نظرات درباره کتاب طفلی به نام شادی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب طفلی به نام شادی اثر محمدرضا شفیعی کدکنی

نظرات کاربران درباره کتاب طفلی به نام شادی

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:
۴.۵از ۳۷ رأی
۴٫۵
(۳۷)
آرام
طفلی به نام شادی. دیری است گم شده است. با چشم های روشن براق. با گیسویی بلند به بالای آرزو. هرکس از او نشانی دارد. ما را کند خبر. این هم نشان ما: یک سو خلیج فارس. سوی دگر خزر... ...
Seyed Mohamadreza Ghelichkhani
طفلی به نام شادی .........واقعا ماه ها برای درک این جمله زمان میخواهد
آرام
لیلا فراهانی : آره واقعا 🌾🌠
لیلا فراهانی
👏👏👏 این روزها که واقعا این طفل گم شده...طفلی به نام شادی
mostafa moghani
خیلی ممنون بابت به روز بودن طاقچه و قرار دادن تازه های نشر کشور. این کتاب گزیده اشعار دکتر شفیعی است که اکثر با فاصله کمی از زمان حاضر سروده شده اند.برای آشنایی با نگاه و احساس ایشان به جهان بسیار کتاب خوبی است.
hamex
با تمام احترامی که برای نشر سخن قائلم، متأسفانه کتابهای الکترونیکی این انتشارات همگی با فرمت pdf است و قابلیت جستجو و حاشیه نویسی در متن کتاب وجود ندارد. کاش یا این قابلیت برای کتابهای pdf فعال می‌شد و یا کتابهای ارزشمند این انتشارات بصورت e-pubمنتشر می‌شد.
سعیدا
بعد از مدت‌ها مجموعه شعر منتشر نکردن، شفیعی کدکنی توی این مجموعه چقدر به‌روز بودن و دلبستت‌ی وطن بودن و عاشق بودن و شاعر بودن مشهوده...چه شعرهای خوبی... به به. عالی بود عالی.
Mithrandir
سجده‌ای می‌بایدم بر آسمان ... بی‌نظیر، مثل همه آثار استاد 8) پ.ن: نسخه چاپی پیشنهاد می‌شود 8)
Mithrandir
☆Lady Galaxy☆ لبخنده 8)
Mostafa
ای غوک‌ها که موج برآشفته خوابتان وافکنده در تلاطمِ شطِّ شتابتان خوش یافتید این خزۀ سبز را پناه روزی دو، گر امان بدهد آفتابتان دم از زلال خضر زنید و مسلّم است کز این لجن‌کده‌ست همه نان و آبتان بی‌شرم‌تر ز جمع شمایان نیافرید ایزد که آفرید برای عذابتان کوتاه‌بین و تنگ‌نظر، گرچه چشم‌ها از کاسه‌خانه جَسته برون چون حُبابتان در خاک رنگِ خاکی و در سبزه سبزرنگ رنگِ محیط بوده، هماره، مآبتان از بیخِ گوش نعره‌زنانید و گوشِ خلق کر شد ازین مُکابرۀ بی‌حسابتان یک شب نشد کز این همه بی‌داد بس کنید وین سیم بگسلد ز چُگور و رَبابتان تسبیح ایزد است به پندار عامیان آن شوم‌ْشیونِ چو نَعیبِ غُرابتان هنگام قول، آمرِ معروف و در عمل از هیچ مُنکَری نبود اجتنابتان بسیار ازین نفیر نفسگیرتان گذشت کو افعی‌ای که نعره زند در جوابتان داند جهان که در همۀ عمر بوده است روزی ز بال پشّه و خون ذُبابتان جز جیغ و ویغ و شیون و فریاد و همهمه کاری دگر نیامده از شیخ و شابتان تکرارِ یک ترانه و یک شوم‌ْنوحه است سر تا به سر تمامِ سطورِ کتابتان چون است و چون که از دل گندابۀ قرون ناگه گرفته است تبِ انقلابتان؟ وز ژاژِ ژنده، خنده به خورشید می‌زند شمع تمام‌ْ کاستۀ نیمتابتان مانا گمان برید که ایزد به فضلِ خویش کرده است بهر فتح جهان انتخابتان یا خود زمان و گردش افلاک کرده است بر جملۀ ممالک مالکْ‌رِقابتان گر جمع «مادران به خطا»، نامتان نهیم هرگز نکرده‌ایم خطا در خطابتان نی اصلتان به‌قاعده، نی نسلتان درست دانسته نیست سلسلۀ انتسابتان جز این حقیقتی که یکی ابر جادُوِی آورد و برفشاند بر این خاک و آبتان پروردتان به نم‌نمِ بارانِ خویشتن تا برگذشت حدِّ نصیب از نصابتان این آبگیر گَند که آبشخورِ شماست وین سان بُوَد به کام ایاب و ذهابتان سیلی دمنده بود ز کُهسار خشمِ خلق کاین‌گونه گشته بسترِ آرام و خوابتان تسبیح‌تان دعای بقایِ لجن‌کده‌ست بادا که این دعا نشود مستجابتان ای مشت چَنگلوک زمین‌گیر پشه‌خوار شرم‌آور است دعویِ اوجِ عقابتان گاهی درون خشکی و گاهی درون آب تا چند ازین دوزیستنِ کامیابتان؟ چون صبح روشن است که خواهد ز دست رفت فردا، عنانِ دولت پا در رکابتان چندان که آفتاب تموزی شود پدید این جُلبکانِ سبز نگردد حجابتان این آبگیر عرصۀ این جنگ و دار و گیر گردد بخار و سر دهد اندر سرابتان و آنگاه، دیوْبادِ دمانی رسد ز راه بِپْراکَنَد به هر طرفی با شتابتان وز یال دیوْباد درافتید و در زمان بینم خموش و خسته و خُرد و خرابتان وین غوک‌جامه‌های چو دستارِ تازیان یک یک شود به گردنِ نازک طنابتان وان مار را گمارد ایزد که بِشْکَرَد آسودگی‌طلبْ تنِ خوش خورد و خوابتان وز چشمِ مار رو به خموشی نهید و مار باری درین مُجاوَبه سازد مُجابتان نک خوابتان به پهنۀ مرداب نیمشب خوش باد تا سحر بدمد آفتابتان با این همه گزند که دیدیم دلخوشیم تا بو که خلق درنگَرَد بی‌نقابتان.
AλI
یکی از زیباترین کتاب‌های شعری که خوندم... در وصف اشعار و توانمندی استاد شفیعی کدکنی، زبان قاصره و هیچ‌چیزی نمی‌تونم بگم؛ برای اهلش ناخوانده نخواهد ماند... ممنونم طاقچه و نشر سخن! که به بی‌نهایت اضافه کردید ❤
mobina
اگر دوست دارید اشعاری زیبا، عمیق و دلنشین از یکی از بزرگترین استادان ادب فارسی بخوانید ، این کتاب یک انتخاب عالی برای شماست .
ali
بسیار عالی استاد کدکنی شاعری توانا استادی پرثمر هستند

حجم

۶۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۶۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد