نظرات درباره کتاب نظم زمان و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب نظم زمان اثر کارلو روولی

نظرات کاربران درباره کتاب نظم زمان

نویسنده:کارلو روولی
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۴.۰از ۶۴ رأی
۴٫۰
(۶۴)
Havisht
محتوا کتاب از این قرار که دیدگاهی و درکی که از زمان داریم نابود میکند و میترکوند و از نو براتون میسازد. حسی که از کتاب داشتم سرشار از هیجان و لذت بود، به دوستداران دانش(Science) و آزاد اندیش توصیه میکنم که بخوانند. لذت میبرید.
sama
اینستا تون رو میدید
Havisht
ممنونم رفیق شما خیلی لطف دارید.
Yasas88
من نظرات شمارو خیلی دوست دارم
Mohammad
(۴-۱-[۴۲]) کتاب به صورت خیلی علمی و تخصصی نوشته شده و متنش (یه سری جاها) تا حدودی حالت خشک کتابای درسی رو داره؛ نویسنده ابتدا به شرح علمی زمان پرداخته و عنوان کرده که "زمان" مجموعه پیچیده ای از ساختارها و لایه هاست که در موقعیت های مختلف میتونه متغیر باشه و در معادلات بنیادین جهان، زمان واحدی وجود نداره و گذشته و آینده بی معنیه؛ و با طرح یک سری مسائل دیگه، دیدگاه خواننده رو نسبت به زمان تغییر میده. بعد از اون در مورد دیدگاهِ ارسطو و نیوتن - که در مقابل همدیگه قرار گرفتن - صحبت کرده. ارسطو میگه زمان مقیاس تغییره و اگر چیزی تغییر نکنه پس زمانی هم وجود نداره ولی به عقیده ی نیوتن زمان جدا از اشیا به صورت مستقل وجود داره و نیازی به بقیه پدیده ها نداره و در ادامه انیشتین میاد و این دو دیدگاه رو تلفیق میکنه و نظریه ی نسبیت عام و فضا زمان رو ارائه میده؛ نویسنده در ادامه میگه که زمان هم مانند سایر پدیده هاست و عالم مجموعه ای از اشیا نیست بلکه مجموعه ای از وقایعه که میشه بدون در نظر گرفتن زمان هم اون رو تشریح کرد و این رو میسپره به فیزیک کوانتوم و به دنبال اون هم به منابع زمان و نحوه شکل گیری اون با استفاده از مفاهیم زمان حرارتی، زمان کوانتومی و آنتروپی می پردازه و الخ... در کل کتاب بسیار خوب و مفیدیه.
مجتبی
کتاب را از لحاظ محتوایی میتونیم به دو قسمت کلی تقسیم کنیم قسمت اول بررسی فیزیکی زمان که نظریات علمی را در این باره برسی میکنه. این قسمت بسیار جذاب و ساده توضیح داده شده. قسمت دوم که بیشتر مفاهیم فلسفی و فکری نویسنده را در بر میگیره که توضیحاتش دشوار و پراکنده و فهمیدنش سخت و تا حدودی برای خواننده حوصله بر هست. در کل کتاب خوبی برای خواندن هست و توصیه میکنم.
محمد شریعتی
ممنون بابت توضیحاتتون
مصطفی
دوستان توجه داشته باشد که کتاب میشه گفت یه کتاب علمیه! اگر در خصوص مساله فیزیکی زمان علاقه دارید استفاده کنید!
arman eghbali
خیلی وقته منتظر این کتاب بودم!
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
کتاب دیدگاهی جدید و متفاوت نسبت به زمان از منظر فیزیک کوانتوم نظریات انیشتن هستی شناسی و فلسفی پرداخته است نظرمونو نسبت به زمان کلا عوض می کنه و یک دیدگاه جدید می سازه 🕦🌆🌃🌍
Ramtin
سلام کتاب نظم زمان مطالب علمی خوبی داره.... یعنی زمان رو از ابعاد متفاوت بررسی کرده و قطعا برای کسانی که به زمان و فیزیک علاقه مندن جذابه.... ولی چون این مطالب در قالب کتاب درآمده، نیاز به فاکتور های دیگه ایی از قبیل قلم شیوا و روان و همینطور ترجمه خوب و کشش داستانی دارد که در این کتاب من ضعیف دیدم.... به همین دلیل نتونستم کتاب رو ادامه بدم... . . متاسفانه کتاب با این حجم از مطلب علمی عالی، حرف هاش رو به خوبی نمیتونه به مخاطب برسونه و مخاطب رو با خودش همراه کنه. امیدوارم لااقل مشکل از ترجمه بوده باشه و ما ترجمه های بهتری رو هم ببینیم.
Arash Nik
یه چیزی مثل فیلم تنته .
f_a
خوب بود
خورشید
کسی کتاب خونده؟ درباره زمان قبلا شنیده بودم کتاب رو بچه ها پیشنهاد میکنید؟
شیردل
خیلی کتاب جذاب و مفیدی هست واسه کسایی که میخان دنیای اطرافشون رو بهتر بشناسن
احسان
اگه معنی و فلسفه زمان (زمان یعنی چی و از کجا اومده و...) ذهنتون رو مشغول کرده این کتاب براتون مفیده. البته بگم که بار کتاب علمیه و به فیزیک مربوط میشه. اگه به اینجور مسائل علاقه دارین بخونید.
MOHI
کسی این کتاب یا مشابهش رو داره ؟😔
MOHI
ن عزیزم فقط خواستم سوال بپرسم
nasim
یک ستاره رو هنینجوری دادید یا کتابو خوندید؟
عرفان برقبانی
سلام. من نسخهٔ فیزیکی‌ش رو دارم.
#𝟩𝟨𝟥𝟦𝟫𝟩
کتاب فوق العاده خوبیه :)
yasin chch
اول میاد کل چیزی که تو مدرسه به ما از زمان نیوتونی یاد دادن رو نابود میکنه بعد میاد نظریات زمان رو توضیح میده کتاب چالشی سخته ونیاز به وقت بالا برای درک کردن داره کتابرو به اون هایی پیشنهاد میکنم بخونن که واقعا میخوان سر در بیارن از زمان و چالششونه من خودم به خاطر باخت در یک مناظره و عدم درک کافی از زمان این کتاب رو خوندم اگر فقط میخوایید فیزیک یاد بگیرید پیشنهادم کتابای دیگست
Mehdi
بنظرم خواننده دقت کند. منظور از کتاب در بخش پایان اکنون این نیست که اکنون وجود ندارد. بلکه اکنون نسبی وجود داشته و فقط ما دیر آن را متوجه میشویم (بدلیل عدم قطعیت و نسبیت). در کتاب الگوهای تکرار شونده یا کتاب قانون این مفهوم با پاسخ زمانی تعریف و مشخص شده است. ما نمی توانیم اکنون را در عالم بفهمیم چون برای فهم آن به زمان یا پاسخ زمانی درک وقایع نیاز داریم.
حسین محمدی
علیرغم مبحث سنگین زمان ازمنظرفیزیک نویسنده باچاشنی احساسی وادبی وفلسفی این غذای دیرهضم ذهنی رابه خوردخواننده میدهدودیدگاه خواننده رااززمان دگرگون میکند
Ehsan Abedi
هر بخش حس خاصی داره، که تلنگر خوبی برای برداشت های ما میباشد.
Reza.AH
کتابی عالی ست مارا به درون زمان میبرد و دیدگاه ما رو از زمان به چالش میکشد وآنرا در مقیاس ماکرو و میکرو تبین میکند. در پایان بدون زمان کتاب رو به پایان میبریم. این کتاب رو به کسانی که چیستی زمان رو میخوان بفهمن توصیه میکنم ،نویسنده کتاب از فیزیکدانان بنام ست.
کاربر ۳۳۶۲۲۲۸
مطالعه این کتاب نیاز به پیش مطالعه درباره زمان داره.. یکی از بی نظیرترین کتاب‌هایی که تا به حال خوندم
کاربر ۲۶۲۴۷۹۶
کتاب خوبیست ولی با سادەدسازی‌های بسیار باز هم پیچیده است یا لااقل من پیچیده دیدمش.

حجم

۷۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۷۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد