دانلود و خرید کتاب علیت فلسفی در سینما اسدالله غلامعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علیت فلسفی در سینما اثر اسدالله غلامعلی

کتاب علیت فلسفی در سینما

انتشارات:نشر حکمت کلمه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب علیت فلسفی در سینما

کتاب الکترونیکی «علیت فلسفی در سینما» نوشته اسدالله غلامعلی در نشر حکمت کلمه به چاپ رسیده است. این کتاب تلاش دارد روابط و علل فلسفی را در فیلم‌ها جست‌وجو کند و به این ترتیب ارتباط بین فلسفه و سینما را بهتر نشان دهد. روایت سینمایی در ایران متأثر از روایت سینمای غرب است. این تأثیر‌پذیری دلایل زیادی دارد از جمله روابط ایران با کشورهای غربی و وارد شدن کالاهای فرهنگی از جمله فیلم، حضور سینماگران و فیلمنامه‌نویسان در جشنواره‌های بین‌المللی، جایگاه مهم آثار سینمای جهان در بین مخاطبان، هنرمندان و منتقدان، ترجمه کتاب‌های فلسفی و سینمایی و ...

درباره کتاب علیت فلسفی در سینما

بدون تردید تحول علیت در سینما را نمی‌توان صرفاً بازتاب علیت فلسفی دانست و قطعا‌ً شرایط تاریخی و اجتماعی تأثیرگذار بوده است. کتاب پیش رو نتیجه جست‌وجو و پرسش‌وپاسخ‌های نویسنده با خودش، دیگران، زندگی، کتاب‌ها و فیلم‌ها است. این پژوهش در سه بخش علیت فلسفی، علیت سینمایی و سینمای ایران تدوین شده است.

در کتاب حاضر علیت فلسفی و سینمایی در سه روایت کلان کلاسیک، مدرن و پست‌مدرن مورد مطالعه قرار گرفته است. برای درک علیت در هر کدام از روایت‌های سینما، به چندین فیلم اشاره شده است. نکته دیگر اینکه چارچوب نظری این پژوهش، براساس نظریه‌های دیوید بردول به عنوان یکی از مهمترین نظریه‌پردازان روایت سینمایی، است.

در بین سینماگران ایرانی اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی و عباس کیارستمی نه تنها جایگاه بسیار مهمی در سینمای ایران و جهان دارند، بلکه مؤلف و نویسنده فیلمنامه‌هایشان نیز هستند و در آثارشان از شیوه‌های روایت‌های کلاسیک، مدرن و پست‌مدرن استفاده کرده‌اند. از هرکدام از فیلمسازان یک فیلم انتخاب شده است؛ جدایی اصغر فرهادی (روایت کلاسیک؛ هامون) داریوش مهرجویی؛ روایت مدرن، طعم گیلاس عباس کیارستمی روایت پست‌مدرن. در فصل سوم این سه فیلم به‌عنوان مطالعه موردی پژوهش حاضر، مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته‌اند.

کتاب علیت فلسفی در سینما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوست‌داران فلسفه و سینما پیشنهاد می شود.

بخشی از کتاب علیت فلسفی در سینما

فلسفه‌ای که در یونان باستان پدید آمد، پایه و اساس فلسفه غرب است. محمدعلی فروغی نیز در سیر حکمت در اروپا اشاره کرده است که هنوز این مسئله حل نشده و شاید هیچگاه به‌درستی روشن نشود که تمدن و دانش و حکمت در کدام نقطه روی زمین آغاز گردیده است. ولیکن تمدنی که امروز به دستیاری اروپائیان در جهان برتری یافته بی‌گمان دنباله آن است که یونانی‌های قدیم بنیاد نموده و آن‌ها خود مبانی و اصول آن را از ملل باستانی مشرق‌زمین یعنی مصر و سوریه و کلده. در یونان باستان، با توجه ایران و هندوستان دریافت نموده‌اند به شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، عقلانیت اساطیری جای خود را به عقلانیت فلسفی داده است و پرسش‌ها به شکل بدیع‌تر و منطقی‌تری نزدیک‌تر به نگرش امروزی پاسخ داده شد. اعتقاد به آغاز فلسفه در یونان باستان به منزله انکار اندیشه و دانش در دیگر تمدن‌ها همچون مصر، بین‌النهرین و ایران و ... نیست، بلکه تاریخ و تاریخ فلسفه نشان داده‌اند و استدلال که اندیشه، شناخت یا به تعبیر یونانی ایستم حیات انسانی، قانون، دولت‌شهر و زندگی عقلانی و نه صرفاً اساطیری، از یونان باستان آغاز شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۶۰۰
تومان