نظرات درباره کتاب نظر به درد دیگران و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
۳٫۸
(۳۰)
احسان
معمولا ما بدون اینکه بدانیم تصاویر مصیبتها و فجایع را بدون فکر عمیق و تنها با افسوس و اندوهی سطحی نگاه میکنیم. به همین دلیل سانتاگ بی پرده نگاهی که ما به مصیبتهای دیگران را داریم واکاوی می کند و در این کنکاش سعی میکند تمامی پیشفرضهای موجود در این زمینه را مورد آزمون قرار دهد. اینکه اصلا ایا نگاه ما به این درد و رنجها واقعا دلسوزانه است یا حتی جنبه های لذت بخش دارد؟ ایا درد و رنجهایی را میبینیم که خودمان انتخاب میکنیم یا این انتخاب توسط دیگرانی با دلایل دیگر صورت گرفته؟ ایا درد و رنجی وجود دارد که ما نخواهیم ببینیم؟ آیا اصلا دیدن این درد و رنج دارای فایده ای هم هست؟ خانم سانتاگ با تکیه بر مهمترین تصاویر جنگ و حتی ارجاع به برخی اثار نقاشی پیش از دوران عکاسی این بحث را خیلی خوب جلو میبرد و خواننده را با خود همراه میکند.
آرمین
این کتاب تاثیر عکس بر درد و خشونت را نشان می‌دهد. کتاب جالبی است و ترجمه‌ای روان دارد.
mahdi
سلام..متاسفانه نشر گمان در این یکسال اصلا حاضر به تخفیف کتب دیجیتالی خود نکرده اقدامی نکرده!! در این مورد خود طاقچه باید با ناشر گفتگو کند..
وحيد
سلام خواندنش را برای این روزها خیلی مفید می دانم.روزهای سخت کرونایی
Masoud Alimadad
تنها معدودی از کتابهای نشر گمان هنگامی که اسم این نشر در طاقچه جستجو می شود نشان داده می شوند.
Samira HJ
البته من فکر کردم این کتاب بیشتر در ارتباط با فلسفه ی همدردی هست اما متوجه شدم که بیشتر در باب واکنش ما به دردهای جامعه ی بشری، بالاخص جنگ و ویرانی های حاصل از آن و اخبار روزمره است که باز هم برخلاف تصوراتم بسیار جالب بود
Soheyla
خیلی لذت بردم. توصیه می کنم خوندنش رو. درمورد تاثیر عکس ها و کلا صنعت عکاسی در جنگها و سختی ها رو با تحلیل های زیبا و مقداری فلسفی از چند نمونه از مشهور ترین عکس های گرفته شده در قرن بیستم رو بیان میکنه. که خوندنش خالی از لطف نخواهد بود. تنها اشکالی کهبه نظرم اومد عکس ها بودن. هم سیاه و سفید بودن هم ابعاد عکس ها کوچیک بود برای همین توجه به جزئیات کمی مشکل بود. کاش اون چند صفحه عکس رو رنگی چاپ می کردین. خیلی بهتر میشه.
اشکان وکیل‌آزاد
کتاب عالی، ترجمه درخشان. ممنون

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد