همانطور که خودش اعتراف میکند البته در آخر کتاب فرد بسیار مذهبی هست و گویا این مذهب و توصیه های دینی و تعصبی که دارد اجازه نداده است که بی طرفانه به اموزش فلسفه زندگی بپردازد.
صبا بانو:)
راستش من این کتاب رو ۲۵ درصدشو خوندم و واقعیت اینه که چندان خوشم نیومد. برعکس بقیه نظرات که می‌گفتن از فصل اول به بعد بهتر می‌شه، به نظر من بهترین قسمتش همون اولش بود که تاریخچه گفت. بقیه‌اش یه سری راهکارهاست که واقعا تو روزگار دلار ۳۰تومنی با احترام چرنده:) مثلا، چرا ما آرامش نداریم؟ چون به چیزایی که نداریم فکر می‌کنیم. در حالیکه باید به چیزایی که داریم فکر کنیم و تصور کنیم نداریمشون و بعد بفهمیم زندگی می‌تونه خیلی بد تر هم باشه. راستش با خوندن این بخش تصمیم گرفتم دیگه این کتاب رو نخونم. چون من حق طبیعی خودم می‌دونم که در حال حاضر آرامشی نداشته باشم. این حس نداشتن رو سرمایه‌داری و مصرف‌گرایی برای ما ایجاد نکرده، واقعیت محض زندگی ماست!
alineyney
حالا که زجر کشیدن در ذهن و افکار ت را حق خودت میدانی ،اصلا کوتاه نیا و ادامه بده
Prometheus
این نظر نشاند دهنده‌ی آن است که صبا، بانویی‌ست که هنوز روی تاریک زندگی را ندیده است. وگرنه دلار 30 تومانی نه دغدغه، که مایه‌ی خندیدنش بود.
Artemis
یکی از مشکلاتی که مکتب رواقی داره اینه که تمام بحثهایی که در باب آرامش در زندگی میکنه به نوعی حالتی مادی داره به این معنا که روح انسان و زندگی ابدی انسان رو دربرنمیگیره. میخوام بگم بسیاری از چیزهایی که در این کتاب هست توصیه هایی هستن که اسلام هم آنها رو قبول داره ولی رواقیون عمل به این توصیه ها رو فقط برای آرامش خودشون و یا در بعضی موارد کمک به دیگران انجام میدادن اما اسلام علاوه بر این ها به زندگی جاودان انسان پس از مرگ و قرب الهی و پاداشهای اخروی هم توجه داره. انجام دادن کارها برای رضای خدا و با توکل به او و به امید قرب به او و نعمات اخروی و بی توجهی به مادیات علاوه بر آرامش روحی که رواقیون دنبالش بودن پاداشهای اخروی برای انسان به همراه داره. این نسخه کاملتری است برای سعادت انسان. ترجمه و روان بودن کتاب خیلی خوب بود.
shahpour rezaei
در مورد اسلام همین کافی ست که صاحب کِتابِ کتاب هاست...سراسر دستورات اخلاقی سراسر دستور برای ساخت اَبَر انسان
noir
آقا یا خانم آرتمیس، چرا همه چیز رو با همه قاطی میکنید. اسلام جای خودش و فلسفه هم جای خودش. هی میخواید ثابت کنید اسلام تنها نسخه نجات بخش برای بشر هست. خب تا اینجا که خلافش ثابت شده. یهودی ها و مسیحی ها هم از این حرفها زیاد میزدند. بدون تعصب دینی فلسفه بخونید و لذت ببرید.
ALI
شما که فلسفه اسلامی رو راه سعادت میدونید چرا این کتاب رو خوندید؟معلومه که با اسلام متفاوته وگرنه کتاب جدیدی نوشته نمیشد.وقتی رواقیون اعتقادی به آخرت ندارند چرا به اصطلاح به فکر پاداش اخروی باشند؟
گردون
هلو بپر تو گلو ، عالیه کتابش
mahsa
دوست داشتم
hamidreza
کتاب حدوده ۷۰۰ صفحه هست،کتاب خوب و کاملی هست،ابتدا توضیح کامل در مورد فلسفه ی مورد نظر داده و سپس راهکار های (رواقی)بودن رو در برخورد مسائل مختلف برسی کرده؛از اسم کتاب هم مشخصه(فلسفه ای برای زندگی)از کنترل خشم و دوری از شهرت و ثروت و نگاه جدید به پیری وو.. صحبت شده ،به نظرم واقعا ارزش خوندن و تامل کردن داره.
mmotavassely
این کتاب واقعا به خوبی و از نگاه زیبایی فلسفه رو بررسی میکند. حتما این کتاب رو بخونید اگر به کمی تامل درباره زندگی امروز اهمیت میدید
Peyvand
عالی
mahdieh ebrahimi
کتاب نکات خوب و روش های جالبی رو ارائه میده اما اجرای همه ی اونها کار بسیار سختی خواهد بود جای تعجب نداره که پیروانش شرایط خیلی سختی رو تحمل کردن .
Vafadar
خیلی خوووب بوددد ... توضیحات فلسفه ی رواقی گریش فوق العاده بود ... اینقدر خوب بود که میخوام صحبت تای این کتاب و در زندگی روز مره م پیاده کنم ... اگه میخواید ارامش و تجربه کنید و به ارامش برسید ... حتما به مطالعه ی چند باره ی این کتاب فکر کنید ...
کاربر ۶۳۹۳۴۶۰
بهتر است عمر را هدر ندهیم و کتاب های زندگی و فلسفه های امروزی را مطالعه کنیم
همایون
این کتاب با نثری روان و ساده فهم، مکتبی از مکاتب فلسفی را معرفی کرده‌.مکتبی که بیشترین دغدغه را برای تبیین چگونه زیستن داشته.
Arash
خوب بود.
...
سلام . طاقچه جان لطفااااااا این کتاب رو به بی نهایت اضافهههه کن
علیرضا مروت
نویسنده در ابتدای کتاب اشاره میکنه که فلسفه‌ای که در طول کتاب بهش پرداخته میشه برای همه افراد مناسب نیست! اما میتونه برای برخی افراد که در شرایط خاص قرار دارند مناسب باشه. عمل کردن به اصول فلسفی این کتاب سخته،مثل عمل کردن به هر روش فلسفی یا دینی دیگه ای، اما عمل نکردن به اصول فلسفی و بدون تفکر زندگی کردن به نظر من خطر حسرت از بی‌حاصل بودن پس از سال‌ها گذر عمر رو به همراه داره سه فصل ابتدایی شما رو با مکتب رواقی و تاریخچه اون آشنا میکنه، خوندن این قسمت‌ها به درک هرچه بیشتر شما از اصولی که در فصل‌های پیش رو توضیح داده میشه کمک میکنه بخش دوم شامل راهکارهای روانشناختی رواقی‌گری است، این راهکارها شاید در نگاه اول غیرمنطقی بنظر برسند مثلا تکنیک فکر کردن به اتفاقات ناگوار! یا پرهیز از لذت ! نویسنده در هر فصل این مطالب رو برای شما بیشتر باز میکنه و تلاش میکنه دلیل هر تکنیک رو توجیه کنه بخش سوم هم توصیه‌های زندگی و آداب رواقیون هست.اینکه با اتفاقات ناگواری که در طول زندگی رخ میدن چطور باید برخورد کنیم؟! و در نهایت بخش چهارم که کامل کننده تمامی بخش‌های پیشین هست به شما کمک میکنه که تمامی اصول و قواعد گفته شده رو در کنار هم بصورت یک فلسفه ببینید و کم کم اون رو وارد زندگیتون کنید. بازهم میگم،عمل به این توصیه‌ها و قواعد سخته، و نیاز به انگیزه قوی داره،انگیزه‌ای که از دل حوادث و جریانات زندگی هر شخص نشات گرفته اما شیرینی آرمش حاصل از این فلسفه، هدیه‌ای هست که بخاطر تحمل و صبوری دریافت می‌کنید.
Ali Samouti
گاهی باید عینک را به زندگی زد و از چند بعد دید . گاهی زندگی کردن مدون و با فکر و بدانیم چه میخواهیم لازم است. به شدت توصیه می کنم بخونید تا کمی از درد برای خودتان برد بسازید
Ghazalsdi
چرا تخفیفش اعمال نمیشه؟
محسن
بسیار کتاب خوبی است واقعا لذت بردم
Mahdi Ghahremanzadeh
فوق العاده! حرف نداره! حتما بخونیدش!
کاربر 89002
عالی

حجم

۳۳۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۸۷ صفحه

حجم

۳۳۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۸۷ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان