نظرات درباره کتاب قلب نارنجی فرشته و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب قلب نارنجی فرشته اثر مرتضی برزگر

نظرات کاربران درباره کتاب قلب نارنجی فرشته

نویسنده:مرتضی برزگر
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۱از ۹۱ رأی
۴٫۱
(۹۱)
melik
من شدیدا سبک اقای برزگر رو دوست دارم. نوشته هاش جون دارن. خیلی خوب حس و فضا رو بهت منتقل میکنن اگه راجب عشق مینویسه دوست داری عاشق باشی. اگه راجب غم از دست دادنن مینویسه میتونی سنگینی غمو حس کنی.. من لذت بردم❤️
کاربر ۱۹۰۳۸۶۴
یک کتاب عالی بود مخصوصا بخش این پای من نیست آدم رو برای مدتی تحت تاثیر قرار میدهد
zahra
مجموعه چند داستان کوتاه.داستان 175 غواص واقعا خوب بود.
Zeina🌸💕
همه اش نه ولی بعضی داستان هاش خیلی خوب بود.بخصوص آخری👌👌
کاربر ۱۷۶۱۳۶۹
خیلی خوب بود. به‌عنوان یه کتاب داستان کوتاه ایرانی قوی پیشنهادش میکنم
Bahar
چقدر جالب که در فضای معاصر ایران داستان‌هایی نوشته شده که کاملا با فضاپردازی درست و جالب یک برداشت تصویری کامل از زمانه فعلی ایجاد می‌کنه ‌ من داستانهای قلب نارنجی فرشته رو با این توصیف میتونم تعریف کنم. داستانها توی محله متوسط و جنوب شهر اتفاق افتاده و اکثرا یک ماجرای جالب در خودشون داره . من تنوع موضوع‌های کتاب رو دوست داشتم . یعنی قصه ها خوب یک اتفاق واحد نبود بلکه ماجراهای . مختلف رو از نگاه‌های متفاوت بیان کرده. ذهن خلاقی داره نویسنده . یعنی یک جوری داستان رو پیش می‌برد و نقطه اخر رو می‌ذاره که کیف میکنی از مسیری که پشت سر گذاشتی . به نظرم داستان هاش خیلی نگاه واقعی به زندگی داشته چیزی نبوده که بشه گفت غیرقابل باوره. من کتابو دوست داشتم فقط کاش تعداد داستان‌هاش بیشتر بود .
sahar...💙
فوق العاده بود ..کلا متن روان و متفاوت و پراز حس مرتضی برزگر هر شخصیو جذب میکنه.
Sanaz Fanaei
تصاویری که از کتاب در ذهن خواننده ثبت می‌شود فوق‌العاده است. متن خیلی روانی دارد و باعث می‌شود خواننده سریع ارتباط برقرار کند. اما نکته‌ای که باید بدانیم سیاه بودن تم داستانها هست، اگر با این پیش زمینه کتاب را بخوانید فکر می‌کنم از واقعیت هر کدام از داستان ها لذت میبرید. چون سیاهی هایی را می‌بینیم که در زندگی هر کدام از ما ممکن هست وجود داشته‌باشد.
Nadi Otari
من چاپی این کتاب و خوندم واقعا قشنگه فقط من داستان آخرو نفهمیدم هرکی خوند و فهمید برامن توضیح بده ممنون🌹🙏
hiba
کتاب شامل چند داستان کوتاه است که هرکدامشان به نوعی داستان آدم هاومرگ را روایت میکنه... روایتگرکل داستان هاهم اززبان مردهاشکل میگیره... شخصی که زنش رو به قتل میرسونه یابرعکس، پسری که به اشتباه گیرساواک می افتدوزندانی میشود... پسربچه ای که مرگ مادرش راباورندارد ومیخواهددنبالش بگردد،پسری که فرارکرده وحالاجنازه اش به جایی که قبلا درآن زندگی میکرده برگدانده شده و... اما برخلاف واقعیت تلخ داستان، نحوه نگاه کردن نویسنده به اصل موضوع که مرگ است درکل داستان هاغمگین وناراحت کننده نیست وحتی بعضی ازداستان هاهم باحالتی طنزگونه نوشته شده اندکه میان داستان هاتعادل برقرامیکند وازتلخی داستان های دیگرکم میکندکه همین موضوع برایم جالب بود... داستان اشتباهی و این پای من نیست رودوست داشتم ... فقط داستان آخررونفهمیدم که ربطش به این مجموعه چی بوده ومنظورنویسنده ازفرشته وقلب نارنجی چی هست واین تنهانقطه ابهامی است که باخوندن این کتاب برام پیش اومد... درکل داستان های خوبی داشت وپیشنهادمیکنم
حسن
مجموعه‌ای از داستان‌های دلپذیر و خوش‌خوان که خواننده می‌تواند از پرداخت زیبای آن‌ها و شخصیت‌پردازی‌های گیرای آن نهایت لذت را ببرد. جملاتی دلنشین و به جا که کاملا آشکار است پس از بارها و بارها صیقل‌ خوردن به این لطافتی و خوبی در کنار هم جفت شده‌اند. بیشتر داستان‌ها با چرخش‌های جالب توجه به پایان می‌رسند.
razi
هر داستانی جذابیت خاص خودش رو داشت. خیلی دوستش داشتم.
مریم
قلب نارنجی یک فرشته ٫ مجموعه داستان کوتاه نوشته مرتضی برزگر شامل ۱۰ داستان کوتاه می باشد .این مجموعه یکی از بهترین کتاب های نوشته شده در زمینه داستان کوتاه در طول چند سال اخیر می باشد در کنار نثر گیرای نویسنده ٫ایده های ناب٫ فضاسازی جذاب ٫شخصیت پردازی های قابل باور ٫ این کتاب یک ویژگی شگرف و خواص دارد و آن وجود پایان های شگفت انگیز است که در کمتر مجموعه داستان ایرانی در طول سال های اخیر مشاهده شده . در واقع نویسنده نخواسته در جریان داستان ٫ از کنار پایان به سادگی بگذرد . او با تمهیداتی هوشمندانه ٫ خاص ترین پایان بندی ها را برای داستانهای متفاوتش در نظر گرفته است ویژگی بعدی وجود طیف متفاوتی است از ایده های داستانی در بستر فضای قابل باور از قصه هایی که نویسنده سعی داشته جهان آن را بسازد. توصیفات گیرا درکنار شروع های طوفانی باعث شده خواننده نتواند به راحتی کتاب را کنار بگذارد .در واقع نویسنده سعی نکرده تنها با سیاه کردن صفحات کتاب به حجم آن بیفزاید . مرتضی برزگر خط به خط ٫ پاراگراف به پاراگراف قصه برای گفتن دارد و این ذهن داستانگو حلقه گمشده ای است که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری در ادبیات ایران به چشم می‌آید برزگر با این کتاب ثابت کرد نویسنده باهوشی است که حتی در فضای دشوار نوشتن داستان کوتاه که فرصت زمانی کمتری را در اختیار نویسنده قرار می‌دهد توانسته نبض نویسنده را دست بگیرد و در آزمونی سخت موفق بیرون بیاید .
نسترن
کتابه چندتا داستان جدا از هم بود ،نوشته اش روان و خوب بود ولی داستان هاش خیلی عادی و روند روتین خودشونو داشتن ،من این جور سبک کتابی رو که هیچ اتفاق عجیبی توش نمیوفته رو دوست ندارم ولی اگه طرفدار داستان های کوتاه از برش های زندگی هستین این کتاب دقیقا همونه
مانا
خوشمان آمد!
mina
عالی با نثر درجه یک و پرکشش ذاب و درجه یکپ از بهترین داستان کوتاه هایی بود تا به حال خوندم ،حرف نداشت واقعا دم آقای برزگر گرم که انقدر خوب مینویسند خیلی کیف کردم همه بخونید لطفا
لیدا
خیلی دوستش داشتم ، مخصوصا چند تا از قصه هاش رو . خلاقیت نویسنده ، خیلی جذبم کرد .
farez
قلب نارنجی فرشته....داستان هایی کوتاه و برش خورده از لحظات غیر معمول زندگی آدمها....در حال مرگ، پس از مرگ، شاهد مرگ و این قبیل سوژه های تقریبا تکراری که جز در یک داستانکش، امیدی بچشم نمیخورد....مونولوگ گویی و راوی سوم شخص،دو دریچه ی دیدی بودند که کار گذاشته شده بودند. برای داستان کوتاهِ تک کرکتری بهترین راوی، راوی کل و‌ سوم شخصه اما وقتی نویسنده ترجیح داده قالب دیگری رو امتحان کنه....پس یا به نویسندگی خودش اعتماد داره، یا براش اهمیتی نداره همه ی وقایع رو بگه. ابتکاری که در انتقال اطلاعات، اونهم با چنین محدودیتی وجود داشت نقطه ی عطف کتاب بود.... اما داستانها تحور نداشتند. سوژه ها عاصی نبودن....یک جورهایی قربانی کوتاهی داستان ها شده بودن و جذابیتشون به نصف رسیده بود. نویسنده حس "تازه کاری" رو منتقل میکرد ولی همزمان حس "قراره یه روزی خیلی بهتر بنویسم" رو.....از این بابت دلم میخواد داستان بلند نویسنده رو بخونم....یا حداقل داستانک هایی که اندکی پخته تر باشند و بلند تر....کامل تر و غنی تر. کتاب برام ساعت تفریحی بود که وقت کشی کنم و کتابی که بصورت همزمان مطالعه میکردم دیرتر تموم بشه! از این بابت قابل تحسین بود. اگر بصورت مجزا میخوندمش میتونستم ایرادات بیشتری بگیرم و ستاره هام کاهش پیدا کنه. داستان، نوید یک نویسنده ی قهار رو میده که قراره بیاد و در آینده تفکر های اصیلش رو به زبان لطیف و شیطنت آمیزی به نسل جدیدی منتقل کنه که از کتاب...فقط کُمیکش رو خوندن! در نهایت....قلب نارنجی فرشته....کتابی بود که صرفا بارقه ی امیدی به نوشته های ایرانی رو در دل روشن میکرد. پس میتونم پیشنهادش کنم در صورتیکه اصلا تمایلی به دادن فرصت به داستانهای ایرانی داشته باشین!
m.yoosef
داستان‌های کوتاهی با پردازشی فوق‌العاده و شخصیت‌هایی زنده. مدت زیادی بود از نویسندگان ایرانی چنین داستان‌هایی نخوانده بودم. این کتاب ارزش خواندن دارد. امیدوارم قلم این نویسنده هم به‌مرور پخته‌تر شود و داستان‌هایی متفاوت از او بخوانیم.
کاربر ۲۲۹۴۸۸۲
کتاب خوبیه.ولی یکم تلخه.من واقعا ناراحت میشدم از خوندنشون.اگه آدم خیلی حساسی نیستید و خیلی متاثر نمیشید،کتاب خوندنی و جذابیه.منکه نمیتونستم زمین بذارمش.

حجم

۱۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۱۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
۱۵,۷۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد