نظرات درباره کتاب شب صورتی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شب صورتی اثر مظفر  سالاری

نظرات کاربران درباره کتاب شب صورتی

نویسنده:مظفر سالاری
انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۱۱ رأی
۴٫۱
(۱۱۱)
مطهره لطفی
کتابی توصیفی از احساسات و طرز تفکر و رفتار انسانهایی که در کنار هم اجتماع رو تشکیل میدن، خاکستری بودن تمام شخصیت های داستان و تلاش همه شخصیت ها برای بهبود شخصیتشون به وضوح در کتاب رویت میشد. داستانی که غم نداشت و هرلحظه اش شاد بود و با شادی پایان یافت. سپاس از جناب سالاری بابت خلق داستان هایی که باعث میشن مردم باهاشون خاطره بسازن و الگو بگیرن
نَعناء🌱
پیشنهاد می کنم نوجوان ها حتما این کتاب را مطالعه کنند از نظر من کتاب خیلی قشنگی بود ، از خوندش خیلی لذت بردم :) متن قشنگی داشت و من رو خیلی جذب کرد..
تحلیلگر بومیم 🌏
حسی که از کتاب گرفتم فوق العاده بود ،،، تمام مدت که میخوندم لبخند روی لبام بود حدود ۴ یا ۵ بار خوندمش و به نظرم ارزش خرید نسخه چاپی هم داشت با جزئیات ظریفی که شرح داده بود ذهن آدم رو هنگام خوانش مرتب می‌کرد از اصطلاحات سنگینی هم استفاده نکرده بود حال و هوای نقش اصلی رو کاملا به خواننده القا می‌کرد و میشد با تمام وجود اون رو درک کرد با حال و هوای مذهبی هم که به خودش گرفته بود اشاره کردش که وسط داستان زندگی نباید دین و ایمان رو از یاد برد بخشی از کتاب از جملات کوتاه و پر معنی تشکیل شده بود. این داستان رو به دوستانی که دچار بحران های این چنینی میشن و شدن پیشنهاد بدید. با تشکر، این نقد ضعیف رو بپذیرید🙏
آبی
یک رمان عالی در جهت فانتزی‌سازی اشتباه برای نوجوانان =) مثل سایر رمان‌های عاشقانه‌ی ضعیف، اینجا هم با وجود یک دختر چشم سبز و بور و ... روبرو هستیم و اساسا رفتارهای دختر و پسر مذهبی عاشق در داستان، چندان سنخیتی با اصول مذهبی و اسلامی نداره. اتفاقات تخیلی‌ و کلیشه‌ای هم که در مسیر این عشق رخ می‌ده، بماند. به‌شخصه انتظار بیشتری از آقای سالاری بعد از اون رمان‌های درجه یک داشتم.
manemadarzad!
موافقم
Hananeh
کتاب های مظفر سالاری عاااالیه و برای اونایی ک اهل رمان عاشقانه خوندنن خوبه و بدرد نوجوانان میخوره
دوستدار کتاب
کتاب نسبتا خوبی بود و برای نوجوان ها مناسب بود اما بیشتر تخیلی بود و از واقعیت دور بود. اما نصیحت های سید خیلی خوب بود و ای کاش همه یک نفر مثل سید را در زندگی شان داشتند که این قدر خوب انسانها را نصیحت میکرد‌.
آیه
با احترام به نویسنده برعکس کتاب های دیگه ای که نوشتن این داستان اصلا لذت بخش نبود
فاطمه
کتاب خوبی بود و فضاسازیش عالی بود و مناسب نوجوانان. یکجورایی وقتی میخوندمش همش فضای مدرسه و نوجوونی خودم میومد جلوی چشمم.
unica
کتاب خوبی بود اما به درد نوجوان ها میخورد. یک زندگی شاد و بدون غصه ی خیالی که هرکس به راحتی به مراد دلش میرسه...
خودم
بنظرم نسبت به کارهای قبلی نویسنده ضعیف تر بود. خیلی زیادی رویایی با این اتفاق برخورد کرد. البته اگه بحث فرهنگ سازی باشه، قابل تقدیره ولی به عنوان تعریف ی داستان رئال، خیلی رویاییست. هیچ خانواده ای با نوجوونش متاسفانه اینجوری برخورد نمیکنه. اگر بخشهای آس مندلی را حذف کنیم، خیلی داستان جذابی نداشت.
۳۱۳
من نسخه چاپی رو خوندم راستش رویای نیمه شب و مرا با خودت ببر از همین نویسنده خیلی قشنگ تره. شب صورتی از لحاظ نگارش به پای اون دوتا نمیرسه. اما این کتاب بیشتر برای نوجوان های دوره ی راهنمایی خوبه . اوایل و اواخرش جالب نبود اما از اواسط کتاب و به خصوص از بعضی حرف های آس مندلی خوشم اومد. اواسط کتاب رو که می خوندم با خودم گفتم کاش وقتی بچه تر بودم می خوندمش شاید تو اون دوران کمکم می کرد. کتاب در مورد عشق دوران نوجوانی اما محتواش یه جاهاییش خوب بود ویه جاهاییش هم دور از نظر بود و جالب نبود به نظرم . در کل نمیتونم بگم کتاب خوبیه، چون برخی راهکار های خانواده سینا در مورد عشق دوران نو جوانی به نظر اشتباه میومد.
فرزند ِ امام روح الله
خیلی کتاب زنده و روح داری بود و بنظرم بیشتر مخصوص نوجونا... در کل منکه دوستش دارم صحنه پردازی خیلی عالی
هدی افشاری
قشنگ بود اما نمی دونم واسه چه سنی مناسبه
پاییز
کتاب یک حالت عاشقانه نوجوانانه است. در مورد سینا و خانوادش... رفتار های آبابا در یه مواردی واقعا جذاب بود. ولی بعد قضیه عشق و عاشقی بچه گانه ب نظر میرسید. توصیفات از شهر خسته کننده بود به جای اینکه آدم رو به بافت شهری علاقمند کنه. داستان هم ضعف داشت. هم از نظر روایی هم از نظر ماجرا ها. به هرحال خوندم و تمومش کردم ولی خیلی خیلی میتونست بهتر باشه.
E.m
رمان خیلی خوبی بود. حس خوبی ازش گرفتم بی روح نبود. اما مخاطب این کتاب محدوده سنی داره. این کتاب رو فقط باید بچه های کلاس نهمی تا دوازدهمی بخونن و حتما باید بخونن که خیلی چیزا یاد میگیرن. من که خودم دوازدهمیم خوندم و واقعا لذت بردم. مدیدیرت عشق تو نوجوانی کار اسونی نیست و اغلب به دست گل آب دادن کشیده میشه حالا باز اگه تو خانواده مذهبی باشه کمتر ولی واقعا باید یکی مث آسید مندلی باشه که راه نشون بده. پوئن مثبت این کتاب شخصیت آسید ممدلی بود که باعث نجات سینا شد. اما همینطور که میدونید این کتاب ساخته ذهنه و واقعی نیست.
M.M
کتاب خودمونی و فضای دلچسبی داشت اما سطحی بود داستان پردازی انجام شده بود اما مفاهیمی که قرار بود ضمن داستان منتقل بشه(که رسالت رمان هم انتقال مفهومیه که رمان حتل اون شکل گرفته) چنان موضوع خاصی نبود یک سری کارهای خوب که همه میدونیم مقل بخشش و احترام ب بزرگ تر و اخلاق خوب و... خیلی مستقیم و اون هم پشت سر هم و رگباری ب خورد مخاطب داده شد تازه موضوع اصلی داستان که عشق بود،هرچند یه موضوعیه ک نوجوون ها باهاش درگیری دارن و از این جهت انتخاب خوبی بوده اما نوع پاسخ دهی به این مسئله و مواجهه باهاش خیلی سطحی بود و گرهی برای مخاطب درگیر با این عشق باز نمیکنه خصوصا که دختر و پسر ها توی این سن درگیر روابط دوست دختر و پسر میشن و مثل سینا و نگین قصه ی ما انقد پاک و اتوکشیده نیستن🙂
Zainab
این کتاب رو خیلی دوست دارم و پیشنهاد میکنم بخونید. اگه درست یادم باشه یه جایی از کتاب هست که به عکاسی خیابان فرخی اشاره میکنه ،بعنوان یک یزدی خیلی برام جذابه که میفهمم منظور نویسنده چی هست؛اینکه اون خیابانو میشناسم🌱
HaD
اگر داستان را یک عدد پیاز فرض کنیم، پند و اندرز و راه‌حل و بیان ارزش‌ها و خلاصه مفاهیم کلی، لایه‌ی آخر خواهد بود و نه در سطح آن پراکنده. خواننده احساس آزادی نخواهد کرد اگر حس کند دارد به جای کشف چیزی از دل تأویل داستان، آن را لقمه لقمه دریافت می‌کند. بنابراین این‌جور نوشته‌ها داستان نیست.
sadegh
این کتاب تابستونم رو ساخت❤️
baraniam
☆43☆ این چندمین کار از آقای سالاری هست که خوندم البته که ضعیف تر از کارهای دیگه بودن کارهای این‌نویسنده از جذابیت روایتی برخوردار هستن که بیشتر قشر جوون و نوجوان رو به خودش جذب می کنه این کارشون سادگی و بی پروایی در ایده داشت که گاهی تا لب مرز سقوط پیش می رفت ولی در کل داستان پردازی برای قشر نوجوان خوب بود

حجم

۲۷۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

حجم

۲۷۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

قیمت:
۸۷,۳۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد