نظرات درباره کتاب زندانی لاس لوماس و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب زندانی لاس لوماس اثر کارلوس فوئنتس

نظرات کاربران درباره کتاب زندانی لاس لوماس

انتشارات:نشر ماهی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۰ رأی
۳٫۵
(۱۰)
ایران
کتاب از نظر فنون ادبی و سبک و ساختار خوبه اما از نظر محتوا حتی نزدیک آثار برجسته نویسندگان شهیر آمریکای لاتین هم نمیشه. در کل گویا سبک نویسندگی فوئنتس به محتوا اهمیت چندانی نمیده و یا شاید برای یک خواننده ایرانی و در کل شرقی محتوای این کتاب به چشم نیاد. داستان درون مایش برخلاف قسمت معرفی کتاب که در طاقچه قرار داده شده بیشتر به عیاشی های یک وکیل که میدونه چطور باید از اطلاعات سود برد میگذره و چندان ساختار اجتماعی و فرهنگی مکزیک رو که بنظر برای محکم و روشن کردن و درک بهتر داستان لازم بوده رو مورد توجه قرار نمیده و این ضعف بزرگیه. تنها نقطه قوت این کتاب متن مصاحبه با خود کارلوسه و بس و دیگه چیز خاصی نداره. خلاصه اینکه با این کتاب جناب فوئنتس تصمیم گرفتم دور مطالعه هر اثری از ایشون رو در آینده خط بکشم.
AS4438
داستان جالبی ازانقلاب مکزیک، درآخرمصاحبه ای بانویسنده داشت که ازخود کتاب هم برای آشنائی با انقلاب وجامعه مکزیک فوق العاده لازم وجالب بود،درکل کتاب بسیارجالبی بود.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
زندانی لاس لوماس داستانی است از احوال جامعه مکزیک و انقلاب مکزیک و بازتاب آن در جامعه. فوئنتس از جمله نویسندگانی است که به خوبی به کنه انقلاب آشنا است. او هیچ‌گاه از موافقان انقلاب نبود چرا که به خوبی آگاه بود که انقلاب نه تنها فرزندان خود را می‌خورد بلکه باعث پرورش عده‌ای تازه به دوران رسیده نوکیسه نیز می‌گردد. زندانی لاس لوماس داستان یکی از این نوکیسه‌گانی است که به لطف نابسامانی‌های اقتصادی – سیاسی جامعه به ثروتی رسیده است. نوکیسه‌گانی که فارغ از آشوب‌ها و نابسامانی‌های اجتماع در محدوده‌ای خاص، دنیای رنگی خود را ساخته‌اند و از پشت پنجره‌های قصرهای زیبای خود ناظر دنیای آدمیان بدبخت هستند. این گروه فرصت‌طلب که روز به روز بر ثروتشان افزوده می‌شود و ضمن این از جامعه سنتی خود فاصله می‌گیرند و بر شکاف بین خود و قشر فقیر جامعه می‌افزایند. اما نکته جالب این‌که فوئنتس ضمن نقد این قشر تازه به دوران رسیده از طبقه فرودست جامعه نیز طرفداری نمی‌کند. فوئنتس در این داستان این سوال را در ذهن خواننده خود ایجاد می‌کند که: اصولا انسان‌هایی که از روستا به شهر آمده‌اند آیا در خور توجه و همدردی هستند یا نه؟روستائیانی که از زمین و کار و ریشه و هویت خود کنده می‌شوند و در اطراف شهرها به زاغه نشینی روی می‌آورند… بیکاری، فقر، فساد و هزاران بدبختی دیگر که دامان هر دو دسته را می‌گیرد. موردی که در جامعه خودمان نیز شاهد آن هستیم. آثار فوئنتس به رغم غنای ادبی بسیار از مسائل بومی و اجتماعی و سیاسی قابل توجهی نیز بهره‌مندند. در واقع آثار فوئنتس دارای لایه‌های بسیاری است که آگاهی بر آن‌ها نیازمند دقت و تمرکز فراوان است. در انتهای کتاب نیز، مصاحبه‌ای طولانی و جذاب با نویسنده کتاب آمده است. نشر ماهی درباره داستان کتاب زندانی لاس لوماس چنین توضیح می‌دهد: وکیل زبر و زرنگی سر بزنگاه، با استفاده از رازی که متعلق به دیگری است، یک‌شبه ثروت هنگفتی به جیب می‌زند. وکیل قرار است همچنان باقی زندگی‌اش را در عیش و عشرت و افزایش ثروت سپری کند که حادثه‌ای همه‌ی نقشه‌هایش را به‌هم می‌ریزد و مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.💫🍂
الهام حمیدی
سپاسگزار از توضیحات جامع وکاملتون 💜💙💚❣👌کتابو حتما" برای مطالعه دریافت می کنم مرسی...😍🥰
arshpub
داستان بسیار عالی از فوئنتس آخرش هم یک مصاحبه با نویسنده داره
مصطفی
داستان جالبی بود و متفاوت. با ادبیات آمریکای جنوبی بیشتر آشنا شدم مخصوصا کشور مکزیک

حجم

۱۰۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۱۰۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۸,۰۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد