نظرات درباره کتاب نردبان آسمان؛ جلد اول و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب نردبان آسمان؛ جلد اول اثر محمد شریفی

نظرات کاربران درباره کتاب نردبان آسمان؛ جلد اول

نویسنده:محمد شریفی
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۳۳ رأی
۳٫۶
(۳۳)
Mani
متاسفانه نسخه پی دی اف امکان جستجو و یادداشت نویسی دقیق و اشتراک متن را ندارد. خود کتاب بسیار باارزش است و با آنکه ابتدا در برابر به نثر درآوردن مثنوی بسیار جبهه داشتم اما متن ساده و پاکیزه و پر یادداشت و ارجاع نویسنده را بسیار مفید و یاری رسان فهم بهتر مثنوی معنوی دیدم. «نردبان آسمان است این کلام/هرکه از این بر رود آید به بام»
Jafar
کتاب بسیار مفید و در یک جلد کل مثنوی شرح شده البته نه بیت به بیت اما از مضمون چیزی از قلم نیفتاده برای مثنوی خوانها کار را بسیار ساده می کند در کلْ مضمون چند شرح معتبر یکجا جمع شده البته از آن شروح بی نیاز نمی کند ولی راه مثنوی خوانی را هموار کرده! من با تخفیف ۵٠ درصدی گردونه طاقچه خریدم چون نسخه فیزیکی واقعا چهارصد هزار تومان است البته هردو مجلد! بهتر است طاقچه برای کتاب‌های باقیمت بالا تخفیف بیشتر در نظر بگیرد! آوردن این کتاب توسط طاقچه قابل تقدیره که توجه به ادبیات فاخر دارند
Hemmat
هو ما زِ بالاییم و بالا می رویم / ما زِ دریاییم و دریا می رویم / ما از آنجا و از اینجا نیستیم / ما زِ بیجا ییم و بیجا می رویم/ . ( ۱ سخن گفتن در باره ی «خاوندگار» کار چندان ساده ای نیست . نام او «محمد » است اما لقب « جلال الدین » به او بیانگر جلالت روح و معرفت و عشق پدرش «سلطان العلما» به پسر نوجوان خود است!. کسی که در ایّام کودکی نه تنها اهل وجد و ذکر , بلکه با فرشتگان در صحبت بوده و این حکایت در شرح احوال او آمده است . کودکی که وقتی خانواده اش تصمیم به ترک سرزمین اجدادی و عزیمت به عراق گرفت ، هنگام اقامت در نیشابور و ملاقات آنها با « پیر اسرار » ، جناب عطار با دیدن او بشارت آینده ی درخشانی را به پدرش داد. کسی که در ۱۸ سالگی جامع علوم زمان خود گردید اگرچه « سجاده نشین با وقار » ی نیز بود اما ملاقات او با شمس تبریزی « بازیچه ی کودکان کوی » اش کرد!! ( ۲ مولانا مثنوی را « نردبان آسمان » می خواند که انسان با طی پله های نورانی آن به اوج حقیقت دست می یابد . بدون دلیل نیست که ؛ هرکس پای در وادی « مثنوی » او نهاد و سَری در آن کشید ، در آنجا متوقف شد و رحل اقامت گُزید که : « مثنوی را معنوی بینی و بس ». مولانا در مقدمه ی کتاب مثنوی که به عربی آنرا انشا کرده است کتاب خود را « اصول اصول اصول دین » و مایه ی کشف اسرار و یقین نشان می دهد و با تواضع کامل و سادگی تمام آنرا « مثنوی » می خواند ! به گفته ی مولوی پژوه بزرگ پروفسور بانو ماری شیمل ، مثنوی حضرت مولانا مانند اقیانوس بیکرانی است که چون شنا کردن در آن ممکن نیست باید در ساحل امن آن نشست و در عظمت و بی‌کرانگی آن نگریست و مستغرق شد . که این کتاب جلوه ای از کتاب الله است ! ( ۳ مثنوی جناب مولانا آغاز و انجام ندارد ، با هیچ مدح و ستایشی آغاز نمی شود ؛ کتابی که ۶ دفتر آن نماد و جلوه ای از اشارت قرآنی « ستة الایّام » است . مولانا مثنوی را « فقه اکبر الهی » می خواند و این کتاب برای او یک « مجموعه الهام ربانی » است که از جنس علم این جهانی نیست بلکه از مقوله ی علم لَدُنی است . حکایتی که در بیان نگنجد بلکه با مداومت با آن باید تمرین پرواز کرد . در پایان نویسنده کتاب حاضر نام کتاب خود را از بیتی از مثنوی اقتباس کرده و به شرحی ساده ، قابل قبول و گاهی آزاد از ابیات و داستان های کتاب مثنوی پرداخته است . سعی اش مشکور باد .
Hemmat
عرض ادب و احترام دوست عزیز و گرامی با سپاس فراوان از بازخورد و نقطه نظر شما بزرگوار . واژه ی «خاوندگار» از صفاتی است که برای بزرگان و صاحبان جاه و گاهأ برای جناب مولوی بکار می برند و واژه ی غریبی نیست ! در فرهنگ دهخدا این واژه : خاوندگار = خاوندگار. [ وَ دِ ] (اِ مرکب ) مخفف خداوندگار است که صاحب و بزرگ باشد. (از برهان قاطع). || حکمران . (انجمن آرای ناصری ) (آنندراج ) این چنین سوزان و گرم آخر مکار br مشورت کن با یکی خاوندگار مولانا (از فرهنگ ضیاء).|| لقب پادشاهان روم . (انجمن آرای ناصری (آنندراج ). br br br لغت‌نامه دهخدا | واژه‌یاب معانی بیشتر در لینک زیر: https://www.vajehyab.com/?q=خاوندگار
کاربر ۱۲۱۳۴۱۷
وقتی میخوایم یه متن ارسال کنیم حداقل قبلش یه بار بخونیمش. "خاوندگار" یعنی چی اخه. در ضمن مصرع اخر شعر اشتباهه. "ما ز بیجاییم و بیجا میرویم"
dariushFCB
amin d با احترام شاید بهتر باشه اول متن این دوست عزیز رو کامل بخونی . کاملا مربوطه
تورج
لطفا به صورت Epub قرار بدید. چشم مون داغون شد. دوستان بنده این کتاب ارزشمند رو تهیه و بخشی از اون رو هم مطالعه کردم، ولی حقیقتا مطالعه ی نسخه ی pdf کارِ راحتی نیست و به چشم ها آسیب می رسونه.
حمید
اول اینکه از عرضه الکترونیکی این کتاب خیلی ممنونم. دوم اینکه چرا تخفیف های کتاب های نشر نو، قطره چکانی است؟ تخفیف ۱۰ یا ۲۰ درصد فایده ندارد. البته بماند که قیمت گذاری کتاب های الکترونیکی نشر نو تعریفی ندارد.
کاملان
چرا بسیاری از کتا‌ب‌های باارزش در طاقچه با فرمت ‌پی‌دی‌اف منتشر میشوند؟ افسوس که این کتاب هم ‌پی‌دی‌اف است.
ali sadrayi
تا دیشب قیمت کتاب ۷۰۰۰۰ تومان بود.صبح امروز به ۱۰۰۰۰۰ تومان تغییر کرد.دیشب تصمیم به خرید کتاب گرفته بودم.امروز صبح منصرف شدم.افزایش قیمت چه توجیهی دارد؟ دوست عزیز،کتاب را نخوانده نمی توانی به آن امتیاز دهی. این امتیاز به عملکرد شماست نه کتاب.
کاربر ۱۵۲۹۱۵۶
سلام بسیار ممنونم که پی دی اف این کتاب را گذاشتید گو اینکه اصل کتاب دم دست آدمی است با انتشار اینگونه کتابها به صورت پی دی اف موافقم. امکان ارجاع دهی وجود دارد. بنده در نشر الکترونیکی که مجددا تایپ می شود نمی توانم با کتاب ارتباط برقرار کنم، اما در نشر به شکل پی دی اف گو اینکه اصل کتاب جلوی چشم است. دستتون پرتوان
کاربر ۲۰۵۳۷۲۲
من نمونه کتاب را خوندم و دوست دارم کتاب را بخرم ولی به خاطر ضعیف بودن چشمم نمی تونم خوب بخونم.
حسین
قیمتش خیلی بالاست. پی دی افش خوب بوده. از ایپاپ بدم می آید. حرف اینها را گوش نکن. کتاب فرهنگ پارسی دکتر کزازی را هم قرار بدهید.
فریبا یوسفی
این کتاب بسیار خوبیه فقط می‌خوام خواهش کنم جلد یک هم بی نهایت قرار بگیره قیمت بسیار بالایی داره اونم فقط برای پی دی اف
cheshm
من حواسم نبود که pdf و خریدم. کتاب بی شک کتاب خوبیه ولی اخه همچین کتابی رو میشه با این فرمت خوند؟...من اگه رایگان هم بهم بدن با این فرمت نمیتونم بخونم.... واقعا این یه ایراد بزرگه که فرمت کتاب رو واضح و روشن روی ویترین کتاب نمیزنین... الان من از کی باید خسارت بگیرم؟
Legend Farhad
از اینکه نسخه پی دی اف منتشر کردید واقعا سپاسگزارم خیلی عالی هست ، متاسفانه هنوز اکثرا نمیدونند چطور باید پی دی اف بخونند
کاربر ۳۴۵۱۳۴۶
کتاب کاملی هست مطالعه اش را توصیه میکنم
حسین وثیقی
بسیار عالی توصیه شده توسط استاد مصطفی ملکیان

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱۱ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱۱ صفحه

قیمت:
۶۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد