نظرات درباره کتاب چگونه گورخر راه راه شد؟ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب چگونه گورخر راه راه شد؟ اثر لئو گراسه

نظرات کاربران درباره کتاب چگونه گورخر راه راه شد؟

نویسنده:لئو گراسه
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۸از ۴۹ رأی
۳٫۸
(۴۹)
hamid reza mirzadeh
یکی از جذاب‌ترین متون در مورد زیست‌شناسی و رفتارشناسی حیوانات که برای عموم مردم نوشته شده است. گراسه ۲۹ ساله است و قبلا در آفریقا روی رفتارشناسی گورخر آفریقایی کار کرده. زبانش طنزآمیز و جالب و همه فهم است. پیشنهاد می‌کنم بخوانید.
آرمین
این کتابی جدید و عالی درباره‌ی مسائلی از تکامل است که قبلا فکر می‌کردند حل شده و حالا دوباره پرسش برانگیز شده‌اند. برای نمونه گردن دراز زرافه که فکر می‌کردند به خاطر خوردن برگ‌ها در ارتفاع بالا است و حالا می‌بینند که زرافه‌ها بیشتر برای جنگیدن از این گردن استفاده می کنند. پرسش‌ها و طرح مسئله‌های جدید بر اساس منابع جدید از نکات مثبت این کتاب است.
سپهر
اصلا این گردن زرافه نظریه لامارک بود چیز چرت و پرتی هم بود، داروین خیلی روی گردن زرافه مانور نداد چون دری وری بود
Missy
همانطور که نویسنده در کتاب اشاره میکند گردن زرافه چندین کارکرد دارد و به سختی میتوان گفت کدام بیشترین تاثیر را در تکامل زرافه داشته اند! اما در حال حاضر شواهد بیشتری در تایید استدلال داروین وجود دارد اما بهر حال موضوع بحث برانگیزی است
مجید
سلام، کتاب جذابی بود ولی متاسفانه عکس‌های نسخه چاپی در نسخه الکترونیکی کتاب وجود ندارد و این تاثیر نامطلوبی در یادگیری و درک بهتر مطالب داره.
mohamad reza
عددهای داخل متن همش اشتباه تایپ شده
i._.shayan
اگه به کتابای زیست دبیرستان علاقه داشتید این کتاب برای شماست همه چیز رو جالب و خوندنی توضیح میده فقط مشکلش اینه بعضی جاها بیش از حد علمی میشه و سراغ موضوعاتی میره که احتمالا کمتر کسی بشون علاقه داره و در این مواقع معمولا جذابیتش رو از دست میده
zeinab
خیلی کتاب جذابی بود. پر از سوال‌های خوب! و چه خوب که تو طاقچه بی‌نهایته. من تو کتاب‌فروشی دیدمش و گرون بود نخریدم. حالا خوشحالم که اینجا پیداش کردم.
ناقص الدین شاه
جالب و بسیار خواندنی بود ، قطعا ضرر نخواهید کرد این تضمین را میتوان براحتی برای این کتاب خرج کرد . ممنون از قرار دادن این کتاب .
zohreh
۹۵. اگه در مورد نظریه‌های تکامل و زیست‌شناسی کنجکاوید این کتاب میتونه با بیان ساده و ترجمه بی‌نهایت خوبش جذبتون کنه. سوالات مطرح شده گوشه ذهن اکثر آدمها بوده و دانستن توضیحات علمی درموردشون میتونه کمک کننده باشه.
Amir
اگر موارد زیر براتون جذاب هستند کتاب را از دست ندهید: *دلیل راه راه گورخر. *اشکالات علمی انیمیشن شیر شاه. *تاریخ تکاملی انسان و آمیزش نیاکان ما با گونه های دیگر. *علت وجود دیکتاتوری در گله فیل ها و دموکراسی بین بوفالو ها. * آشنایی با پرخاشگر ترین و شجاع ترین گونه جانوری که هم وزن یک سگ پودل است ! کتاب پر از مثال های جذاب از دنیای زیست شناسی تکاملی و رفتارشناسی جانوران است که به زبان ساده و روان نوشته شده است. نویسنده جوان کتاب به گفته خودش می خواهد شما را با زیست شناسی سرگرم کند‌.
وحید
مطالب مفید و جالب توجهی در این کتاب بود، ولی ترجمه قدری مشکل داشت و گاه نامفهوم می‌شد. کمبود عکس‌های مربوط به موضوع هم مشکلی مضاعف بود. بعضی مطالب مانند فیزیک کوانتوم هم نیازمند دانش قبلی بود. در کل خواندنش را توصیه می‌کنم.
مهراد حسن پور
جالب بود. از اون دست کتاب هاییه که در مورد موجودات مختلف و رفتارها و شخصیتشون میگه. ولی متاسفانه در اخر مشخص نمیشه دلیل راه راه بودن گورخر ها واسه چیه. چون هنوز هیچکس نمیدونه...
msm
کتاب جذابیه برای علاقمندان به حیات وحش، یا حتی برای مطالعه‌ی تفننی. توصیه میشه.
Ehsan Abedi
کتابی نسبتا خوبی بود هر چند بنظرم جذابیت در سراسر کتاب به چشم نمی خورد. ولی در کل چون من رشته ام زیست و مطالعه تو این زمینه دارم زیاد کشش نداشت واسم
مهدی همایونی
کتابی عالی و روان برای علاقه مندان به‌ مباحث زیستی و تکاملی
هانیه صفرپور
واقعا دوستش داشتم، حقایق ساده‌ای راجع به حیوانات با کمی چاشنی ریاضیات، بسیار ساده و جذاب و روون
ندا موحدی
در مورد ترجمه نمی دونم چون ترجمه شخص دیگری را نخوندم ولی کتاب جالبی بود و یک روزه خوندم
مهرناز
ترجمه‌ی کتاب خیلی افتضاحه، اصلا نتونستم از چند صفحه بیشتر بخونم
میلاد دهقانی
بد نبود خوب هم نبود
Amirr
داروینیه من دراووردی ؟؟؟؟؟ :/
keyvan eskandari
تا الان که صد صفحش رو خوندم، جاییش من در آوردی نبوده!
HIDDEN
شما کتاب رو بخون بعد یه ستاره بده عزیزم

حجم

۶۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۶۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد