نظرات درباره کتاب آتش بدون دود (جلد سوم از مجموعه سه جلدی) و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آتش بدون دود (جلد سوم از مجموعه سه جلدی) اثر نادر ابراهیمی

نظرات کاربران درباره کتاب آتش بدون دود (جلد سوم از مجموعه سه جلدی)

امتیاز:
۴.۵از ۵۹ رأی
۴٫۵
(۵۹)
راضیه بهرامی
دوستان من نسخه‌ی چاپی این کتاب رو خواندم. اگر دلتون یه داستان ایرانی پرکشش خواست که حسابی درگیرتون کنه و پر فراز و نشیب باشه، این کتاب بهترین پیشنهاده... قصه‌ای از قلب ترکمن‌صحرا که در دل تاریخ پیش میره و ایقدر جذابه که تا به انتها نرسه، رهاش نمی‌کنید... روحتون شاد آقای نادر ابراهیمی بزرگوار و ممنون طاقچه‌ی عزیز که این کتاب رو گذاشتی💛❤💜💙💚
f_samaei
آتش بدون دود رو بخونید، هرگز فراموشش نخواهید کرد. میره تو لیست بهترین کتابهایی که خوندید برای من که در جایگاه اوله
Fatemeh Ka
حجمش بالاس. 7 کتابه که در سه جلد منتشر شده
Reyhane Habibi
واقعا عالیه. ترکیب جذاب افسانه و حماسه و وطن دوستی و عشق
رسول
حجمش چقدره
زهرا
من نسخه چاپی کتاب رو دارم میخونم و در حال اتمام جلد یک یعنی کتاب سوم هستم. بی شک نادر ابراهیمی دنیای پر جزئیات و در هم تنیده ای داشته که تونسته اینقدر زیبا و اینقدر قوی داستان پردازی کنه. واقعا درود خدا بر او. امیدوارم شروع به خوندن کتاب کنید و مثل من قند در دلتون آب شه. البته پیشنهاد من اینه که اگر اولین تجربه تون از این نویسنده هست، مردی در تبعید ابدی رو اول بخونید.
کاربر ۱۰۶۸۲۱۸
نسخه چاپی کتاب یک مجموعه۷ جلدهست، من همه رو خوندم، مجموعه ای بی نظیر از ادبیات، تاریخ و فرهنگ هست، خوندنش رو به همه علاقه مندان ادبیات فارسی پیشنهاد میکنم. اگر به فرمت ای پاب در بیاد، خوندنش خیلی راحت تر میشه امیدوارم ۴جلد بعدی رو هم طاقچه بذاره
Fatemeh Ka
تمام 7 کتابش در این سه جلد هس
Fatemeh Ka
جلد اول منتشر شده سه کتاب اوله و جلد دوم کتاب چهار و پنج و جلد سوم کتاب های شش و هفته
Alireza Mahdavi
چاپ قدیمش ۷ جلدی بوده چاپهای جدید ۳ جلدیه
بابک
نادر ابراهیمی یکی از بهترین نویسنده‌های ایران هستند. این داستان و در کل این کتاب از صفر تا صد بی نظیره.اگر نخوندید، یک داستان پرکشش و جذاب و تاثیر گذار رو از دست دادید.خصوصا در شرایط فعلی سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی ایران که سال ۱۴۰۰ هست،حکومتهای ظالم چقدر شبیه هم هستند هم رفتار و حرفهاشون و هم عاقبتشون. البته من و خیلی از دوستان دیگر خوشحال میشدیم اگر قیمتهای کتابهایی اینچنینی معقولانه‌تر اعمال میشد.نسخه دیجیتال هیچ گونه مواد مصرفی نداره و برای جذب خواننده بیشتر و فروش بیشتر به نظرم بایستی در قیمت گذاری کمی منصفانه‌تر در نظر گرفته بشه.
پروین اعتصامی
کتابی که ارزش چند بار خواندن را دارد.
محمد مهدی
همه کتاب های نادر ابراهیمی این طوره
ar
این مجلد و به طور کلی دوره هفت جلدی این کتاب یکی از بهترین رمان هایی که هر کس میتونه در زندگیش بخونه
salma
فوق‌العاده‌ست من همه هفت جلدو خوندم عالی بی‌نظیر
honey
لذت بردم از خواندنش.. به غایت کلمه ... چیزی که‌ میدونم اینه که من از این کتاب توقعی نداشتم.. اولش یه بار سعی کردم بخوانمش و دیدم اسماش سخته انگار و بار دوم، انگار خودش توی زمان صحیحش اومد سراغم و من بی توقع ادامه دادم و به خودم اومدم و دیدم وسط صحرام ، به خودم اومدم و دیدم با آلنی توی کوچه های تهران داریم میدوییم ، به خودم اومدم و دیدم فرانسه ام و جلوی پام .. مارال و آلنی دارن راه میرن ، به خودم اومدم و دیدم توی اتاق عملم کنار یلماز، به خودم اومدم و دیدم چقدر آلنی رو دوست دارم و چقدر اولین پردازش های شخصیتش بنظرم آدم دوست نداشتنی ای بود ،به خودم اومدم و دیدم داستان رو میدونم ، از همون فصل اول از کتاب اول که‌ بی قرار رفتم سرچ کردمش و خلاصه ی همه اش رو خوندم اما ، مشتاقانه ادامه دادم و من از این کتاب توقعی نداشتم ، اما اینکه اینطور من رو همراه سال های سال کرد .. باعث شد این کتاب .. یکی از مورد علاقه ترین کتاب هایی باشه که من در عمرم خواندم .. کاش ادامه داشت .. :) کاش بیشتر ادامه داشت و میدیدم علی محمدی و دکتر خسروی هم به کجا رسیدن.. آقای ابراهیمی آخر کتاب نوشتن: کاش چیزی چیزکی شده باشد که به این همه جان کندن و عذاب کشیدن .. بیارزد .. و میخوام بگم که می ارزید :) .. و خیلی بیشتر از چیز و چیزکی .. موندگار میشه برای کسی که میخوندش..
sky.
کم کم دارم از نشر روزبهان متنفر میشم. چرا قیمت کتاب های آقای نادر ابراهیمی رو اینقدر زیاد می کنید؟؟؟ اونم در حالی که خودشون فوت کردند. این اصلا کار درستی نیست. ترجیح میدم که کتاب ها رو از کتابخانه یا از دوستانم قرض بگیرم و بخوانم اما از انتشارات نخرم. شما دارید سو استفاده می کنید.
ELNAZ
دوست عزیز قیمت کتاب درسته که زیاده ولی این دلیل نمیشه امتیازش رو کم بدید🙁
ع.ش
در یک کلام این کتاب فوق العاده است... من ۷کتابش رو بصورت چاپی خوندم در قالب ۳جلدی. این کتاب بنظر من یک شاهکاره و واقعا باورکردنی نیست که اینهمه موضوعات مختلف که هرکدوم نیاز به تخصص و نکته بینی و عمیق اندیشی خاص خودش رو داره چطور در حوزه ی اندیشه ی "یک" نویسنده گنجیده و دایره تجارب و البته بزرگ اندیشی و دید وسیع نویسنده چقدر گسترده بوده... روح "نادر ابراهیمی" شاد... با این کتاب از عشق گرفته تا سیاست تا تربیت تا روابط خانوادگی تا انسانیت تا دین و شاید حتی بیشتر از اینها رو میتونید تجربه کنید و ازش درس بگیرید در عین حال که این همه تنوع کوچکترین ضربه ای به خط اصلی داستان نزده و حتی تقویت کننده ی خط اصلی هست...حتی موضوعاتی که در دنیای معمولی ممکنه علاقه ای بهشون نداشته باشید(مثلا سیاست) اونقدر با بیان ناب و تازه و درستی در کتاب تبیین شده که کیف میکنی از خوندنش... تنها نکته در خوندن این کتاب اینه که ۵۰_۶۰ صفحه ی ابتدایی رو با صبوری بخونی چون پر از اسامی ترکمن و روابط خانوادگی بین این اسامی هست که برای کسی که آشنا نباشه خیلی سخته و سنگینه ولی بعدش این هم براتون عادی میشه و اتفاقا در پایان کتاب حس خوبی بهتون میده که کلی به اطلاعاتتون در مورد اقوام نازنین ترکمن و خیلی مسائل دیگه حتی دانش کتابخوانی و املایی تون! اضافه شده :) در کل بهتون بگم که باوجود پرحجم بودن کتاب و عمق مطالبی که دریافت میکنید هرگز تا پایان آخرین کتابش خسته نمیشی و در پایان کتاب هفتم که آخریشه با خودت میگی کاش بازم ادامه داشت.......... :)
eli
من نسخه چاپی این کتاب را ۳ سال پیش خواندم. کتاب جذاب و گیرایی است و واقعا از خواندنش لذت بردم. اما به نظرم گالان اوجا (از شخصیت های اصلی کتاب) یک جاهایی بیش از حد پرحرفی می کرد و این موضوع کمی رو اعصابم بود.🤔
پروین اعتصامی
حتما لازم بوده
کاربر ۲۶۹۹۷۲۶
من نسخه چاپی کتاب رو خوندم، بی نظیر، کتابای مرحوم نادر ابراهیمی آدم رو عاشق میکنه، وطن پرستی رو می آموزه، تاریخ رو مرور میکنه و . . .
محمد
نادر ابراهیمی روشنفکری است عاشق وطن؛ برای همین است که جریان روشنفکری ادبیات با او میانه‌ی خوبی ندارد. نادر در هفت جلدی #آتش_بدون_دود مانیفست فکری خودش را ارایه می کند؛ رمانی که به گفته خودش سی سال از عمرش را صرف نوشتن آن کرد. آن همه ظرافتی که از آداب و سنت‌های ترکمن‌ها در این رمان هفت جلدی آمده است جز تحقیق و زندگی در ترکمن صحرا به دست نمی آمده است. نادر در آتش بدون دود اول عشقش را به ایران و بعد به اقوام ایرانی نشان داده است و همین را بگذارید در مقابل جریان تجزیه طلبی که به اسم اقوام و به کام استعمار در دویست سال گذشته فتنه به پا کرده است. دوم پهلوی ستیزی و دشمنی خونین نادر با پهلوی اول و دوم که نه در لفافه که عیان در داستان به آن پرداخته است سوم عشق و ارادتش به مولا علی در کنار تقویت حوزه تقریب چهارم ارادتش به انقلاب و انقلابیون. خصوصا در جلد های آخر نشان می دهد که چگونه خودش شیفته ی قهرمان انقلابی اش شده است. آتش بدون دود، داستانی است پر کشش؛ سرشار از اطلاعاتی در باب زندگی ترکمنها و بسیار جملات بی بدیل و حکمت آموز. جلد اول و دوم که عشق سوزان گالان و سولماز است نوعی رومئو و ژولیت است ولی جسورانه تر و پر کشش‌تر. بسیار دلنشین و جذاب. جلد سوم و چهارم و پنجم تلاش نادر است برای مبارزه با جهالت و خرافات و جلد ششم و هفتم انقلاب نادر علیه پهلوی و پهلویسم. خواندن این هفت جلد کمی بیش از پنج ماه زمان برد ولی لذت بخش بود و شیرین.
کاربر ۹۵۰۹۴۸
عالیه این کتاب. جذاب و پر کشش
فافابانو
این کتاب معرکه ست... چون یه نویسنده معرکه سالهای بسیاری از عمرش رو صرف نوشتنش کرده... بهترین رمان طولانی ایرانیست
maryam72
الکترونیکی به این قیمت خیلی گرونه
کاربر ۲۵۰۳۱۹۶
همین الان جلد آخرِ این داستان طولانی رو تموم کردم. فوق‌العاده‌ست. با شخصیت‌ها، خصوصا شخصیت‌های مورد علاقه‌م زندگی کردم و حالا احساس فقدان دارم و دلم برای شخصیت ها بسیار تنگ می‌شه، کاش فرصتی می‌شد و آقای ابراهیمی چنان که در آخر کتاب نوشته بودند، داستان قره‌لوها رو هم می‌نوشتند‌‌...حیف. برای کسی که با قلم آقای ابراهیمی و سبک نوشتنشون آشنایی نداره پیشنهاد می‌کنم با کتاب مردی در تبعید ابدی شروع کنید. اما خوندن این کتاب رو هم از دست ندید.
leilamir7510✨🌺
لطفا در بی هایت قراربدید
نسیم صدفی
ارزش خوندن داره پیشنهاد میکنم👌

حجم

۵۴۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۵۴۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۲۵۵,۰۰۰
۱۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد