دانلود و خرید کتاب تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار بهروز ثروتیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار اثر بهروز ثروتیان

کتاب تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار

معرفی کتاب تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار

کتاب تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار نوشته بهروز ثروتیان است. کتاب تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار به اشارات عارفانه به رموز آیات و اخبار  پرداخته است. 

درباره کتاب تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار

هدف اصلی و اساسی از فراهم آوردن این دفتر با عنوانِ «نوبت سوم» آشنایی با مکتب قرآن است و مخصوصاً جلب و جذب جوانان به سوی خواندن آیات قرآنی و درک و فهم معانی به شیوه‌ای آسان و ساده و شیرین و دلنشین است. و این خود نکته‌ای‌ است که عشق با جوانی همراه و همدم و همراز است و عقل با پیری سازگار و همآواز. نوبت سوّم تفسیر و اشارات عارفانۀ آمیخته به احساسات و خیالسازی‌ های عاشقانه است و طبعاً خواندن روایات مربوط به دردمندانِ صحرای عشق و دلباختگان وادیِ حیرت و شیفتگانِ باغ و روضۀ معرفت، جوانان را بیشتر دل‌خوش کننده‌تر است همچنان که تلخی موعظه و پند و بندِ قوانین و اصول فقاهت برای ایشان ناگوارتر است.

در این زحمت و دقّت حتّی اگر یک لحظه، نگاهِ جوانی علاقه‌مند به سویِ روایتی خوش و شیرین جلب شود، سعی نگارنده در پیشگاه حضرت حقّ مأجور افتاده است.

نوبت سوم از تفسیر کشف‌الاسرار، بخش هنرمندانه و ادبیِ این تفسیر همراه کشف رازها و رمزهای آیات قرآنی است که نزدیک به یک‌هزار سال است در گوشۀ خلوت افتاده و به باد فراموشی سپرده شده است، کمتر کسی از ارزش و اهمیّت آن خبر دارد، هدف دیگر ما آزاد کردن این اثر هنرمندانه از قفس خلوت و پردۀ فراموشی است تا مردم ما بدانند چه گنج‌خانۀ گرانبهایی در دامن تفسیری از تفاسیر قرآنی نهاده‌اند، ضمن بهره‌مندی و آگاهی از مطالب عارفانۀ آن و کسب لذّت معنوی که از ویژگی‌های هنر است در بررسی این بخش هنری معلوم می‌شود که بسیاری از اصطلاحات فارسی با لغات و ترکیبات عربی جابه‌جا شده است.

خواندن کتاب تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان بهمتون کهن ادبی و دینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار

 میبدی، ذیل آیۀ ۲۴ سورۀ أنفال و در تفسیر نوبت سوّم آن می‌نویسد:

«توحیدْ صفتِ روندگان است و تحقیقْ حالِ ربودگان»، امروز پس از گذشت نهصد سال می‌بینیم کلمۀ «روندگان» که واژه‌ای فارسی است به صورت اصطلاح عربیِ «سالکان» تغییر یافته و «ربودگان» را نیز با کلمه و اصطلاح «مجذوبان» جابه‌جا کرده‌اند.

قرآن مجید خود منبع اصلی مسائل روانی و مطالب معنوی است، چنان‌که در باب تحقیق صبر و ذکر و احسان و انفاق و تشخیص همۀ معانی خوب و بد می‌توان بر اساس نصّ قرآن مقاله‌ها و دفترها نوشت، با این همه در نوبت سوم از تفسیر کشف‌الاسرار با بسیاری از موضوعات روان‌شناختی و روان‌کاوی روبه‌رو می‌شویم که بی‌تردید متخصّصان روان‌شناس و روان‌کاو را به‌کار می‌آید و دیگران را نیز آگاهی می‌افزاید.

و در این بحث بی‌گمان دقّت در معانی سخنان ضرورت دارد وگرنه خواندن متن نوبت سوم به خواندن و ازبر کردن ابیات حافظ و اشعار نظامی گنجه‌ای می‌ماند که خواننده‌اش با خوشی و لذّت تمام می‌خواند و چنان گمان می‌برد که همۀ معانی سخنان رازناک آن دو هنرمند رمزگوی را می‌فهمند، امّا چون مرحلۀ سؤال و امتحان پیش می‌آید معلوم می‌ گردد، همۀ زه و احسنت‌ها برای صورت کلام بوده است. برای مثال چند کلمه‌ای از استغاثه و فریادخواهی در نوبت سوم سورۀ انفال ضبط می‌شود که در معنی «حیرت» و اختلاف‌نظر مخلص و عارف و موحّد، سخن می‌گوید:

﴿إذ تَستَغیثُونَ رَبَّکُم...﴾ـ آیۀ ۹/ انفال (۸)

«<‌ به یاد آورید <زمانی را که پروردگارِ خود را به فریاد می‌خواستید ...»


نظرات کاربران

حسین امیری
۱۴۰۲/۰۹/۲۴

نویسنده: ابوالفضل رشید الدین میبدی کشف الاسرار و عدة الابرار کتابی در تفسیر قرآن و عظیم‌ترین و قدیمی‌ترین تفسیر عرفانی فارسی، نوشته ابوالفضل رشید الدین میبدی در دهه ۵۲۰ قمری است. این کتاب بر اساس تفسیر هروی خواجه عبدالله انصاری (یا

- بیشتر
mohsen
۱۴۰۱/۰۳/۲۴

با سلام هیچ کمکی در کمک به فهم بیشتر مطالب کتاب نشده است تنها قسمت های از کتاب انتخاب و جمع آوری شده است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

قیمت:
۷۱,۰۰۰
۳۵,۵۰۰
۵۰%
تومان