دانلود و خرید کتاب مجلس خبرگان رهبری عباس نیکزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجلس خبرگان رهبری اثر عباس  نیکزاد

کتاب مجلس خبرگان رهبری

نویسنده:عباس نیکزاد
انتشارات:نشر معارف
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مجلس خبرگان رهبری

کتاب مجلس خبرگان رهبری نوشته عباس نیکزاد است. این کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌هایی درباره مجلس خبرگان رهبری است که انتشارات معارف منتشر کرده است. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

درباره کتاب مجلس خبرگان رهبری

مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از موقعیت ممتاز و برجسته‌ای برخوردار است. تعیین مقام رهبری به عهدهٔ خبرگان منتخب مردم است. چنان که عزل او در صورت از دست دادن شرایط لازم نیز، بر عهده آن‌هاست. در اصل ۱۰۷ آمده است: «تعیین رهبر به عهده خبرگان منتخب مردم است. خبرگان رهبری درباره همه فقهای واجد شرایط در اصول پنجم و یکصد و نهم بررسی و مشورت می‌کنند، هرگاه یکی از آنان را اعلم به احکام و موضوعات فقهی یا مسایل سیاسی و اجتماعی و یا مقبولیت عامّه یا برجستگی خاص در یکی از صفات مذکور در اصل یکصد و نهم تشخیص دهند، او را به رهبری انتخاب می‌کنند و در غیر این صورت، یکی از آنان را به عنوان رهبر انتخاب و معرفی می‌نمایند.»

از همین‌رو نویسنده در این کتاب سعی کرده است به سوالات مطرح شده درباره این نهاد پاسخ‌های جامع د قیقی دهد. 

خواندن کتاب مجلس خبرگان رهبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مجلس خبرگان رهبری

 مبنای فقهی کار خبرگان رهبری چیست؟

با توجه به این که براساس اصل چهارم قانون اساسی همه مقررات و قوانین در نظام جمهوری اسلامی ایران باید براساس موازین اسلامی باشد، قهراً مجلس خبرگان رهبری که در اصول قانون اساسی مطرح شده است باید دارای مبنای فقهی و شرعی باشد.

مبنای فقهی کار خبرگان رهبری، همان رجوع به اهل خبره و کارشناس در امور تخصصی است که یک اصل عقلایی و مورد تأیید شارع مقدس است. نقش خبرگان در واقع نقش شهادت دادن و معرفی کردن فرد واجد صلاحیت شرعی و قانونی برای رهبری است. براساس قانون اساسی و نیز شرع مقدس، کسی می‌تواند عهده‌دار مقام رهبری شود که دارای شرایط سنگین و برجسته‌ای (مانند فقاهت،‌ عدالت، تقوا، آگاهی به زمان، مدیریت و مدبّریت و شجاعت و بلکه افقهیت و اعلمیت) باشد تشخیص این شرایط از عهده عموم مردم خارج است و احتیاج به کارشناسی و بررسی دارد و جز کارشناسان و خبرگان نمی‌توانند درباره آن‌ها اظهار نظر نمایند. ذوق عقلایی مردم این است که در اموری که احتیاج به خبرویت و کارشناسی دارد به خبرگان و کارشناسان مراجعه می‌کنند. این ذوق عقلایی مورد تأیید شرع مقدس است. به هر حال، همان گونه که مردم در پیدا کردن بهترین مرجع تقلید و یا پزشک و مهندس به خبرگان رجوع می‌کنند، در پیدا کردن بهترین فرد برای رهبری جامعه اسلامی باید به خبرگان مراجعه نمایند. 

احزاب پیش از ۵۷
سازمان بسیج دانشجویی
احزاب پس از ۵۷
سازمان بسیج دانشجویی
اسلام و مبارزات ضدامپریالیستی
عبدالحمید دیالمه
جامع سنگ نوردی
مرتضی بهرامی نژاد
تاریخ، عقاید و سیر تحول جنبش انصارالله یمن
محمد رئیسی
ش؛ شکل ساختاری وظایف و روابط قوا و نهادهای جمهوری اسلامی
راضیه ادیبی
راز عشق
مهدی قلمزن
محور مقاومت
مهدی هدایتی شهیدانی
سیاست خارجی امریکا در عصر جدید (۱۹۰۰-۲۰۲۰)
ابوذر گوهری مقدم
جهان اسلام از دیدگاه امام خامنه‌ای (مدظله‌‎العالی)
هادی جمشیدیان
ک؛ کار ویژه‌ی جریان دانشجویی در چهل سالگی انقلاب
راضیه ادیبی
Technical English for chemical engineers (TECE)
مینو عالمی
آشنایی با قرآن کریم برای نوجوانان: شرح و ترجمه جزء نهم
فرزانه زنبقی
کدام انتظار؛ انتظار انقلابی یا انحرافی؟!
محمدصادق شهبازی
اسلام و روابط بین الملل
رافائل موریلو
جامعه‌شناسی ایلات و عشایر
یعقوب احمدی
بسیج دانشجویی در گام دوم
کارگروه تحول و تعالی سازمان بسیچ دانشجویی
۱۳۱۸ (خاطراتی از رهبر معظم انقلاب)
علی احمدمحرابی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۴۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۱۸,۹۰۰
تومان