نظرات درباره کتاب نامه و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب نامه اثر مارتین گاندا

نظرات کاربران درباره کتاب نامه

۴٫۵
(۴۶)
i_ihash
همه چیز از یک نامه شروع شد! یک نامه‌ی به ظاهر ساده.. کم اهمیت! ولی همون اولین نامه‌ی کیتلین، دختری امریکایی به مارتین، پسری اهل زیمبابوه، (کشوری که کیت، تا اون زمان که اسمش چشمش رو گرفت و انتخابش کرد، حتی نامش رو نشنیده بود...) بود که زندگی اون دو، خانوادشون و.. رو تغییر داد... فوق‌العاده بود، و بسیار جذاب. و این جذابیت به خاطر واقعی بودن این داستان بود. داستانی که گاهی در اتفاقای خوبی که توش می‌افتاد، به امیدها و آرزوهایی که به حقیقت می‌پیوست درش، شک می‌کردم! از اینکه خدا از یه جایی که فکرشم نمیکنی دستتو می‌گیره و راهت رو هموار میکنه! و باعش شد بهش بیشتر ایمان بیارم.. :) اونقدر این روایت پرکشش بود که کنار گذاشتنش واسم سخت بود. و ترجمه‌اش هم خیلی خوب و روون بود. (تا به حال دو کتاب از این انتشارات خوندم که هردوشون ترجمه‌ی بسیار روان و خیلی خوبی داشته‌ان👌🏾👌🏾) در یک کلام که عالی بود! و حتی ارزش این هم داره که جایی بین کتاب‌های کتابخونتون داشته باشه تا گهگاهی یه نگاه بهش بندازین! ;)🧡
حمید فروغی
و اگر برتو ببندد همه ره ها و گذرها ره پنهان بنماید که کس آن راه نداند
کاربر ۱۶۲۴۳۷۱
خوبه دوس دارم بخونمش
🌵🍁cactus
۲۴ روز... :(
یک مشکل لاینحل، sky
🐉_ نسخه چاپی رو مطالعه کردم. تا حالا به این فکر کردین که یه نامه چه کارهایی می‌تونه انجام بده و چه تغییراتی رو ایجاد کنه؟ داستان ما، یعنی داستان کیتلین و مارتین، از یه نامه ی کوچیک و ساده شروع شد. نامه ای که، دو دنیای کاملا متفاوت رو به هم پیوند داد و تغییرات بزرگی رو ایجاد کرد... توصیه می‌شه.
hamideh noohpisheh
کتاب تأثیرگذاری است ترجمه خوب و روانی دارد
kjkj22
کتابی جذاب و خوب از سری کتاب های تجربه جوانی
satisfaction
عالی، خواندنی، تامل برانگیز و جذاب! بخوانید تا با راههای متنوع انسان بودن آشنا شوید آن هم در سبک زندگی آمریکایی!
آرزو
از اون داستان‌هایی بود که بعد از خوندنش با خودم فکر می‌کردم اگر چنین اتفاقی ممکن بوده که برای کسی در دنیا رخ بده، چرا خیلی چیزهای دیگه ممکن نباشه؟ و یه جورایی بهم امیدواری بخشید. همون‌قدر که توی بعضی صفحات از شدت فقری که می‌تونه وجود داشته باشه، متاثر شدم؛ همون‌قدر هم از شدت خیرخواهی و انسان‌دوستی‌ای که می‌تونه توی وجودِ بعضی آدم‌ها باشه متاثر شدم. در کل از خوندنش راضی‌ام، ولی بیشترِ کشش و جذابیتش برای من ناشی از واقعی بودنش بود.
در جست و جوی دایناسور گمشده:)
این کتاب رو به دیگران توصیه میکنید؟:بله،بله بله بله بله بله بله همه چیز از یک نامه شروع شد! کیتلین در آمریکا و مارتین در آفریقا در زیمباوه زندگی میکنه کیتلین به خاطر پروژه مدرسه اش که نامه نوشتن به فردی در کشور دیگری است زیمباوه را انتخاب میکند؛و باب اشنایی این دو نفر باز میشهههه.نامه ها تا6سال ادامه پیدا میکنه،زندگی کیتلین و مارتین و ادم های دور و برشان را تحت تاثر قرار میده این کتاب به دو بخش تقسیم میشه نامه های مارتین و زندگی اش از زبان خودش و زندگی کیتلین و نامه هااا.... ----------------------------- خیلی کتاب قشنگی بود... واقا از شدت فقر زیاد متاثر شدممم🥲 نسخه چاپی خوانده شده* دومین کتاب از نشر اطراف بود که خوندم در کل خیلی قشنگ بود و لذت بردم کیفیت چاپشون هم عالی بود.
در جست و جوی دایناسور گمشده:)
سلام من نسخه طاقچه رو نخوندم ولی نسخه چاپی ش رو که دارن حدودی بخوام بگم فک کنم۳۶۰صفحه‌س
کتاب باز :)
یه سوال بپرسم؟ :)❤️ کتاب چند صفحه بود؟ تو طاقچه نوشته ۱۳۴ تو سایتای مختلف برای نسخه‌ی چاپی نوشته ۳۱۶!
Ramtin
یکی از بهترین کتاب ها و سرگذشت نامه هایی که تو عمرم خوندم...بسیار تاثیرگذار و آموزنده.... تو خنده هاش بغضتون میشکنه و توی گریه هاش یهو از شادی ذوق میکنین... به شدت پیشنهاد میشه.
solo
داستانی واقعی، بسیار زیبا و دلنشین که از خواندنش بسیار لذت بردم. از جمله معدود رمان هایی که از صفحه اول با شخصیت اصلی داستان ارتباط گرفتم، و با کاراکترهای داستان همذات پنداری کردم و باهمه شون در قالب داستان زندگی کردم. خواندن این کتاب زیبا و جذاب را به همه توصیه می کنم ترجمه کتاب عالی بود‌.
کتاب باز :)
تو مشخصات کتاب درست نوشته شده؟ ۱۳۴ صفحه اس؟ آخه سایت نشر اطراف نوشته ۳۱۶ صفحه
𝔖𝔞𝔶𝔞
کتاب خیلی خوب و جالبیه
sepiiideh1369
بهترین کتابی (خارجی) که تا الان خوندم ، فوق العادست .
عباس زاده
کتاب زیبایی از انسان دوستی و حس کمک به هم نوع و اینکه چقدر دنیاها میتونن از هم جدا باشن و چقدر فقر میتونه غم انگیز و وحشتناک باشه کتاب خیلی جذاب و زیباس توصیه میکنم همه بخونن
آ سید مهدی
قیمتش که خیلی بالاست!
آ سید مهدی
چه یادآوری خوبی😅👌 هفته پیش به یکی معرفی کرده بودم، این پاداش کار خوب بوده😂🙏
farzane
تخفیف خورده الان آ سید مهدی
sinooze
نامه نگاری شکلی از ارتباطه که به ما یادآوری میکنه روابط و دوستی های عمیق نیازمند صبر و تلاشه. شکلی از ارتباط که اونقدی میتونی طولانی بنویسی ‌که بتونی درونیاتت رو بروز بدی و اونقدی نمیتونی طولانی بنویسی که قدر جملات رو ندونی و بیهوده نویسی کنی. جملات هدفمند میشن. برای نسلی که تکست بالای ۳ خط رو نمیخونه نامه یادآور اهمیت "بسیار گفتن" برای شناساندن خود به دیگری و "بسیار شنیدن" برای شناخت دیگری هستش. معجزاتی نظیر این روایت در نامه نگاری دور از انتظار نیست اما نیازمند تعهد در ارتباطه! همونطور که دیدید بقیه ی همکلاسی های کیتلین نامه هاشون ادامه پیدا نکرد. من چند هفته است که نامه نوشتن رو از طریق یک اپلیکیشن شبیه ساز نامه نگاری شروع کردم و فهمیدم که نامه نوشتن شکلی از ارتباط بود که لابلای شبکه های اجتماعی گمش کرده بودم و آرزوش رو داشتم و با این کتاب از طریق یکی از دوستانم آشنا شدم زمانی که داشتم از شعف نامه نگاری میگفتم. کتاب روایت صحیح و بسیار نزدیکی به واقعیت نامه نگاریه!اون هیجان ها،کنجکاوی هایی که فورا نمیتونی برطرفشون کنی،استرس ها و ترس هایی که بخاطر عدم دسترسی از طرق دیگه میکشی،نگاه منفی و غیرجدی دیگران به نامه نگاری،انتظارهای طولانی همه و همه رو به خوبی بدون گزافه گویی و زیاد کردن پیازداغ احساسیش بیان میکنه و شما رو علیرغم قراردادن در دل داستانی سراسر خوش طینتی و انسانیت از واقعیت دور نمیکنه. واقعی بودن کتاب برگ برنده ی دیگه ای برای این کتابه. ترجمه ی خوب و مناسبی هم داره.ممنون از طاقچه ی عزیز برای قراردادن این کتاب.
یاسمن بلوری
خیلی دوسش داشتم و واقعا از خوندنش لذت بردم هدیه‌ای بود از یک دوست که هرگز از یاد نمی‌برم
z Falah
رفت توو لیست کتاب های مورد علاقه ام. از خوندن هر کلمه اش لذت بردم. من خودم تجربه ی نامه نگاری با دوستی در امریکا رو به مدت چهار سال داشتم. یاد تجربه ی خودم افتادم و بسیار برام شیرین بود.
hamtaf
حس خوبی داشتم از خواندن این ماجراها. نامه ها همیشه مرا جذب کرده اند بویژه از کسانیکه کمتر درباره شان شنیدم.اینبار هم، شرح وقایع موفقیت پسرک باهوش و ساعی افریقایی مرا سر شوق آورد. با زیمباوه آشنا شدم بیشتر با سیستم آموزشی آنجا. اینکه روایت همین ۲۰-۲۵ سال پیش است هم تلخ بود هم انگیزه بخش.
کاربر ۱۵۲۲۰۲۰
از خوندن این کتاب خیلی خیلی لذت بردم. ترجمه ی روان و خوبی داشت . جزییات خسته کننده نداشت. موضوع داستان هم که فی نفسه زیباست مخصوصآ کخ داستانش واقعی و مستنده به جذابیت بیشتر کمک کرده. همیشه در مورد فقر در آفریقا خیلی سطحی شنیده بودم ولی با توصیفات مارتین تمام محدودیتها فقر، گرسنگی و حسرتها رو لمس کردم . کاش دنیا انقدر ناعادلانه نبود .
عباس
شروعی تلخ و پایانی شیرین . سرشار از بیم و امید . رابرت موگابه کثیف عامل بدبختی میلیون ها انسان در زیمبابوه بود که به درک واصل شد. با آرزوی مرگ همه دیکتاتورها .
S O M A Y E , R
کتابی متفاوت با متنی روان و جذاب ،از اینکه آدمایی به این فداکاری تو دنیا وجود دارن حس انسان بودن بهم دست داد،گاهی درکش سخت بود.عالی بود

حجم

۲۶۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

حجم

۲۶۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

قیمت:
۱۰۹,۰۰۰
۸۷,۲۰۰
۲۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد