نظرات درباره کتاب حجاب در آیات و روایات: نقدی بر کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر(ص)» و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب حجاب در آیات و روایات: نقدی بر کتاب «حجاب شرعی در  عصر پیامبر(ص)» اثر حسین سوزنچی

نظرات کاربران درباره کتاب حجاب در آیات و روایات: نقدی بر کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر(ص)»

نویسنده:حسین سوزنچی
انتشارات:انتشارات سدید
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأی
۴٫۲
(۵)
سیّد جواد
در رابطه با نقد کتاب " حجاب شرعی در عصر پیامبر (ص)" کتب و مقالات فراوانی نوشته شده که با یک جستجوی ساده در اینترنت ، هم به خود کتاب اصلی و هم به اکثر نقدهای آن ، می توانید دسترسی داشته باشید ، البته قرآن پژوهان و محققانی هم هستند که به کل کتاب ایرادی وارد نمی کنند و چند مبحث از کتاب اصلی را قبول دارند البته با استدلال و تفسیر مختص به خود ( چون حجم کتاب اصلی بسیار زیاد است ) ، این کتاب هم مختصر و مفید است و مباحث جالبی راجع به حجاب در آن مطرح شده ( هرچند همان محققان و قرآن پژوهان نقدهایی هم به این کتاب دارند.) تاریخ خرید از طاقچه : ۹ اسفند ۱۳۹۵ ( قیمت کتاب از همان زمان ۲۰۰۰ تومان ثابت است.)
Hemmat
عرض ادب . این کتاب ، پاسخ و یا به تعبیر بهتر نقدی است بر کتاب: ( حجاب شرعی در عصر نبوت ) که در سال ۱۳۹۲ توسط طلبه و نویسنده ای بنام آقای ترکاشوند نوشته شد اما اجازه چاپ و انتشار نیافت اما آنرا در فضای مجازی منتشر کرد. آن کتاب پژوهش مفصلی بود که به بررسی پوشش زنان و مردان عرب و حدود و کیفیت آن در صدر اسلام پرداخته و از لابلای مطالب تاریخی و مفاهیم تفسیری به حدود آن توجه کرده و بطور تلویحی برخی جنبه های فرهنگی آنرا که بدون ارتباط با تاریخ و شرایط فرهنگی جامعه ی عرب صدر اسلام نیست بیان می نماید . بطور کلی مسئله پوشش و لباس امری فرهنگی است و باید از جنبه های مختلف تاریخی ، فرهنگی ، قومی ، اجتماعی ، روانشناختی و حتی دینی و مذهبی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد . توجه به پوشش صرفاً از بُعد ایدئولوژیک جامعه را به سوی تقلیل گرایی سوق داده و راه را برای رسیدن به واقعیت مسدود می نماید . حقیقت آن است که پوشش و لباس یک امر فرهنگی است و برای حصول یک بینش واقع‌گرایانه باید شرایط اجتماعی عصر جاهلیت ، دوره پیامبر (ص) و زمان خلفا و پس از آن از لابلای تاریخ و منابع معتبر مورد بررسی قرار گیرد . و در نهایت نقدی هم اگر میخواهد انجام پذیرد باید دور از ارزشداوری و قضاوت های ارزشی و هیجانات تبلیغاتی باشد.!
delfan
سلام چقدر خوب است که یک مطلب را با دقت بخوانیم و با آرامش جواب دهیم و خود را عادت دهیم که برآشفته نشویم ! حقیقت آن است که: پوشش امری فرهنگی است یعنی اگر در شرایط و زمانه جاهلیت مردمان جزیرة العرب نیمه برهنه بوده اند با ظهور اسلام قرآن دستور پوشش کاملتر را داد یعنی بر اساس فرهنگ اسلامی و قرآنی . همانگونه که مردمان ایران پوشش های چند گانه برای سر ، بالاتنه و پایین تنه داشته اند . احتمالا واژه حقیقت آن است ذهن شما را تحت تاثیر قرار داده است که دنباله مطلب را نبینید!
N
حقیقت آن است؟؟؟ آیا پیامبر جدیدی ظهور کرده و ما بی اطلاعیم؟ از کجا اینقدر مطمئنید که میگید حقیقت آن است؟ وحی منزل صحبت نکنیم...
مآ
من فکر کردم میشه بعد از خرید فایل پی دی اف را دانلود کرد ودر کامپیوتر شخصی مطالعه کرد یا پرینتش کرد. اشتباه کردم درسته؟
مدال
اگر این نقد رو میخونید.مناظره ی آقای سوزنچی و ترکاشوند رو هم ببینید.در آپارات موجود هست. تابحال چندین مقاله و جزوه در رد این کتاب نوشته شده ولی هیچکدام قانع کننده نبوده.این کتاب هم یکی از آنها.
N
پیشنهاد میکنم کتاب حجاب و آزادی روابط آقای صفائی حائری رو بخونید. تو همین طاقچه هم موجوده.
N
چون شما قرار بوده قانع نشید. پس صد کتاب دیگه هم بخونید باز هم قانع نمیشید.

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد