نظرات درباره کتاب سیری در سیره ائمه اطهار و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب سیری در سیره ائمه اطهار اثر مرتضی مطهری

نظرات کاربران درباره کتاب سیری در سیره ائمه اطهار

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳۹ رأی
۴٫۷
(۳۹)
دلتنگِ ماه
در کل کتابهای شهید مطهری مورد تایید بزرگان است ولی محتوا و موضوع این کتاب بیشتر شرح وقایع تاریخی دوران امامت ائمه معصومین ع است،و پاسخ به بسیاری از شبهاتی که ممکن است مطرح شود. یک نمونه از شبهات،پاسخ به چراییه صلح امام حسن (ع)و قیام امام حسین(ع) و مقایسه ی این دو، یا چراییه قبول ولایت عهدی مامون از طرف امام رضا و مسائل دیگری از این قسم... افرادی که علاقمند به مسائل تاریخی هستند میتوانند از این کتاب استفاده کنند.
میـمْ.سَتّـ'ارے
با خوندن این کتاب فهمیدم که خیلی نمی‌فهمم.🤔 فهمیدن نفهمیدن‌هامان مستدام. تقریبا همه‌ی مطالب جدید و نو بودند که تا به حال جایی نشنیده و نخونده بودم. فهمیدم که هیچ از روش حرکت ائمه‌ی اطهار نمی‌دونم. جای تاسف داره که اسمت شیعه باشه و ندونی که روش حرکت پیشوای دینت چطور بوده... در مورد روش حرکت ائمه یک اصل کلی وجود داره و اون این هست که در هر زمان و شرایطی، کاری رو انجام دادند؛ که بیشتر به صلاح اسلام و تشیع بوده. و هر کدام از امامان بزرگوار ما، اگر به جای دیگری بودند، همون روش حرکت رو در پیش می‌گرفتند. برای مثال اگر امام حسین به جای امام حسن بود صلح می‌کرد و برعکس. بخش اول به مقایسه سیره و روش امام حسن و امام حسین پرداخته و قضیه‌ی صلح امام حسن کاملا باز شده. شرایط زمانی و موقعیتهای مختلف پیش آمده بررسی شده که این نوع بررسی جدید و کمتر شنیده شده است. مختصری به سیره و‌ روش امام سجاد پرداخته شده و بعد به طور مفصل به مسئله‌ی امام صادق و خلافت و سیره و روش ایشون در مقابل دستگاه حاکم و اینکه چطور با روشی که در پیش گرفتند اسلام و تشیع و حتی ماجرای قیام امام حسین (ع) _که ما هر چه داریم از عاشورا داریم_ زنده نگه داشتند. درچند فصل هم به مسئله‌ی ولایعتهدی امام رضا و احتمالاتی مربوط به علت این حرکت مامون پرداخته شده که این بخش هم برام بسیار جدید بود. بعد از این کتاب سراغ انسان ۲۵۰ ساله رفتم که تقریبا موضوع مشابهی با این کتاب داشت. با اینکه انسان ۲۵۰ ساله روان تر و از لحاظ ویراستاری و پیاده کردن صوت بسیار عالی و تقریبا بی نقص بود، اما به خاطر مشابه بودن موضوعات متاسفانه نتونستم به پایان برسونمش. اما اگر تصمیم گرفتید این کتاب رو بخونید برید سراغ انسان ۲۵۰ ساله، بعد اگر دوست داشتید بیاید سراغ این کتاب.
زهرا
این کتاب بهتره یا همرزمان حسین؟
وحید
کتاب همرزمان حسین هم خیلی خوبه و دید نسبتا جدید و ناگفته ای به مخاطب میده پیشنهاد میکنم بخونید.
Behzad @booker
روشنفکری یعنی همین👌
f_altaha
مثل اکثر کتابای استاد عالیه ،فک کنم کمتر کسی باشه که یدونه از کتابای ایشون رو خونده باشه و به بقیش جذب نشه
فاطمه
کتاب خوبی بود. اطلاعات رو کامل و جامع در اختیار خواننده میزاره.
میم با
بسیار عالی بود...
شهیـ…ـد
شهید مطهری تکه👌
صبوری
کتاب های شهید مطهری، در سایت خود موسسه ایشون رایگان گذاشته شده. چجوری میگید خلاف قانون یا اخلاقه؟
misagh
در مورد آشنایی با سیرهٔ پیروان اهل بیت، و شیعیان راستین کتابهای موسسه شمس الشموس پیشنهاد می شود. کتاب العبد و دلشده را از طاقچه تهیه نمایید.
ایمان محمود شمس آبادی
کلا کتابهای استاد مطهری رو یک یا چند بار عمیقأ مطالعه کنید . خیلی بکار زندگی و جهت دهی عقلی و الهی ما کمک میکند.
ونوشه
بسیار کتاب مفید و تاثیرگذار بود، کتاب های شهید مطهری ارزش چند بار خواندن رو داره. روحشون شاد
M.Khameneh.7
به نظز من کتاب خیلی عالی هستش هرکی میخواد در باره ائمه اطهار بیشتر بدونه کتاب رو بخونه واقعا عالی به سرگروه حلقه های بسیج و دانشجو ها توصیه میکنم در کل عالیه
ز.م
خیلی عالی مطالب تاریخی جدید و کمتر بیان شده تحلیل های عمیق و همه جانبه
meysam
خدا رحمت کنه آبت الله مطهری رو خیلی خوبه
کاربر 8568535
کتاب خوبیه و پاسخ چند شبهه مهم و یک دید کلی رو نسبت به سیره اهل بیت به شما میده
شباهنگ
مطالعه از برنامه‌ی بنیاد شهید مطهری فارغ از توضیحات و توصیفات شریف شهید عزیز درمورد سیره‌ی ائمه‌ی اطهار، با خواندن این کتاب می‌توانید به پاسخ این سوالات برسید: چرا امیرالمؤمنین با معاویه جنگیدند اما امام حسن (ع) صلح کردند؟ چرا مجددا امام حسین (ع) به نبرد نظامی روی آوردند؟ و اینکه چرا امام صادق (ع) را به حق، رئیس مذهب جعفری می‌نامند؟ مطالعه‌ی همزمان این کتاب و کتاب همرزمان حسین بسیار پیشنهاد می‌شود.
رحمان علیزاده
واقعا قشنگ بود برای بیشتر شناخت امام ها
Fatemeh
بخشایی که مربوط به امام صادق و امام کاظم بود واقعا فوق العاده بودن حتی اگر حال ندارین کل کتاب و بخونین این دوتا بخش و مطالعه کنید
as.man.be.to
عالی بود.من نمیدونم وقتی که تقریبا تمام کتب استاد به شکل رایگان در اپلیکیشن ایشان عرضه میشوند،چرا اینجا باید هزینه پرداخت کنیم؟!!؟؟!!
مهشاد
عالی
jaafar
ali

حجم

۲۵۸٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۵۸٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد