دانلود و خرید کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط های کاری لیز فاسلین ترجمه مهسا حسینی سارانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط های کاری اثر لیز فاسلین

کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط های کاری

معرفی کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط های کاری

کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط های کاری نوشته لیز فاسلین و مالی وست دافی است. کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط های کاری با ترجمه مهسا حسینی ساراتی منتشر شده است و تلاش دارد به خواننده کمک کند محیط کار امن و آرامی داشته باشد.

درباره کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط های کاری

احساسات چه زمانی مفیدند و چه زمانی فقط مزاحمت ایجاد می‌کنند؟ آیا می‌توانیم طوری جهت‌دهی‌شان کنیم که شکل تجربهٔ کاری‌مان را تغییر بدهند؟ حدس می‌زنیم شما هم با هدفِ پیداکردنِ جوابِ این سؤال‌ها این کتاب را در دست گرفته‌اید.

باید با فشارهایی که وادارمان می‌کنند احساساتمان در محل کار را نادیده بگیریم مبارزه کرد. کار در دورهٔ مدرن به توانایی تحت کنترل درآوردن احساسات، آن‌هم به بهترین وجه، نیاز دارد، ولی اکثرمان هیچ‌وقت یاد نگرفته‌ایم در زندگیِ کاری‌مان چطور این کار را انجام بدهیم. وقتی کم‌کم متوجه اهمیت مهارت‌های احساسی می‌شویم، به‌ناچار به این فکر می‌افتیم: آیا می‌شود بیش‌از حد احساساتی باشیم؟ قبل‌از این‌که بهمان برچسبِ غیرحرفه‌ای بزنند، چقدر می‌شود احساساتمان را بروز بدهیم؟ اگر شخصیت واقعی‌مان شخصیتی تحت فشار و مضطرب باشد چه؟ آیا باید چنین احساساتی را ابراز کنیم؟ چطور هویتمان (برای مثال جنسیت، نژاد، یا سنمان) پاسخ این پرسش‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟

این کتاب به شما کمک می‌کند خودتان باشید و بتوانید احساساتتان را در محیط کار بدون تحمل فشار روانی مدیریت کنید.

خواندن کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط های کاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند زندگی شغلی سالمی داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای مدیریت احساسات در محیط های کاری

یکی از دوستانمان اخیراً از این موضوع ابراز نارضایتی می‌کرد که «لازمه از گروهم انتقادهایی نکنم که بیانشون سخته. اصلاً نمی‌دونم چطور و باید از کجا شروع کنم». وقتی عضو شرکتی می‌شویم، به ما دربارهٔ چگونگیِ زمان‌بندیِ جلسه‌ها و پرکردن گزارش‌های مخارج آموزش‌های مفصلی داده می‌شود، ولی هیچ‌کس بهمان نمی‌گوید اگر از دست یکی از همکارانمان ناراحتیم، چکار بکنیم یا چطور بعداز جلسه‌ای ناموفق با رئیسمان، آن را فراموش کنیم.

دو تغییرِ عمدهْ درک عمیق احساسات در محیط کار را ضروری می‌کنند. اولین مورد میزان تعاملمان با همکاران است. امروزه، مهم‌ترین مهارتی که کارفرماها به‌دنبال آن‌اند تواناییِ کار در گروه و تواناییِ ارتباط کلامی با دیگران است. به‌گفتهٔ مجلهٔ اکونومیست، «در تجارت مدرن، همکاری مساوی است با خدایی‌کردن». ولی ایرادِ همکاریِ بیش‌تر تعارضِ بیش‌تر است. همهٔ ما این جملهٔ مشهورِ ایلِین از سریال ساینفلد۵ را درک می‌کنیم: «باید یه روز به‌خاطر مریضی مرخصی بگیرم. از دست این آدم‌ها مریض شده‌م.» تغییر دومْ رابطهٔ ما با کارمان است. بیش‌تر از هر زمان دیگری کار می‌کنیم، برای کارِ مفید اهمیت بیشتری قائلیم و بیش‌تر اجازه می‌دهیم کارمان معرفِ هویتمان باشد. این تغییرات بر همه‌چیز، ازجمله سلامتی، انگیزه و تصمیم‌گیری‌مان اثر می‌گذارند.

بااینکه موضوعِ احساسات در محیط کار چیز جدیدی نیست، اغلب می‌شنویم که بروز احساسات در کار مثل دشمنی است که باید او را به اطاعت واداشت. این روشی است که قبلاً به‌کار می‌بردیم تا با احساساتمان در کار روبه‌رو شویم. حالا که می‌دانیم احساساتمان می‌توانند راهنمایمان باشند، سعی می‌کنیم ازشان درس بگیریم و به‌طرز مؤثری بروزشان بدهیم. از شما می‌خواهیم کم‌کم احساسات را طوری در نظر بگیرید که می‌شود با احتیاط و علاقه با آن‌ها روبه‌رو شد. بالاخره، شما هر روز احساساتتان را با خودتان می‌برید سر کار.

ما هفت قانونِ جدیدِ احساسات در محیط کار را ساختیم تا برایتان مثل راهنما باشند و بدانید چطور و چه وقتی روی احساساتتان حساب کنید. موفقیت در این کارْ به این بستگی دارد که چطور احساسات را بدون این‌که از کنترل خارج شوید به محیط کار وارد کنید. وقتی با احساسِ غبطه‌خوردن مقابله می‌کنیم، متوجه می‌شویم چه انگیزه‌ای داریم. با پذیرش اضطرابمان، می‌توانیم آن را در چهارچوبِ هیجان بگنجانیم و موفقیت بیش‌تری به‌دست بیاوریم. با فهم این‌که چطور احساسات بر تصمیماتمان تأثیر می‌گذارند، محل کار مناسب و دلپذیرتری می‌سازیم. به‌عبارت دیگر، این کتاب به شما یاد می‌دهد چطور احساساتتان را کنترل و آن‌ها را وارسی کنید؛ که البته این کار گاهی به‌معنی دوری‌کردن از آن‌هاست. زمانی‌که این کتاب را بخوانید، می‌فهمید که «چرا» ممکن است احساسی را تجربه کنید و چطور باید با آن حس برخورد کنید.

پردازش مؤثرِ احساساتْ بیش‌تر از حاضرکردن تمامِ ابعادِ شخصیتی‌تان در کار به شما قدرت می‌دهد: با این کار، شما قادرید «بهترین» شخصیتتان را با خودتان به محیط کار ببرید. منظور ما از «بهترین شخصیت» «بی‌نقص‌ترین شخصیت» نیست. بهترین شخصیتِ شما ممکن است هنوز با بی‌فکری عمل کند، از حسادت به خود بلرزد، یا از درماندگی به‌سادگی به گریه بیفتد. ولی بهترین شخصیتِ شما تشخیص می‌دهد کدام‌یک از این احساسات حاوی علائمِ مهم و کدام‌یک بی‌اهمیت‌اند. بهترین شخصیت شما می‌داند چطور از این احساسات درس بگیرد و درموردشان حرف بزند، «بدون این‌که احساساتی بشود». لازم نیست دیگران را تخریب کنید، شخصیت شما بدون انجام این کار هم اعتبار دارد.

در هر فصل، نگاهی می‌اندازیم به این‌که چطور احساسات بر هریک از هفت جنبهٔ اصلیِ کار تأثیر می‌گذارند: سلامت، انگیزه، تصمیم‌گیری، کار گروهی، ارتباط، فرهنگ و رهبری. هدفمان این نیست که دستور خاصی برای همه وضع کنیم. به‌هرحال، چنین چیزی شدنی نیست؛ هر محل کاری با دیگری متمایز است و هر فردی زمینه‌ها و تجارب منحصربه‌فردی را به‌همراه خودش به اداره می‌آورد. 

نظرات کاربران

mehri.setayesh
۱۴۰۰/۰۵/۰۳

متن خیلی قابل فهم و سلیس نیست 30صفحه خوندم هنوز چیزی دستگیرم نشده....

رضا
۱۴۰۰/۰۸/۱۲

مصور بودن کتاب در برخی قسمت ها باعث انتقال پیام به خوبی میشه. موضوع متن روان و جذاب باعث شد بصورت مستمر بخونم و زود تموم کنم. مطالبش نیز به تکرار داره تا تسلط پیدا کنیم.

nurse asma
۱۴۰۱/۱۱/۰۸

در کل بنظرم کتاب مفیدیه و میشه از راهکارهایی ک ارائه داده استفاده کرد . من کتاب رو دوست داشتم چون هم به توصیف مشکلات محیط کاری پرداخته و هم راهکاری برای کنترل بهترهمشکلات پیش رو میزاره . و یسری

- بیشتر
کاربر ۲۸۸۸۸۲۵
۱۴۰۲/۰۷/۲۹

کتاب برای تدریس کارگاه های آموزشی کارکنان زیر دیپلم استفاده کردم و قابل فهم بود براشون .با تصاویر ساده تلاش شده که مفهوم رو برسونن و این نکته مهمی است .مطالب رو خوی پشت هم آوردن .

میمْ؛ مثلِ مَنْ
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

کتاب در مورد احساسات مختلف در محیط کار و کاری که باید با اون ها انجام بشه صحبت میکنه، احساساتی که ممکنه از محیط های بیرونی مثل خونه یا از خود محل کار منشا بگیره. یک بخش در مورد پذیرفتن

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱۸)
روان‌شناس، نیک ویگنال، هر روز پنج تا پانزده دقیقه وقت می‌گذارد تا همهٔ موارد نگرانی‌اش را روی کاغذ بنویسد. بعد این موارد را در متن پررنگ می‌کند: ۱. مشکل واقعی؛ ۲. اضطراری (که باید در یکی‌دو روز آینده انجام شود)؛ و ۳. در محدودهٔ کنترلش باشد
Amir Ganjkhani
توجه‌کردن به «تمام» احساساتتان به شما اجازه می‌دهد به‌جای این‌که احساسات شما را کنترل کنند، شما آن‌ها را تحت کنترل خود دربیاورید.
مرتضی چرخ‌زرین
برای کنترل صحیح اضطراب، باید بفهمید از چه‌چیزی ناشی می‌شود. جاستین میلانو، مربی اجرایی، دراین‌باره می‌گوید: «اضطرابْ ترسیدن از ترس‌های بیش‌تر است. ریشهٔ آن در نیازِ ما به کنترلِ چیزهای اطرافمان است تا واقعیتِ موجود را برایمان آشنا و امن کند.»
مرتضی چرخ‌زرین
عوامل اضطراب به دو بخش تقسیم می‌شوند: چیزهایی که می‌توانید کاری درموردشان انجام دهید (در محدوده) و چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند (خارج از محدوده)
Amir Ganjkhani
غرزدنِ دائم وقتی همان مشکلاتِ قبلی را تکرار می‌کنید و برای درک یا حل‌کردنشان هیچ تلاشی نمی‌کنید، باعث می‌شود به شما و کسی که به درددلتان گوش می‌کند احساس بدتری دست بدهد
Amir Ganjkhani
«بهترین شخصیت» «بی‌نقص‌ترین شخصیت» نیست. بهترین شخصیتِ شما ممکن است هنوز با بی‌فکری عمل کند، از حسادت به خود بلرزد، یا از درماندگی به‌سادگی به گریه بیفتد. ولی بهترین شخصیتِ شما تشخیص می‌دهد کدام‌یک از این احساسات حاوی علائمِ مهم و کدام‌یک بی‌اهمیت‌اند. بهترین شخصیت شما می‌داند چطور از این احساسات درس بگیرد و درموردشان حرف بزند، «بدون این‌که احساساتی بشود». لازم نیست دیگران را تخریب کنید، شخصیت شما بدون انجام این کار هم اعتبار دارد.
ar
پردازش مؤثرِ احساساتْ بیش‌تر از حاضرکردن تمامِ ابعادِ شخصیتی‌تان در کار به شما قدرت می‌دهد: با این کار، شما قادرید «بهترین» شخصیتتان را با خودتان به محیط کار ببرید
Amir Ganjkhani
وقتی اولین شغلمان را شروع کردیم، فکر می‌کردیم آدم‌های حرفه‌ای شکست نمی‌خورند، بی‌جهت نگران نمی‌شوند و اصلاً احساساتی نمی‌شوند. ولی خیلی زود متوجه شدیم چنین دیدگاهی خلاف واقع است و مانع احساس رضایت و درنهایت موفقیت ماست.
Elaheh
کاترینا فِیک، یکی از بنیان‌گذاران فلیکر، می‌گوید: «احتمالاً کارکردن روی مورد درست مهم‌تر از سخت کارکردن است.»
مرتضی چرخ‌زرین
از شما می‌خواهیم کم‌کم احساسات را طوری در نظر بگیرید که می‌شود با احتیاط و علاقه با آن‌ها روبه‌رو شد.
Elaheh

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان