نظرات درباره کتاب جاسوس و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب جاسوس اثر پائولو کوئیلو

نظرات کاربران درباره کتاب جاسوس

انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۲۳ رأی
۳٫۴
(۲۳)
Mehdi Kazemi
کتاب در خصوص زندگی ماتاهاری، رقاص معروف و از پیشروان رقص اروتیک به سبک شرق دور در قرن بیستم هست که به جاسوسی برای آلمانها در خلال جنگ جهانی اول علیه فرانسه متهم و اعدام میگردد. کتابهای دیگری که بیشتر جنبه تحقیقی درباره زندگی ماتاهاری باشه موجود هست ولی مطمین نیستم به فارسی ترجمه شده باشه. در کل داستان به زندگی این زن اغوا گر در آن سالها اشاره داره و با قلم توانای کوئلیو همراه شده و خوندنش رو به کسانی که علاقه ای به بیوگرافی در خصوص افرادی که شایعات و افسانه ها در خصوص زندگیشون زیاده و قربانی همین زندگی پر حاشیه خودشون میشوند، میشه توصیه کرد.
هوای تازه
مرسی از توضیحاتی که دادید
book worm
خوب شرح میدید برای کسانی که علاقه مند به خواندن کتاب هستند و نمی‌دانند کتاب خوبیست یا خیر .سپاس
book worm
خیلی خوب توصیف کردید کتاب رو ممنون
lucifer
بیشتر از ۲۲٪کتاب که میشد حدودا ۳۶ صفحه نتونستم بخونم، متاثر شدم از خوندن همین مقدار صفحات! یهو احساس کردم چ ترکیب سمی میشه هم این کتاب رو بخونی و همزمان سریال دکستر رو ببینی! خلاصه اینکه درد و رنج کمی نبود و افراد بی نهایت حساس اصلا سراغش نرن😉
کاربر ۳۷۳۸۰۱۸
خب بخش های پایانی داستان عوض میشه.
soroosh7561
چه تحلیل جالبی. نوشتارتون تحت تاثیرم قرار داد. ممنون.
امیرحسین دادرس
نمیدونم پیر شدن پائولو کوئیلو باعث بد بودنش شده یا نبود ترجمه آرش حجازی
انسان
چرا کوئیلو این کتاب رو نوشته؟فوق العاده ضعیف بود.کتابی از زبان یک روسپی. هر چقدر هم بر واقعی بودن داستان تاکید شده، اما هر داستان واقعی کشش لازم برای کتاب شدن رو نداره خط داستان کسل کننده بود داستان خالی از اوج و فرود بود و کاملا یکنواخت پیش میرفت واقعا چرا کوئیلو این کتاب رو نوشته؟
saeed
به اثر ضعیف به نظر من باور کردنی نبود خیلی یکنواخت و کسل کننده
roza
پائولوی دوست داشتنی سوژه های جذابی داره برای داستان گرچه نثر و موضوع این کتاب با باقی آثارش متفاوته ولی باز هم خواندنیه یاد کتاب هاش با ترجمه آرش حجازی عزیز بخیر
SAM
یک داستان به سبک واقع‌گرایانه، که در حوالی جنگ جهانی اول رخ می‌دهد و عمدتاً در قالب متن تعدادی نامه است. داستان زنی مستقل، متولد هلند، با آرزوهای بزرگی که در سر دارد، سعی می‌کند سرنوشت خودش را به دست بگیرد، در حالی که از دوران مدرسه تا ازدواج ناموفقش، و از رقاصی برهنه روی صحنه تماشاخانه‌های پاریس تا استخدامش در زمان جنگ به عنوان جاسوس آلمانها، دائماً مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. که البته، خودش هم، با وجود آنکه باور دارد که زنی زیبا و هنرمند است، در این ماجراها مکرراً خود را ارزان می‌فروشد. در نهایت، دادگاهِ ناعادلانه او و اعدامش، نمایشی است برای انحراف افکار عمومی از وضعیتِ پس‌از‌جنگ، که آخرین سوء استفاده ممکن از زنی است که دوران جوانی‌اش سپری شده، و مانند کالایی که تاریخ انقضای آن گذشته است به دور انداخته می‌شود. متأسفانه این داستان نتوانست آن چنان مرا با خود همراه کند، چرا که دائماً حس می‌کردم بخش عمده آنچه بر سر این زن آمده است نتیجه قهری رفتارها و سبک زندگی خودش بوده است. سبک نگارش داستان، عمدتاً در قالب نامه‌های نگاشته شده خطاب به مخاطب نامعلوم است (چون نویسنده‌ها می‌دانند به احتمال زیاد قرار نیست نامه‌ای که می‌نویسند به دست مخاطب برسد). با این حال، طولانی بودن این نامه‌ها ماهیت «نامه» بودن آنها را زیر سوال می‌برد. بخصوص نامه‌ای صدها صفحه‌ای، که این زن یعنی ماتا هاری، در شبی می‌نویسد که در سحرگاه آن قرار است اعدام شود، اصلاً معقول و باورپذیر نیست.
1984
از همین ابتدای کتاب جذب میشید.ی روایت بر اساس تاریخ و واقعیت.
کاربر ۳۵۰۸۰۲۴elnaz
نویسنده پائولوکوئیلو باشه وکتاب جذاب نباشه😊😊
maryam
من خودم با این کتاب اشنایی نداشتم و توی کلاس زبان ، از معلم زبانم اسم این کتاب رو شنیدم تاحالا هرچی کتاب که معلم زبانم بهم معرفی کرده عالی بوده ، این کتاب هم یکی از مورد علاقه هامه.
Seyed Mohammad Rahgoshay
مثل مابقی نگارش های استاد پائلوکوئیلو عالی و میبایست خوانده شود

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد