دانلود و خرید کتاب هوش مصنوعی مریم آقاجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش مصنوعی اثر مریم آقاجانی

کتاب هوش مصنوعی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هوش مصنوعی

کتاب هوش مصنوعی اثری از مریم آقاجانی است که همه چیز را درباره هوش مصنوعی، از سطح مقدماتی آن گرفته تا سطوح پیشرفته، توضیح می‌دهد.

درباره کتاب هوش مصنوعی

امروزه هوش مصنوعی از یک موضوع علمی تخیلی که فقط دستمایه‌ای برای ساخت فیلم باشد، خارج شده است و به یکی از زمینه‌های اصلی در علوم دنیا تبدیل شده است. همان چیزی که تا دیروز فقط مباحثی برای گفتگو بود، امروزه تمام صفحات روزنامه را به خود اختصاص داده است و در تمام زمینه‌های زندگی بشری، نقشی مهم ایفا می‌کند. اما این هوش مصنوعی، اگر محدود به ساختن ربات نمی‌شود، پس چیست؟

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) که به اختصار AI نامیده می‌شود و در مقابل هوش طبیعی قرار می‌گیرد، در یک تعریف کلی، به سامانه‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی داشته باشند. رفتارهایی از قبیل درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسان و پاسخ موفق به آن‌ها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل.

مریم آقاجانی در این کتاب، هرآنچه را که لازم است درباره هوش مصنوعی بدانید، از سطح مقدماتی تا پیشرفته توضیح می‌دهد. 

کتاب هوش مصنوعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این اثر برای تمام فعالان و پژوهشگران حوزه کامپیوتر و تمام کسانی که دوست دارند درباره این علم روز دنیا بدانند، مفید است.

بخشی از کتاب هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یکی از مقوله هایی است که در علوم کامپیوتر، اهمیت فراوان دارد و تغییرات در هوش مصنوعی می توانند تحولات گسترده‌ای را در فناوری اطلاعات پدید بیاورند.

هوش مصنوعی، هوش ماشین هاست! در واقع شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که قصد دارد راه حل های الگوریتمی را ارائه کند تا بتوانیم به وسیله آن ها در ماشین ها هوشمندی ایجاد کنیم؛ اما این تعریف کافی نیست، اول از همه باید بدانیم که تعریف هوشمندی چیست و بعد باید منظور از ماشین را دربیابیم.

استدلال، منطق، تصمیم گیری، این ها توانایی هستند که شما از آن ها استفاده می کنید پس شما هوشمند هستید. اگر این توانایی ها را در کامپیوتر هم ایجاد کنیم، آنگاه به ماشین هوشمند دست می یابیم!

هوش مصنوعی، دانش ساختن ماشینها یا برنامه های هوشمند است.

تاریخچه هوش مصنوعی 

ماشینها و مخلوقات مصنوعی باشعور، اولین بار در افسانه‌های یونان باستان مطرح شدند. شبه انسانها باور داشتند که باید یک تمدن بزرگ را تشکیل دهند؛ تندیسها و مجسمه‌های انسان نما در مصر و یونان به ّحرکت درآمده بودند و ... حتی در مواردی این قصه‌ها، پای جابر بن حیان و چند تن دیگر را هم به سازندگان موجودات مصنوعی باز کردند. 

از قصه‌ها که بگذریم؛ فیلسوف‌ها و ریاضیدان‌ها از مدت‌ها پیش مباحث مربوط به استدلال و منطق را پیش کشیدند و امروزه این مباحث به صورت قرار دادی، به رسمیت پذیرفته شده است. این گونه منطقها اساس کامپیوترهای دیجیتال و برنامه پذیر شده‌اند. 

یکی از افرادی که نقش اساسی و مهمی در این مورد ایفا کرد آقای آلن تورینگ بود. 

 هوش مصنوعی به خودی خود علمی است كاملا جوان. در واقع بسیاری شروع هوش مصنوعی را 1950 میدانند زمانی كه آلن تورینگ مقاله دورانساز خود را در باب چگونگی ساخت ماشین هوشمند نوشت و بعدها به تست تورینگ مشهور شد. تورینگ درآن مقاله یک روش را برای تشخیص هوشمندی پیشنهاد می‌كرد. این روش بیشتر به یک بازی شبیه بود. 

فهرست

  • هوش مصنوعی چیست؟
  • عامل‌های هوشمند
  • حل مسائل از طریق جست و جو
  • متدهای جست و جوی آگاهانه
  • ارضای محدودیت 
  • بازی‌ها و جست و جوهای خصمانه
  • عامل‌های منطقی
  • منطق مرتبه اول

نظرات کاربران

کاربر ۵۸۷۸۵۷۴
۱۴۰۲/۱۰/۰۸

اسم اصلی کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین هست که توسط دو تا نویسنده ی خارجی به اسم راسل و یکی دیگه نوشته شده و ترجمه های مختلفی هم ازش تو بازار هست. این کتاب دقیقا ترجمه ی همون کتاب هست

- بیشتر
atena
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

من با اینکه هیچ اطلاعاتی در مورد هوش مصنوعی نداشتم خیلی از این کتاب یادگرفتم .توضیحات قابل فهم و کوتاه و بدون پیچدگی درمورد هر مبحث ارائه داده بود. عالی🙌🏿

کاربر ۵۱۴۱۱۳۳
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

سلام ببخشید من کد تخفیف را زدم بعد از خرید آمدم بیرون دوباره بعد رفتم داخل خرید دیگه نشد از کد تخفیف استفاده کنم چرا ؟ لطفا پی گیری کنید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۷,۵۰۰
تومان