دانلود و خرید کتاب اساطیر و افسانه های آمریکای جنوبی مارتا اشمیت ترجمه مهین احمدی معز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اساطیر و افسانه های آمریکای جنوبی اثر مارتا اشمیت

کتاب اساطیر و افسانه های آمریکای جنوبی

نویسنده:مارتا اشمیت
انتشارات:نشر مهر و دل
امتیاز:
۲.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اساطیر و افسانه های آمریکای جنوبی

کتاب اساطیر و افسانه های آمریکای جنوبی نوشتهٔ مارتا اشمیت و ترجمهٔ مهین احمدی معز است که در نشر مهر و دل به چاپ رسیده است. کتاب اساطیر و افسانه های آمریکای جنوبی حاوی قصه‌هایی است که سینه به سینه از بومیان آمریکای جنوبی به نسل‌های بعد رسیده است.

درباره کتاب اساطیر و افسانه های آمریکای جنوبی

سخن مترجم کتاب درباره این اثر:

باید اعتراف کنم چیزی از جنس اشتیاق بی پایان و سیری ناپذیر همواره از کودکی به گونه ای راز آلود مرا مسحور خود کرده است؛ اشتیاق به تماشای دنیا و کشف ناشناخته ها، اشتیاق به شناخت فرهنگ ها و آداب و رسوم مردمان دنیا و اشتیاق به سفر. در طول سال هایی که فرصت زندگی در قاره ی زیبای آمریکای جنوبی را یافتم، تلاش نمودم تا اقامت خود را به فرصتی پژوهشی تبدیل نمایم تا بتوانم با فرهنگ و آیین های زیبای سرخپوستان مهمان نواز و آرام این گوشه از دنیا، بیشتر آشنا شوم . درس های بسیار با ارزشی از آن ها آموختم؛ آموختم که خاک مادر ما و آسمان پدر ماست، طبیعت روح دارد و مهربانی را می فهمد، و باران عاشقانه ترین سرود هستی است. از این رو، سال هاست که بیشتر وقت خود را به پژوهش پیرامون افسانه ها، اسطوره ها و به طور کلی فرهنگ این بومیان ساده زیست و طبیعت دوست اختصاص داده و در این راستا، کتاب هایی را به فارسی ترجمه نموده ام.

کتاب اساطیر و افسانه های آمریکای جنوبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوست‌داران افسانه‌های ملل و داستان‌های فولکلور پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اساطیر و افسانه های آمریکای جنوبی

آمریکای جنوبی قاره‌ای پهناور با گوناگونی گسترده‌ای از جانوران و گیاهان است. این قاره، سرزمین گروه‌های بسیار زیادی از بومیانی بوده که از محیطهای متنوع زندگی آنها، اسطوره‌ها و افسانه‌هایی غنی بر جای مانده‌است. یکی از این گروه‌های بومی ساکن آمریکای جنوبی، اینکاهای قدرتمند بوده‌اند که در اوائل قرن پانزدهم میالدی، امپراتوری بزرگی را از کلمبیای امروزی تا اکوادور، پرو، بولیوی، شیلی و آرژانتین فرمانروایی میکردند. در بلندیهای کشور پرو، هنوز گروه‌هایی از بومیان زندگی میکنند که زبان و مراسم آیینی آنها همچون اینکاهای قدیمی میباشد. برخی از گروه‌ها با آمدن اروپاییها به این قارّه، از میان رفتند و در مواردی دیگر، فرهنگهای بومی با عناصر فرهنگی اروپایی آمیخته شدند. امروزه در آمریکای جنوبی، گروه‌های سرخپوستی زندگی میکنند که‌همچنان به روشهای سنّتی نیاکان خود وفا دارند. در آمریکای جنوبی، و در طول سالیان دراز، قصه‌گوها، داستانهای خود را سینه به سینه نقل میکردند. اه‌الی روستاهای قدیمی، شب هنگام دور قصه‌گویی جمع میشدند و او به شکلی کاملن زنده، داستان را بازگو میکرد و در برخی موارد نیز بخشهایی از قصه را به شکل عملی به اجرا در میآورد. هدف از بازگویی این داستانها، سرگرم کردن و انتقال عقاید و رسوم بوده است. امروزه، در این قاره، قصه‌گوها همچنان با داستانهای جذاب خود به سرگرم کردن مردم ادامه میدهند. در کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های آمریکای جنوبی، رویدادهای غیر عادی بسیار زیادی وجود دارد. به عنوان مثال در یک داستان، خدایان از دریاچه‌ای بر میخیزند و روی زمین سفر میکنند. در قصه‌هایی دیگر، خورشید و ماه انسان هستند و ماجراهایی برای آنها رخ میدهند. در سایر قصه‌ها، انسانها به حیوانات تبدیل میشوند و حیوانات به انسانها. در این داستانها، انسانها و جانوران، آزادانه با هم در میآمیزند، با یکدیگر سخن میگویند و در کنار هم زندگی میکنند. بسیاری از قصه‌های کتاب حاضر در چندین کشور آمریکای جنوبی مشترک هستند. برخی از این قصه‌ها، نسخه‌های گوناگونی دارند که در آنها رخدادهایی گوناگون، با پایانی متفاوت اتفاق افتاده است. امیدوارم با خواندن کتاب حاضر، که نمونه‌ای از داستانهای اسطوره‌ای و افسانه‌ای آمریکای جنوبی است، در خیال خود به روستایی در آمریکای التین سفر کنید و به داستانهای قصه‌گوهای آنجا گوش فرا دهید.

 مارتا اشمیت

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان