نظرات درباره کتاب پنماریک و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب پنماریک اثر سوزان هوواچ

نظرات کاربران درباره کتاب پنماریک

۴٫۶
(۲۶)
تیگلاط
به نظرم یه پله بالاتر از کتاب های کلاسیکی بود که قبلا خونده بودم و با اینکه قیمتش کم نیست اما من پیشنهاد می کنم که حتما این کتاب رو بخرید و بخونید.البته طولانیه ولی انقدر جذاب و پر ماجراست که اصلا حوصله رو سر نمی بره. حتی وقتی تموم شد یه کم ناراحت شدم. راجع به این رمان مهم ترین نکته ای که واقعا نظر من رو جلب کرد نشون دادن احساسات و شخصیت پردازی کاراکترها بود. تمام احساساتی که بیان شد کاملا با فضا و ریتم داستان هماهنگ بود و احساسات مثبت و منفی هیچکدوم از شخصیت ها بی علت نبود. نکته ی دیگه ای که توی این رمان خیلی ازش لذت بردم دیدگاهی بود که خواننده نسبت به هر شخصیت پیدا می کرد.فصول مختلف این کتاب توسط شخصیت های متفاوتی روایت می شد و خواننده به دیدگاهی که یک شخصیت نسبت به خودش داشت و دیدگاهی که سایر کاراکتر ها نسبت به او داشتند آگاه می شد. در آخر اگر از این ماجرا لذت بردید پیشنهاد می کنم کتاب ملکه ی اسیر رو بخونید.
محمدرضا
👍
Firooz
رمانی کلاسیک و بسیار زیبا. با وجود تعدد کاراکترها اما تا آخرین صفحه خواننده را با خود همراه می کند. ترجمه هم بسیار خوب و شایسته تقدیر است.
Marya Morrevna
کمی طولانی است اما خسته کننده، ابدا. نویسنده مطمعن می‌شود شخصیت راوی داستان همدردی آدم را برانگیزاند و حق را بهش بدهیم بعد راوی داستان را عوض کند تا عمیقا درک کنیم وقتی جان آیوز گفت:«هیچ از خاطرم نگذشته بود که آنچه برای من ناحق است برای دیگران حق است...». پیوند دادن شخصیت‌های داستان با خاندان سلطنتی انگلستان مثل هنری دوم و چارلز و غیره بوسیله آن نقل‌قول‌هایی که از کتب تاریخی که اول هر فصل و قسمت آورده بود جالب بود مخصوصا که تا حد خیلی کمی که آدم بیشتر مشتاق خواندن بشود اسپویل می‌کرد اتفاقات چند صفحه بعد را. ترجمه آقای یونسی را هم دوست داشتم. پ.ن: ⚠️خطر اسپویل⚠️ . . . . . . . . . هر سری کسی می‌مرد یا در شرف مرگ بود (و من نمیخواستم بمیره) می‌گفتم دیگه نویسنده نمی‌تونه کسی رو بکشه، اما می‌کشت. عجیب اینکه هنوزم شخصیت بود تا داستان خالی نمونه. آخراش که دیگه انقدر به نویسنده بی‌اعتماد شده بودم مطمعن بودم می‌خواد جان‌ایوز رو بکشه، یا حداقل زنش بهش خیانت کرده و با ناراحتی و نفس حبس کرده داشتم صفحه آخر رو میخوندم که دیدم خوشبختانه انگار دلش برای خواننده (یا شایدم جان‌آیوز یا جانا، مادرش) سوخته.
✿Farzaneh✿
رمان کلاسیک خیلی قشنگی بود.تا آخرش داستان کشش داره و طولانی بودنش باعث نشد خسته کننده بشه.داستان هر چند سال از قول یکی از شخصیت ها بیان میشه.واقعا از خوندنش لذت بردم.
ماهی یک برکه‌ی کاشی
رمانی قشنگ وجذاب و روان که نمیتونید رهاش کنید و بعد خواندن واقعا پخته تر میشوید...من این کتابو نه تنها به کتابخوان‌ها بلکه حتی به کسانی که اهل کتاب نیستند هم پیشنهادمیکنم...حتما بخونید تا عاشق کتاب بشوید...
نَعیمک
اگر به ‌آثار کلاسیک علاقه داشته باشید "پنماریک" انتخاب بسیار جذاب و متفاوتی است. داستان چند نسل خانواده که با جزییاتی مثال‌زدنی مناسبات بین آن‌ها نوشته شده است. پر ار شخصیت‌های ریز و درشت که بسیار شبیه آن‌ها هستیم. جذابیت اصلی اثر راویان متفاوت است. داستان یک راوی ندارد و ما موضوعات را از نقطه نظرهای مختلفی می‌بینیم که شاید قبل از آن دید متفاوتی نسبت به موضوع داشتیم.
SARA
آخه قیمتو نگاه... من می خوام بخونم
ساکت
البته نهصد صفحه ست...قیمتش به تعداد صفحاتش میاد.من رمان تلفن همراه استیون کینگ رو خریدم ۱۷هزار تومن،نصف این صفحه داشت
parisa_hashemy
یک کتاب کلاسیک از. زبان سه نسل! با این که خیلی طولانیه اصلا خسته کننده نیست به کلاسیک پسندان حتما توصیه میشه
علیرضا
متن روان و ترجمه‌ای خوب از ابراهیم یونسی که گرچه اشکالات عمده ویرایشی دارد اما در مجموع توانسته است زیبایی و جذابیت اثر را حفظ کند. اگرچه در مواردی جای قیچی ممیزی کاملا اشکار است اما به روند داستان خللی وارد نکرده است. نویسنده اگرچه تحت تاثیر آثار کلاسیک انگلیسی به ویژه خواهران برونته و جین آستین است اما هنرمندانه از مرز تقلید عبور کرده و تاثیرپذیری را به شکلی نامرئی درآورده است. جذابیت و سیر طولانی داستان خواننده را دهه‌ها با خود همراه می‌کند. متاسفانه با وجود جستجوی زیاد هیچ مقاله و نقد قابل توجهی به زبان پارسی درباره کتاب یا نویسنده یافت نشد.
فاطمه فرامرزی
اونقدر تو متن داستان غرق میشدی که اصلا دوست نداشتی تموم بشه.همون حس و حال و هوای ادبیات کلاسیک انگلیسی
Miss M
خیلی جذاب بود.فکر آدم رو درگیر میکنه تا اواسط داستان بعد از اون حالت خارج میشه ولی همچنان جذابیتش رو حفظ میکنه.خیلی دوست داشتم
شیوا
داستان بسیار گیرا و پر کششی بود. از خوندنش لذت بردم
M
اوایل حوصله سر بر بود ولی بعد جذاب شد و اطلاعات جالبی درباره نظام اشرافی بریتانیا داشت.
آیدا
یکی از بهترین کتابهای کلاسیکی بود که خوندندم. داستان طولانی و پر کشش که در خلال جنگ جهانی اول و دوم از زبان شخصیت های مختلف داستان روایت میشه. با مارک کاستلاک جوونی میکنین، با بچه های جانا به دنیا میاین و بزرگ میشین و توی غم و شادی هاشون شریک میشین. به نسبت کتابهای دیگه، سانسور کمتری داشت، ترجمه عالی بود، فقط نمیدونم مترجم "سبحان الله" و " لا اله الا.." رو به جای چی ترجمه کرده بود.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
تقریبا همه‌ی ما آدم‌ها در زندگی خود چیزهایی داریم که می‌دانیم رسیدن به آن‌ها غیرممکن است؛ اما زمانی که مارک کاستلاک شخصیت اصلی رمان پنماریک نوشته سوزان هوواچ میراث دیرینه خود یعنی پنماریک را می‌بیند، عمارتی مرموز در صخره‌های سرد کورنوال، می‌داند که این عمارت غیر ممکن را حتما به دست می‌آورد و هیچ چیز مانع او نخواهد شد. با این حال، زمانی که مارک به رویای خود تحقق می‌بخشد، پنماریک تنها به میراثی پر از درگیری، حسادت، افشا‌گری و خیانت تبدیل می‌شود. این داستان که در زمان گذر از دوران ویکتوریا تا پایان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌‌افتد، ماجراهای یک مرد و دو خانواده او و درگیری‌های بین پسران، همسران، معشوقه‌ها و یک عمارت تکه شده را روایت می‌کند.داستان پنماریک توسط پنج راوی مختلف روایت می‌شود. اولین راوی مارک است که همراه با پدرش در کورنوال زندگی می‌کند. روزی مادر مارک او را به سواحل شمالی کورنوال می‌برد تا پنماریک که روزی عمارت خانوادگی‌اش بوده را به او نشان دهد. بعد از مرگ برادر، پنماریک به دست پسرعموی او می‌افتد و مارک به دنبال پس گرفتن عمارتی است که همیشه احساس می‌کند متعلق به اوست. زمانی که مارک حدودا بیست ساله شده، مادرش در رسیدن به هدف خود پیروز می‌شود اما این کار بدون آسیب های روحی اتفاق نمی‌افتد. در ادامه داستان شخصیت‌ها و حوادث عجیبی در داستان حضور پیدا می‌کنند که روند قصه اگرچه کمی پیچیده اما به شدت جذاب و خواندنی خواهد شد. داستانی که در نهایت متعلق به دو خانواده است.این داستان تاریخی-خیالی به نوعی دنباله تاریخ قرن دوازدهم املاک پلانتاژنه‌ها اتفاق می‌افتد. اگر با داستان تاریخی هانری پلانتاژنه و خانواده‌اش آشنا هستید احتمالا فکر می‌کنید حدس زدن وقایع پنماریک هم کار ساده‌ای است؛ اما سوزان هوواچ به ماجراهای خانواده کاستلاک و عمارت آنها بُعد جدیدی اضافه کرده است. شخصیت‌های این کتاب در طول بیش از پنجاه سال رشد می‌کنند و بالغ می‌شوند و هر یک از آن‌ها راوی داستان خود هستند. همه آن‌ها شخصیت‌هایی واقع‌بین هستند که گاهی اشتباه می‌کنند و به این ترتیب، به خوبی می‌توان با آنها ارتباط برقرار کرد. همچنین، در سال 1979 سریال انگلیسی با همین نام در یک فصل ساخته شد. 🦋🌻

حجم

۸۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۹۳۶ صفحه

حجم

۸۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۹۳۶ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد