نظرات درباره کتاب آبنبات هل دار و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۸۷ | طاقچه
کتاب آبنبات هل دار اثر مهرداد صدقی

نظرات کاربران درباره کتاب آبنبات هل دار

۴٫۵
(۳۰۱۰)
نهال
روزمرگی و دغدغه دل مشغولی های دهی ۶۰ ها رو بیان می کنه دوسش نداشتم،😑🙁 ای کاش هیچوقت نمی خوندمش
نهال
فقط هم به این دلیل خوندمش که دیدم تو طاقچه ۸۰۰ نفر کامنت گذاشتن و ۸۰۰ نفر هم از این کتاب خوشش ون اومد🤔🤔🙁🙄🙄😑😔😔👑
khz madadi
برای من خسته کننده بود ....و با زور تمامش کردم ...اخرشم مسخره تمام شد حالا نمیدونم ادامه دارد یا نه؟
Ghofrani90
ادامه‌اش آبنبات پسته‌ای و دارچینیه
زینب
به نظر من کتاب مفیدی نیست و هیچی به آدم اضافه نمی کنه
tata.b
از کتاب طنز که فقط به خاطر اوقات فراغت باید خونده بشه، انتظار مفید بودن و اضافه شدن دارید؟؟ به نظرم شما باید مکبث و جنگ و صلح و برادران کارامازوف رو بخونید
وحید
طنزهای بی‌نمک و کشدار. من که نپسندیدم.
komeilrezazadeh
سلام.. به نظرم برای گرفتن خنده از چیزای +۱۸ خیلی استفاده شده.. کتابی که توش اسم شهید و جبهه و اینچیزا داره نباید از این شوخی ها استفاده کنه.. با اینکه در مورد لهجه شهرماست اما این کتابو توصیه نمیکنم..
مینو
من که موافق نیستم
rahbar.shohada
بله منم کاملا با شما موافقم و این که از عاشق شدن ی پسر ۱۳ ساله اونم بدون عذاب وجدان بدم اومد
محمد
چه ربطی داره؟ کتاب مسخره س ولی ربطی به این قضیه نداره و اتفاقا دور و بر بحث جبهه و شهید که میشه خیلی محافظه کار برخورد می‌کنه و جرأت شوخی کردن با شخصیت محمدو نداره که یکی از ایرادات بزرگ کتابه.
farad98
منو یادِ کتاب های رده ی سنی نوجوان انداخت:)
hamkoly
اوایلش خوب بود ولی خیلی خسته کننده و تکراری میشد ضمن اینکه داستان از زبان یک بچه دبستانی هست جذابیت خاصی نداره
مهدی خیرخواه
اگه عقلتو به کار بندازی لااقل یه چیزی میشی. دیوونه بازی هم در نمیاری.
مهدی خیرخواه
اگه مشهدی بلد نیستی روی اعداد بزن . من خودم مشهدی بلد نیستم.
مهدی خیرخواه
در ضمن اگه عقل درست و حسابی داری نمیگی کسل کنندس
ز. آروشا دهقان
من کلا خیلی اهل کتاب طنز نیستم. آبنبات هل‌دار رو به خاطر تعریف‌های زیادی که ازش شده بود خوندم و به این نتیجه رسیدم که هیچ وقت بر اساس تعریف کسی و میزان فروش کتاب، برای خوندنش تصمیم نگیرم. به نظرم این کتاب اصلا طنز نبود. حتی نتونست لبخند به لب من بیاره. نمی‌دونم در خرابکاری‌های یک بچه‌ی بی‌ادب و کم فهم یا نمایی از یک فرهنگ نادرست مردسالار چه چیز خنده داری وجود داره. این خنده‌دار نیست که تمام خانواده به هر بهانه‌ای از عروسشون بدگویی می‌کنن. خنده دار نیست که وقتی فکر می‌کنن برادر بی‌کار و بی‌سوادشون معتاد و دزد هم شده، تصمیم میگیرن براش زن بگیرن تا درست بشه. خنده دار نیست که یک بچه مدام از پدر و مادر و دوستانش دزدی می‌کنه. کمترین نمره‌ها رو می‌گیره و باز هم نهایت تلاش خانواده‌ش قطع پول هفتگیه نه تلاش برای تربیتش. خنده دار نیست که ساندویچ فروش محل مزاحم تلفنی یک خانواده میشه و اون خانواده دخترشون رو مقصر می‌دونن. خنده دار نیست که پدر عروس و داماد سال‌ها بر سر کرایه‌ی صندلی‌های جشن عروسی دعوا کنند. به تصویر کشیدن چنین چیزهایی اصلا خنده دار نیست. گریه داره. اگر واقعا در نقطه‌ای از ایران چنین فرهنگی وجود داره باید نادرسیش رو نشون بدیم و برای اصلاحش تلاش کنیم. نه این که به اسم کتاب طنز بزکش کنیم تا عادی جلوه کنه.
سپیده دم اندیشه
دوست عزیز طنز یعنی بیان مشکلات در قالب خنده خب یکم فکر کنید رو این نظرتون
اَسما
بیاید وارونه به موضوع نگاه کنیم. بیاید از این منظر کتاب رو ببینیم که این کتاب به این دلیل داره اینارو نشون میده و مستقیم نوشته که خود مخاطب قضاوت کنه و به داوری بنشینه و به این اشکالات در فرهنگ پی ببره؛ پس این یه نقص نیست، این یه نقطه قوته که نویسنده معضلات و مشکلات رو مثل یه زندگی عادی می‌نویسه و به خواننده میگه حالا به داوری بنشین و ببین که بعضی از این اتفاقات وقتی از بیرون می‌بینی چقدر ناپسند جلوه می‌کنن. اساساً یکی از ویژگی‌های طنز بیان کاستی‌ها، ناکامی‌ها و مشکلات و... هستش. من نظراتتون رو راجع به سایر کتاب‌ها هم خوندم؛ بالاخره هرکس کتاب‌ها رو با توجه به فضای ذهنی خودش و با نوع نگاه و نگرش خودش نقد می‌کنه...
Yasna
چیزی از مردسالاری ندیدم.! :/
Z Pourmandi
کتاب رو بر اساس تعریف‌های فراوانی که ازش بابت طنز بودن، شنیده بودم، دانلود کردم. اما تا اینجا حتی یک لبخند هم بر لبم نیامده!
Ara Hemmat
من فقط صد صفحه‌اش رو خوندم. به نظرم کل داستان و طنز کتاب خیلی سلیقه‌ایه. گهگاهی یه طنز ریز توی روایت دیده می‌شه، اما به مرور که جلوتر رفتم نه با داستان درگیر شدم و نه فضای داستان و طنزش جذبم کرد. حسی که از خوندنش گرفتم این طور بود که راویِ داستان سعی می‌کنه با شوخی و طنز، خواننده رو درگیر داستان کنه و لابه‌لای اون یه نکته‌های خاصی رو القاء کنه. جزییات زیادی روتوی داستان روایت می‌کنه که گاهی حوصله‌‌ام نمی‌کشید داستان رو ادامه بدم. شاید اگر داستان کوتاه بخونم ازشون برام جالب باشه، اما ازین نوع رمان‌ها، خیر.
09133823544
نویسنده در شخصیت پردازی راوی موفق نبوده است.نظرگاه داستان را رعایت نکرده و از من راوی به دانای کل عدول کرده.توضیح واضحات خیلی زیاده و چیزی برای کشف خواننده نداره.تعدد شخصیتهایی داره که وجودشون هیچ کمکی به پیشبرد داستان نمیکنه.بعضی جملات غیرداستانی و شبیه به مقاله آورده شده.دغدغه اصلی راوی اصلا مشخص نیست.اصولا رمان نبود.و متن طنزی هست که برای رده سنی 15 یا 16 سال نوشته شده.فضا سازی ضعیفه.

حجم

۲۹۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

حجم

۲۹۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

قیمت:
۱۶۴,۰۰۰
۱۱۴,۸۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۸۶
۸۷
صفحه بعد