دانلود و خرید کتاب چنگار روابط زناشویی، تنوع طلبی جنسی زهرا محبوبی نیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چنگار روابط زناشویی، تنوع طلبی جنسی اثر زهرا محبوبی نیه

کتاب چنگار روابط زناشویی، تنوع طلبی جنسی

معرفی کتاب چنگار روابط زناشویی، تنوع طلبی جنسی

کتاب چنگار روابط زناشویی، تنوع طلبی جنسی نوشته زهرا محبوبی نیه است. این کتاب به مساله خیانت به عنوان مهم‌ترین عامل تهدیدکننده روابط زناشویی می‌پردازد.

درباره کتاب چنگار روابط زناشویی، تنوع طلبی جنسی

در بسیاری موارد ریشه اختلافات زناشویی، در تفاوت‌های جسمی و روانی زن و مرد نهفته است؛ بسیاری از اختلاف‌ها اگر به نحو سازنده‌ای با آن‌ها برخورد شود، می‌تواند سرشار از جذابیت باشد. جاذبه و زیبایی روابط زن و مرد، ریشه در همین دوگانگی دارد. متأسفانه در فرهنگ مردسالاری بسیاری از مسائل یک‌طرفه به سود مرد حل و فصل می‌شود که خود منشأ یکی از سوء تفاهم‌های رایج است. اما یکی از مهم‌ترین روش‌های مقابله با سوء تفاهم‌ها توجه، شنیدن، پرسیدن، صراحت و راستگویی است. به این ترتیب در روابط میان انسان‌ها به جای گله و شکایت شاهد مطرح کرن درخواست خواهید بود و به جای صرف کردن انرژی و توان در بحث‌های بیهوده و پرتنش می‌توان مشکلات را در آرامش حل و فصل نمود.

در کتاب چنگار روابط زناشویی، تنوع طلبی جنسی که شامل دو‌ بخش و دوازده فصل است به زندگی زناشویی پرداخته می‌شود. بخش نخست به بیان مفاهیم، توضیحات، پیامد‌ها و آسیب‌ها و علل احتمالی به وجود آمدن مشکلات زناشویی زوجین خصوصا «تنوع‌طلبی، خیانت و دلزدگی» می‌پردازد و بخش دوم اشاره به برخی راهکارها، تغییرات و درمان‌های روان‌شناختی دارد. در کتاب چنگار روابط زناشویی، تنوع طلبی جنسی (Cancer of Marital Relationships Sexual Diversity) دکتر زهرا محبوبی نیه تلاش کرده است که به‌طور مختصر ابعاد متعددی از مسائل و مشکلات در این حیطه را مورد بررسی قرار دهد. شما با مطالعه این کتاب تا حد زیادی برمشکلات‌تان فائق می‌آیید، یا اینکه آگاهی و دانش لازم را جهت رفع و حل و فصل آن کسب می‌نمایید، نخست به هویت اصلی مسائل زناشویی خود پی می‌برید و آنگاه خط ‌مشی مناسبی برای برخورد با آن خواهید یافت. همچنین، قابل ذکر است در نگارش کتاب حاضر از مطالب، مقالات و کتب معتبر و علمی بهره گرفته شده است.

کتاب چنگار روابط زناشویی، تنوع طلبی جنسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام افراد از دوران ابتدایی جوانی و قبل ازدواج، حین ازدواج و بعد از آن، عموم افراد جامعه، روان‌شناسان و مشاورین خانواده می‌توانند از محتوای این کتاب بهره‌مند شوند.

بخشی از کتاب چنگار روابط زناشویی، تنوع طلبی جنسی

بررسی هر یک از ترکیب‌های موجود در نظریه اشتنبرگ

الف) فقط صمیمیت: در چنین رابطه‌ای تعهد و جاذبه‌های جنسی وجود ندارد و رابطه فقط بر اساس مهر و دوستی بین دو طرف است؛ لذا عملا چنین رابطه‌ای برای زن و شوهر معنا ندارد. این نوع رابطه که اشتنبرگ آن را «عشق دوستانه» نام نهاد، بین دو دوست اتفاق می‌افتد.

ب) فقط هوس: این رابطه‌ عشق سودایی نام دارد و رابطه‌ای بی‌پایه و پوچ است و به‌سرعت از بین می‌رود. گاه به آن، «عشق در نگاه اول» نیز می‌گویند.

ج) فقط تعهد: اشتنبرگ این رابطه را «عشق تو خالی» می‌نامد. در این نوع عشق، مرد یا زن علاقه‌ای به یکدیگر ندارند و فقط به‌خاطر احساس مسئولیتی که نسبت به زندگی خود یا فرزندانشان دارند، به رابطه خود ادامه می‌دهند؛ ولی نسبت به یکدیگر سردمزاج و بی‌تفاوتند. عشق خالی که فقط شامل تعهد است معمولا در دو حالت رخ می‌دهد: ازدواج‌هایی که بدون انتخاب زوجین بوده و دیگران آن دو را به عقد هم درآورده‌اند و مورد دیگر، زوجینی که سالیان درازی با هم زندگی کرده‌اند و دیگر یک ارتباط حقیقی با هم ندارند و این یک عادت است که بر زندگی تسلط دارد. در حقیقت زن و شوهر در این حالت، یکدیگر را «طلاق عاطفی» داده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۱۶۰
۴۸,۴۱۲
۳۰%
تومان