دانلود و خرید کتاب تندیس شکیبایی سیدمحمدکاظم قزوینی ترجمه جلال سبحانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تندیس شکیبایی اثر سیدمحمدکاظم قزوینی

کتاب تندیس شکیبایی

معرفی کتاب تندیس شکیبایی

کتاب تندیس شکیبایی نوشته سید محمدکاظم قزوینی است که با ترجمه جلال سبحانی منتشر شده است. کتاب تندیس شکیبایی زندگی بانوی بزرگ اسلام زینب کبری (س) از ولادت تا شهادت‌شان است.

درباره کتاب تندیس شکیبایی

بازخوانی پروندۀ حیات آن بانوی والاتبار اسلام، از برترین عبادت‌ها و از بهترین راه‌های تقرّب‌جستن به خداوند است؛ چرا که این کار مصداق آگاهی‌یافتن از زندگانی اولیای بزرگ الهی است که خود، نخستین گام برای پیروی از آنان به‌شمار می‌آید.

از منظری دیگر، تألیف و تحقیق دربارۀ حیات درخشان ایشان، تصویری روشن را از بهترین اسوه ترسیم می‌کند؛ اسوه‌ای که تنها، ویژۀ بانوان باایمان نیست؛ بلکه برای همۀ زنانی به‌کار می‌آید که در جست‌وجوی راه سعادت و باریافتن به بهشتی هستند که گستره‌اش، به فراخنای همۀ زمین و آسمان‌هاست.

این کتاب به قلم یکی از ستارگان درخشان آسمان سخنوری و نویسندگی فراهم آمده است؛ مردی شجاع و نستوه که با قلم و بیان خود، همواره، در تکاپو و جهاد و کوشش در راه رسیدن به اهداف بلند خویش بود.

او علامۀ بزرگوار و سخنور نام‌آور، مرحوم سیدمحمدکاظم قزوینی است. دانشمندی گران‌مایه خطیبی ممتاز در مجالس حسینی و سخنوری توانا در حوزۀ مسائل اجتماعی بود و این ویژگی، به‌طور طبیعی، او را در جایگاهی قرار می‌داد که بتواند در تحلیل شخصیت حضرت زینب (س) به نتایجی سودمند دست یابد.

علامه‌قزوینی، پیش از تألیف این کتاب، با جدیتی تمام، نمونه‌های تاریخی مربوط‌ به وقایع پیش از فاجعۀ کربلا و دوران زندگانی حضرت زینب (س) را جمع‌آوری و با تسلطی بسیار، جوانب مختلف این مرحله را موشکافی و تحلیل می‌کرد.

ناگفته پیداست که پیش از واقعۀ ناگوار عاشورا، حدود ۵۶ سال از عمر شریف زینب کبری (س) گذشته بود و زندگانی او در این مدت، آکنده از حوادث و پیشامد‌های گوناگون بود؛ حوادثی که وی در شکل‌گیری آن‌ها نقشی مهم داشت؛ چراکه او شخصیتی توانا، تأثیرگذار، دارای نفوذ کلام و پیشوا و سرآمد زنان اهل‌بیت:، بلکه همۀ بانوان باایمان به‌شمار می‌آمد.

علامه‌ قزوینی تمام کوشش خود را در گردآوری جزئیات تاریخ زندگانی آن بانوی بزرگ به‌کار بست، پس از رحلت ایشان، فرزند ایشان باتوجه‌به پاره‌ای مطالب که او خود، در سال‌های واپسین عمر گران‌مایه‌اش به او آموخته بود، بعضی نکات را بر کتاب افزود

خواندن کتاب تندیس شکیبایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی این بانوس بزرگوار پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۲ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان