نظرات درباره کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی اثر استیون هاوکینگ

نظرات کاربران درباره کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

۲٫۸
(۳۰)
arash
من درباره این انتشارات اطلاعاتی ندارم اما مقدمه ای که به اسم ناشر برای این کتاب نوشته شده توهین به شعور هر خواننده کتاب هست. چهار، پنج صفحه که از دروغ و اشتباه علمی و نظرات شخصی یک فرد ناشناس تحت نام ناشر تشکیل شده که در آخر هم دنبال خواننده تیزهوش میگرده که سره رو از ناسره تشخیص بده!! چرا به شعور خود و خواننده توهین میکنید؟ مگه الان عهد دقیانوس که هیچکس از هیچ چیز خبر نداشته باشه و شما بیایی داستان تخیلی از گفتگوی هاوکینگ و پاپ سر هم کنی؟ یا کتاب رو با نشریه زرد اشتباه گرفتید؟ ( در قسمت بریده های کتاب چند بریده گذاشتم و قسمت دروغ و قسمت اشتباه علمی رو نوشتم ) من تعصب هاوکینگ رو ندارم اون هم یک انسان بود با تمام اشتباهات احتمالی اما یک خواننده منصف و کمی آگاه واقعا با خوندن مقدمه ناشر احساس میکنه بهش توهین شده.
sa.irvash
درباره مقدمه نویسی های یکی به نعل یکی به میخ انتشارات مازیار و یا اعلام برائت ای نظرات نویسنده و ترجمه صرف برای آشنایی خواننده با مسایل روز جامعه. تنها راه ارائه این کتابهاست. توصیه میکنن که پیشگفتارها. مقدمه ها یادداشتهای اول کتاب چه توسط نویسنده یا هر کس دیگر رو کنار بگذارید. اول اینکه یه پیشفرض در خوانند بوجود میاره که مواجهه بدون قضاوت رو با متن مخدوش میکنه. دوم اینکه مقدمه‌ ها و امسال اینها اکثرا بعد از اتمام کتاب یا ترجمه توسط نوشته میشه. پس بهتره اگر دوستدارید. اینها رو بعد از مطالعه کتاب، از نظر بگزرونید. ولی نشر مازیار ترجمه های امانت داری رو ارائه میده. خیلی درگیر حرف اول نباشید. هاوکینگ در کلا دنیا مخالف و موافقان زیادی داره. فقط محدود به اینجا نیست. موفق باشید.
اسکندر
مجبورند
physic
ببینید یک گفتار که در آن سر دنیا گفته می شود یک کلاغ چهل کلاغ می شود و کلی تغییر می کند و در اینجا نمایش داده می شود. و اما درباره جنجال های علمی _ مذهبی بقول ورنر هایزنبرگ اولین جرعه از لیوان علم باعث می شود شما یک آتئیست شوید اما در ته لیوان خدا منتظر شماست. همین و بس.
شهرام مؤیدی
هر کسی چون ناشر است به خودش اجازه میدهد که برای کتاب استیون هاوکینگ مقدمه بنویسد . اونهم با ادبیاتی مجوز محور !!! چه اصراری به چاپ و نشر اینگونه کتابهاست ؟ که مجبور باشین توضیح بدهید و توجیه کنید .
Arash Nik
ای
ارش نیک نیا
نه خیر حالامن از سخنرانی هاوکینگ که در باب عدم وجود خداوند بوده خبری ندارم اما میدونم که استیون انقدر بی درک وفهم نیست که خودش رو جلوی پاپ مضحک نشون بده بااون سوال و پاپ هم بی ادب نیست من کتاب تاریخچه زمان را خوانده ام ودر سطر اول صفحه٢٤ ام ان نوشته است که وقتی که از اگوستین قدیس پرسیدند خداوند پیش از خلقت جهان ما چه میکرده؟ اودر پاسخ نگفت که خدوند دوزخ را برای مطرح کنندگان اینگونه سوالات اماده میکرد. در عوض او چنین پاسخ داد: که زمان یک خاصیت هستی است که خداوند ان را افریده است و پیش از خلقت عالم وجود نداشته است. همین که انتشارات اومد مقدمه رو باتغییرات تخیلی از رو این نوشته... .
امیر
سلام ینی میفرمایید که ضمیمه کردن اون یک صفحه ابتدایی برای مجوز گرفتن این کتاب ارزشش رو نداشته؟؟ درصورتی که این انضمام کاملا محسوس و قابل توجیه بود.
وحید شعبانی
برای فردی مثل من که درک زیادی از نظریات فیزیک ندارد، شاید فهم بعضی از قسمتهای کتاب امکانپذیر نباشد با این حال، این کتاب گویای عمق نبوغ فردی است که در اوج ناتوانی جسمانی و فیزیکی، دریایی از نبوغ فیزیکی و زیرپاگذاشتن محدودیتهایی که بخش کوچکی از آن میتواند هر فردی را به ناامیدی و انزوا بکشاند، را به نمایش گذاشته و به شکل عملی آدمهایی مثل ما را که مقهور مشکلات و موانع زندگی خود هستیم را به استهزا می گیرد و توان درونی و فوق العاده انسان را به منصه ظهور میرساند
ارش ن
چه خوش گفتید
sargol
ترجمه خیلی ضعیفه
پیام
این ترجمه بهتره یا ترجمه مزدا موحد؟ از دوستان کسی می‌داند؟
Arash Nik
موحد بهتره
آرمین
سلام. انتشارات مازیار ترجمه‌های بسیار خوبی داره و بعد از ترجمه هم ویراستارها بررسی می‌کنند. من خودم از این ترجمه خواندم.
آلاله رضالطفی
این کتاب جز کتابهایی بود که جهان بینی من رو تغییر داد.
Arash Nik
بعله
omidrashedzadeh
مناسب برای همه و مطالعه
حسین
از چند منظر به این کتاب نگاه کنیم: نکته۱)این کتاب درسی از زندگی شخصی خود هاکینگ به ما میده ک حتی درحالتی هم که نه میتونه حرکتی بکنه نه حرفی بزنه و مثله یک شئ فقط میتونه نگاه بکنه،ناامید نیست ودست از تلاش و پژوهش و کارو فعالیت برنمی داره ولی بعدازمیان ما وقتی یک اتفاق ناگوار کوچیک توی زندگیمون رخ میده میگیم دیگه بدبخت تر از ما نیست،و به زمین و زمان ناسزا میگیم و میگیم خدا کاش من نبودم حالا هاکینگ هم میتونست بجای تحقیق و فعالیت بعدازبیماریش،بگه آخه آدم اینقدر بدبخت من داشتم دکتری میگرفتم میخواستم کلی کار بکنم حالا مثه چوب لباسی فقط باید به دیگران التماس کنم یه چیکه آب توحلقم بریزند نمیرم! امااون اینچنین نکرد، نکته۲)اینطور که من شنیدم هاکینگ یه آتئیست،نسبتا با انصافه، درکل زمان یک چیز حقیقی نیست،وتا جایی که حرکت وجود داشته باشه زمان هم وجود داره و این مخلوقات خدا ک میگن قبل از مهبانگ نمیدونم دیگه هیچی نبوده و کلا ماست به دروازه خورده و اینا برای اینه که تا مهبانگ فقط حرکت داریم و زمان و قبل اون دیگه مطلقا حرکت تو عالم دنیا نداریم، حالا چون دست این مخلوقات خدا خالیه و با وحی ارتباط ندارند میمانند،و بانظریه هایی میگن خدا نیست و ...، (البته بماند که در نظام آموزش کشورماهم،ارتباط با وحی و این حرفا اونطورکه باید نیست فقط خزعبلاتی تحت عنوان دین به خورده بچه میدن) و یک مسئله دیگه اینکه این مخلوقات خدا وما بیشتراز ماده و محسوسات نمیفهمیم،وبخصوص تو تعالیم تحریف شده مسیحیت ک خدا رو تقریبا خیلی �دی در نظر می‌گیرند(البته خیلی تو این مسئله حرف است که مجالش نیست اونایی که میخوان بیشترآشنابشن با خدا و دین سراغ قرآن بروند و ترجمه اش هم بخونند و از اون چیزی که خوندند سوالاتشان را بپرسندویادداشت و همینطور ادامه بدهند خود قرآن سوالاتشان را پاسخ خواهد داد، نکته۳)آقای هاکینگ زنده و آقای هاکینگ بعدازمرگشون،رو تصور کنیم چه فرقی بین این دو حالت هست؟؟؟؟ هر دو از روی ظاهر جسم یک جسم بدون حرکت و حیات اند، خب حالا چه چیزی سبب شد در حالت اول همان جسم اول جریان خون وضربان قلب و...و آنهمه تحقیق و فعالیت و کار داشته باشد و جسم دوم هیچ؟؟؟!!! پس می‌فهمیم ک یک آقای هاکینگ یک بعد دیگری دارند که آن بعد دیگر حیات و فعالیت های این بدن را ادامه میداده، خب حالا آیا آقای هاکینگ دوست نداشته که بعد دیگرش که مادی هم نیست( و قوه و اراده و تعلق است )بیشتر بلکه ام تا ابد به این بعد مادی بدون حرکتش تعلق و توجه تام داشته باشد تا بیشتر تحقیق و کشف و مطالعه کند؟ پس چه چیزی یا اراده ای بوده قوی تر از اراده هاکینگ بوده و او را از این دنیا و عالم ماده بیرون برده، به آن هراسمی دوست دارید بدهد ،بگید خدا بگید هست مطلق بگید isو... (ازاینکه وقت شما را گرفتم عذرخواهی میکنم) هدیه به روح کسی که خدارا دیده و حس کرده بود ولی نه مثل هاکینگ بلکه با همه حقیقت و وجودش یعنی #حاج_قاسم_سلیمانی_عزیز صلوات.
صدرا
من قبلا نظر دیگه ای روی استیون داشتم ولی با خوندن این کتاب کلا تغییر کرد اینکه آفرینش این جهان هستی و کهکشانها تصادفی و بدون وجود خالق و خدایی بوده و استدلال هاش هم آبدوغ خیاری هست مثلا جایی که میگه انرژی اولیه حاصل از از مهبانگ و انفجار اولیه (که هنوز هم توی کهکشان ها هست و باعث ایجاد و حرکت ستاره ها و کهکشانها میشه ) از هیچ جا نیومده و به خاطر انرژی منفی هست که الان لابلای کرات و سیارات و کهکشانها وجود داره و جمع کلیه انرژی ها صفره و با خودش نگفته چرا اگه این انرژی عظیم منفی وجود داره که اندازش به اندازه همه انرژی های مثبته چرا جهان هستی هر ثانیه در حال تورمه اگه درست بودباید خیلی قبل تر ها توی خودش می‌پیچد و نابود میشد
دیوید اتنبروگ
درسته حرف شما، برای مردم روشعن فکر جامعه کتاب ارزشمندی هست
محمداسماعیل حیدری راد
این کتاب اشغاله
دیوید اتنبروگ
واقعا که آشغاله👍
الهه
شاید بدونم چرا این کتاب رو با این شدت رد میکنی ولی باید بگم راه درستی نیست منم با برخی عقایدش مخالف بودم ولی این کتاب فیزیکه قوانینی که اثبات شدن وهمیشه ممکنه رد یا اصلاح بشن پس ترجیح میدم در جاهایی که نویسنده شک داشته من اصالت خودم رو حفظ کنم من مسلمانم هرگز به یک حرف یک دانشمند که شاید درک درستی از فلسفه نداشته باشه قرار نیست عقایدم رو در مورد خدا عوض کنم خدای من وجود دارد او قوانین رو وضع کرد میدونم شاید نتونم به یه دانشمند فیزیک بزرگی که البته مرده این رو ثابت کنم او هم نمیتواند به من ثابت کند که خدایی وجود ندارد اما من احترام زیادی برای کسانی که قوانین خدا رو کشف میکنن دارم اونا قدرت خدا رو بیشتر از پیش به من نشون میدن خدا هم خیلی به علم و دانش دعوت کرده و هم کتاب مقدس است وهم مداد خدا به قلم قسم خورده من نمیتونم به کتاب بگم اشغال فکر میکنم میدونم چرا کتاب رو رد کردین اما این راه درستش نیست
Mr.Aqayi
برو کتاب های مربوط به خودتو بخون

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۱۷,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد