نظرات درباره کتاب شاد بودن کافی نیست و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شاد بودن کافی نیست اثر مارک منسون

نظرات کاربران درباره کتاب شاد بودن کافی نیست

۴٫۰
(۵۸)
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
من هنوز کتاب رو نخوندم ولی یه چک که کردم دیدم انتشارات، گلچینی از مقاله‌های وبسایت مارک منسن رو به عنوان یه کتاب بیرون داده. با اینکه بیشتر مقاله‌های سایتش رو خوندم و توی این کتاب هم دیدم و فکر هم میکنم کتاب ارزش خوندن داره اما دو مشکل باهاش دارم. اول اینکه این مقاله‌ها هر کدوم در مورد یه موضوعی هستن، از تصمیم گیری و احساسات گرفته تا شادی و رابطه، و در واقع هیچ اسم و موضوع واحدی نمیشه برای کتاب انتخاب کرد پس فکر نکنید کتاب صرفا در مورد شادیه. بعد با اینکه به هر حال از زحمتی که برای ترجمه‌ی کشیدن باید تشکر کرد اما خلاف اخلاق حرفه‌ایه که میان همینطوری از خودشون یه کتابی درمیارن و به اسم یه نویسنده‌ی پرفروش میدن به خوردمون و هیچ کجا هم به این موضوع اشاره نمیکنن. با این روال پیش بره میترسم فردا پس‌فردا شاهد کتابهای جدیدی مثل چاه‌نامه‌ی فردوسی و تاکستان سعدی هم باشیم 🤷‍
کاربر ۵۰۱۱۹۱۴
مرسی که منو از جهالت نجات دادین با کامنت های عالی تون واقعا من فک میکردم کتابهای خودشونه واقعا حرفتون درسته این اصلا درست نیست که مقاله های آدم هارو بدون اجازه و هرچی برمیدارن و در قالب کتاب میدن بیرون..
Fatemeh Alaee
بله کاملا درسته، این کتاب جزو کتاب‌های منتشر شده از نویسنده نیست
Rasoul
آقا مهدی دمت گرم بابت آگاه سازی🌺🌺🌺
احسان
این کتاب از نظر محتوا و ترجمه عالییه. البته با توجه به اینکه متنش از مقالات مختلف وبلاگ مارک منسنه، موضوعات مختلفی رو پوشش میده مثل کارآفرینی، روان‌درمانی، هدف، احساسات و غیره اما به نظرم نکته مثبت این کتاب مقالاتی هستن که در مورد ذهن احساسی و منطقی، هویت و رویارویی با واقعیت‌‌های زندگی توضیح داده که باعث میشه دید خیلی خوبی به آدم بده.
mostafa kh
حضرت عباسی این چی داشت که تو توصیه میکنی بخونیمش
Dexter
"شاد بودن کافی نیست" کتاب دیگری از مارک منسن در باب انحراف های ذهن برای دوری از درد. مطالعه ی این کتاب هم مثل کتاب های قبلی منسن برام جالب و ارتقا دهنده بود. با خوندن این کتاب متوجه خیلی از اشتباهات خودمون در رفتارهای روزمره میشیم. این کتاب فارغ از هرگونه زیاده گویی و با زبانی عامیانه و طنز مطالب مهمی رو بیان می کنه که برای شناخت خودمون ضروری هستند. __________________________________________________ خلاصه ای از مطالب کتاب که برام جالب بودند: 🔺تنوع احساسی نشان می دهد که احساسات می آیند و می روند , اگر حالا خشمگین هستید ایرادی ندارد چند ساعت دیگر آرامید. اگر الان شاد هستید عالی است , چون گرفتاری بعدی در راه است. اگر احساس گناه دارید مهم نیست , همه چیز در آینده ی نزدیک بهتر خواهد شد. 🔺زندگی هنرهدایت احساسات است. هر احساسی مهارت خاص خودش را می طلبد , مثل یادگیری مبارزه با نانچیکو و چوب سامورایی. 🔺"با زمان امروزم چه کار مفیدی می توانم انجام دهم؟" این سوال خیلی سوال بهتر و راحت تری برای مدیریت کردن است تا اینکه از خود بپرسیم " هدف زندگی من چیست؟" 🔺برای موفقیت باید از خود بپرسید چه طور می توانید خودتان را بیشتر شرمنده کنید؟ چون مسیر موفقیت پر از شکست ها و سرخوردگی هاست و اگر برای سرخوردگی ها آماده نیستید پس در واقع آماده ی موفقیت هم نیستید. 🔺اگر فقط یک سال زنده بودی چه کار می کردی؟ پاسخ این سوال یعنی باید خودتان را با این هدف در زندگی روزانه هماهنگ کنید . 🔺معنا بذری است که باید در زندگی خود بکاریم , معنی چیزی نیست که بیرون وجود ما باشد. 🔺هر اندازه در جهت حل یک مشکل کار بیشتری انجام دهید , همان اندازه معنای بیشتری احساس می کنید. حل مشکلات خود و دیگران اساسا به معنای یافتن راهی است که جهان را کمی بهتر کنید. در مغز ما برنامه ریزی شده است که کمک کردن به دیگران باعث می شود معنا و هدف بزرگتری را حس کنیم. 🔺 اکثر تغییرات شخصی ما در لحظه ی خاصی از زمان رخ نمی دهد, بلکه به صورت تحولی دراز مدت و تدرجی اند که به ندرت متوجه می شویم رخ داده اند. 🔺بیشتر مردم جهان اساسا چیزی های مشابهی می خواهند , اشتباهات مشابهی انجام می دهند , دغدغه های مشابهی دارند. 🔺یاد بگیرید مردم را نه براساس ظاهر و مقامشان بلکه بر اساس رفتارشان قضاوت کنید. 🔺 فرهنگ عامه پسند سرشار از افراط است , میانه روی را تمرین کنید. 🔺اگر کسی زیاد مطالب اینترنتی و اخبار را بخواند, حق دارد فکر کند جنگ جهانی سوم قریب الوقوع است, همه ی مردان مجرم اند , همه ی زنان دروغ می گویند , افراد فقیر و نادان باعث نابودی دولت اند و.... 🔺از حرف زدن دست بردارید و عمل کنید. 🔺با افرادی معاشرت کنید که می خواهید مثل انها باشید. 🔺پس انداز کردن در هرشرایطی ممکن است, فقط باید آن را انجام دهید.
درخشان
خیلی مفید بود
parastoo
چقد تو این حالی ک الان هستم این مطالب ب دردم خورد.ممنون🙏
کاربر 1552610
ممنونم از یاداشت شما
ز. آروشا دهقان
خب تا اونجایی که من متوجه شدم، مارک منسن کتابی به این نام و با این محتوا نداره و این کتاب، ترجمه ی مجموعه ای از مقالات وبسایتشه. البته که ناشر محترم هیچ جا به این مورد اشاره نکرده و به نظرم خیلی دور از اخلاق حرفه ایه که تا کتاب یک نویسنده پرفروش و معروف میشه، سریع چندتا کتاب براش بسازیم و یک اسم هم روش بذاریم تا حسابی سود کنیم. البته که ترجمه ی مقالات اشکالی نداره ولی واقعا باید حداقل در مقدمه ی کتاب این موضوع گفته بشه. با توجه به این نکته ، مشخصه که نباید انتظار یک کتاب با موضوع منسجم رو داشت. هر کدوم از مقالات درباره ی یک چیز هستند و هیچ دسته بندی خاصی هم وجود نداره که مقالات مرتبط در اون قرار بگیرند یا دست کم، پشت سر هم بیان. در این کتاب، از شادی گرفته تا روابط و کارآفرینی و نقص های سیستم آموزشی مقاله وجود داره که خب ممکنه خیلی هاش اصلا به دردتون نخوره. اگر کتاب های دیگه ی مارک منسن رو خوانده باشید، نوع نوشتارش رو می شناسید؛ ساده، عامیانه، کمی شوخ و با ذکر بدیهیاتی که همه مون میدونیم اما ممکنه کمتر بهش توجه کنیم. نکته ی مثبتش هم اینه که از این روانشناسی های زرد و مسخره ی موفقیت نیست که هی بهت بگه تو می تونی. شرایط تو خوبه. همه چیز در ذهن توئه و ... . مارک منسن درد و رنج و نقص های جامعه و ناتوانی های انسان رو در نوشته هاش در نظر می گیره و این خیلی خوبه. در مجموع، شاد بودن کافی نیست کتاب خوبیه هرچند که پراکنده بودن موضوعات می تونه کمی آزار دهنده باشه و بعضی بخش ها رو ناکارآمد کنه. اگر می خواهید کتابی از مارک منسن بخونید پیشنهاد من اون هایی هست که خود نویسنده با یک شیوه و خط فکری مشخص تنظیم و تدوین کرده اما برای آشنایی با این نویسنده، شاید این کتاب گزینه ی مناسبی باشه؛ به همون دلیل گستردگی و گوناگونی موضوعات مطرح شده.
fine
ممنون که گفتید⁦(^~^;)ゞ⁩🌼
ℬ𝓾𝓻𝓮𝓮𝓪𝓼☞
خیلی کتاب خوبیه. بله همانطور که بقیه دوستان هم اشاره کردن خود اقای مارک منسون همچین کتابی ننوشتن. این کتاب به نوعی ترجمه تمام مقاله‌هایی هست که توی سایت خودشون قرار میدن و کسایی که میخوان مقاله های مارک منسون رو بخونن میتونن این کتاب بخونن.
شرقی غمگین
نویسنده بااستفاده از تجربیات خودش و آموخته‌هاش درمورد معنای زندگی و کار و... توضیحات جالبی میده. به جوانها بیشتر توصیه میکنم تا میانسالها.
کاربر ۱۴۷۴۹۲۶
خیلی کتاب خوبی است. خوندنش رو به همه توصیه می‌کنم. بخش‌هایی‌اش درباره بلوغ است که یادگیری‌اش برای همه ضروری است.
کاربر ۴۷۰۷۵۴۵
جز بهترین کتاب ها بود
کاربر ۶۳۴۴۲۷۴
بسیار کتاب دوست داشتنی بود. حس خستگی در مسان خوندنش نداشتم. کلمات مهم و کاربردی برای منی که سن جوان دارم داشت. جملات تازه شنیدم و کاربردی بود به سنین بیند20 الی 30 به شدت پیشنهاد میکنم
m.khademipour
اغلب مطالب خوب و کاربردی هست.
کاربر 6987894
واقعن عالی بود
نیلوفر
همونجور که بقیه گفتن، کتاب مجموعه‌ای از مقالاته که اتفاقاً خیلی خیلی مطالب ارزشمندی داره. و نثرش هم خیلی دلنشینه. انگار که یک دوست آگاه داره با شما صحبت میکنه. و خب چون مقاله‌ست همین موضوع باعث شده یه جورایی از هر دری شخنی بگه و شالوده ذکثر کتابای خودشناسی و روانشناسی رو در خودش داره. من بشدت خوندنش رو توصیه میکنم و خودمم حتما نشخه چاپیش رو تهیه میکنم.
کاربر 5516339
عالی
vincenzo
به معنای واقعی بی نظیره اینقدر بی نظیر که وقتی کتاب را تمام میکنید دلتان برایش تنگ خواهد شد دیدگاه مارک همیشه یک دیدگاه جدید و متفاوت و منطقی به موضوعات مشکلات و حال و احوال شماست آنقدر این کتاب جذاب بود که من نسخه چاپی آن را هم تهیه کردم
derakhshan__karimi
این کتاب یه دید متفاوت برای نگاه کردن به مسائل بهمون میده و به نظر من یه دید واقع گرایانه اس،فکر میکنم ارزش خوندن داره.
مرضیه
برنده‌ی ۴۰٪ تخفیف اشتراک طاقچه بی‌نهایت شدی. کد S14BKXUMG8YWN رو در قسمت خرید اشتراک وارد کن. فقط ۲ روز برای استفاده از این کد فرصت داری.
محمد آشوری
حتما بخونید پشیمون نمیشید
setayesh
😘😘😘😘😍😍😍😍😍عالیه
arash ravanshad
کتاب بسیار خوبی بود . موضوعات کاربردی و مهم رو برسی کرده بود . بسیار قابل استفاده . حداقل چند فصلش ک بکارتون میاد رو حتما بخونید
tahere
نمونه بسیار بد!! بسیار

حجم

۳۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۳۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد