نظرات درباره کتاب فریب طعمه‌ها و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب فریب طعمه‌ها اثر رابرت‌ جی.شیلر

نظرات کاربران درباره کتاب فریب طعمه‌ها

انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۱۳ رأی
۳٫۲
(۱۳)
Ali Alavi
متاسفانه نشر نو این کتاب را در طرح تخفیف قرار نداده است. امیدوارم تجدید نظر کنند. همکاری ناشران و وزارت ارشاد در طرح در این روزها سخت قابل تقدیر است.
Mehdi Z
واقعا عدم مشارکت نشر نو در پویش کتاب خوانی عجیب و غیر قابل قبول بود.
ناهی
کتاب مفیدی است. لطفاً در کتابخانه طاقچه قرار دهید یا تخفیف بدهید. با تشکر
Morteza B
کتابی فوق العاده که نشون میده چطور چارچوب‌های نظام بازار گاهی باعث میشن افراد فریب بخورند. از خرید و مصرف چیزهای مضر تا دستکاری سلایق و ترجیحاتشون. البته نویسندگان ادعا ندارن که در حال حاضر نظامی بهتر از نظام بازار در اقتصاد وجود داره بلکه سعی دارن مسائل و مشکلاتش رو نشون بدن که حداقل کمتر فریب بخوریم.
جستجوگر
این کتاب نوشته دو نوبلیست اقتصاد است. همین موضوع، ارزش کتاب را نشان می دهد. خودشان می گویند این کتاب حاصل آموخته ها و تجاربشان است. ترکیبی بسیار ذی قیمت. جانمایه کتاب بر این امر استوار است که گرچه بازارهای آزاد، موجب رفاه و رقابت و افزایش کیفیت زندگی و جامعه می شود اما همین آزادی، آنتی تز آن می شود یا ایجاد بستری برای فریب ها به دلیل آزاد بودنش. فریب یعنی اینکه تنها اغواگر و یک سمت معامله، سود کند. فریب طعمه ها هم به دلیل عدم توازن اطلاعات و آگاهی طرفین رابطه ایجاد می شود. یکی از مهمترین روشهای فریب طعمه،تحریک و فریب ناخودآگاه فرد است تا بخواهد آنچه اغواگر می خواهد. که در این کتابها مثالهای زیادی می زند. از دلایل عدم پیش بینی بحران‌های اقتصادی مانند 2008 را همین لایه های فریب در بستر بازار آزاد می دانند. گرچه بازار آزاد و دست نامرییش، همچنان بهترین بستر کنش اقتصادی جامعه است اما باید به آن تفطن داشت. مثالهای بسیاری در این باب دارد که فریب کمپانی های بزرگ داروسازی یا کمپین های تامین مالی حزبهای سیاسی در انتخابات، از جالبترین آنهاست. با ذکری از قهرمانان این عرصه که در زمینه آگاهی گام برداشتند. ترجمه هم روان و پخته است. گرچه کمی واژگان قدیمی به کار برده.
آسمان آصفی
متن ثقیلی دارد ولی به موضوع جذابی می پردازد که البته بکر نیست و قبلا در جاهای دیگر ذکر شده است. جمله ها خیلی طولانی هستند و خواندن به کندی میسر است.
pR
آیا این کتاب صوتی هم داره ؟لطفا راهنمایی بفرمایید
summy
عنوان انگلیسی کتاب چیه ؟

حجم

۴۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۷ صفحه

حجم

۴۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۷ صفحه

قیمت:
۱۴۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد