دانلود و خرید کتاب از علائم تا درمان اضطراب کودک و نوجوان نصیره مقدم‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از علائم تا درمان اضطراب کودک و نوجوان اثر نصیره مقدم‌فر

کتاب از علائم تا درمان اضطراب کودک و نوجوان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب از علائم تا درمان اضطراب کودک و نوجوان

کتاب از علائم تا درمان اضطراب کودک و نوجوان نوشته نصیره مقدم‌فر است. کتاب از علائم تا درمان اضطراب کودک و نوجوان یکی از کتاب‌های روان‌شناسی حوزه کودکان انتشارات راز نهان.

درباره کتاب از علائم تا درمان اضطراب کودک و نوجوان

پیچیدگی زندگی در قرن اخیر باعث شده است که انسان به‌طور مداوم در مقابل ناملایمات از خود سازگاری نشان دهد و اضطراب شایع‌ترین اختلالی است که در مقابل ناسازگاری‌ها بروز می‌کند. اضطراب یکی از شایع‌ترین اختلالاتی است که بر اثر تعارضات و ناکامی‌هایی که شخص در زندگی تجربه کرده و قادر نیست به نحوه صحیحی با آن‌ها روبه‌رو شود، به‌وجود می‌آید تقریباً همه افراد آدمی احساس تنش، ناراحتی و یا انتظار وقوع رویدادهای ناگوار را تجربه کرده‌اند.

 اضطراب نقش مهمی در بررسی روان‌شناسی افراد نابهنجار ایفا می‌کند، زیرا کمتر کسی هفته‌ای از زندگی‌اش را بدون وجود هیجانی که آن را اضطراب می‌خوانیم سپری می‌کند. اما دوره‌های کوتاه‌تر اضطراب که یک فرد عادی را به ستوه می‌آورد، از نظر شدت و مدت با اضطراب‌هایی که فرد مبتلا به اختلال اضطرابی از آن رنج می‌برد، نه قابل مقایسه است و نه به آن اندازه توانکاه.

 در مورد اضطراب باید گفت این اختلال از جمله نشانه‌های ثبت شده‌ای است که در اکثر اختلالات و ناسازگاری‌های رفتاری–روانی ثبت شده است و یکی از خصیصه‌های مهم این گونه مشکلات به حساب می‌آید. اضطراب هشداری برای تهدید برونی یا درونی است و به نوعی خاصیت نجات‌دهندگی در زندگی افراد دارد. در سطحی پایین‌تر، اضطراب هشداری برای آسیب بدنی، درد، درماندگی، تنبیه احتمالی و ناکام ماندن نیازهای اجتماعی و جسمی، جدائی از افراد محبوب، تهدیدی برای مقام، موقعیت و بالاخره تهدید یک‌پارچگی و تأمین شخص است. هم‌چنین، اضطراب عبارت است از یک احساس منتشر بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم دلواپسی که اغلب با علائم دستگاه عصبی خودکار همراه می‌گردد. مثل تنگی قفسه سینه، تعریق، سردرد، ناراحتی مختصر معده و بی‌قراری که با عدم توانایی برای نشستن یا ایستادن مشخص می‌شود. از طرفی، با صنعتی شدن کشورها اختلالات روان‌پزشکی من جمله اضطراب در افراد رو به افزایش است.

اما یکی از نکاتی که باید به آن پرداخت اضطراب در کودکان و نوجوانان است چون می‌تواند زندگی حال و آینده‌شان را تحت تاثیر قرار دهد، تحصیلشان را به خطر بیندازد و به روابط دوستانه‌شان آسیب بزند. این کتاب به روان‌درمانگران کمک می کند بتوانند از پس اسن مشکل بربیایند.

خواندن کتاب از علائم تا درمان اضطراب کودک و نوجوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی و روان‌درمانگران پیشنهاد می‌کنیم 

بخشی از کتاب از علائم تا درمان اضطراب کودک و نوجوان

 اضطراب یک جزء طبیعی و غیرقابل اجتناب در زندگی هر فرد است و در برگیرنده‌ی تغییرات جسمی، روانی و رفتاری می‌باشد که در رویارویی با تهدید و خطر به‌طور خودکار رخ می‌دهند. این تغییرات شامل احساس منتشر و ناخوشایند و مبهمی از هراس در کنار نشانه‌های اتونوم هم‌چون گیجی، تعریق، اسهال، افزایش فشار خون، تپش قلب، گشادی مردمک‌ها، بیقراری، لرزش، افزایش ضربان قلب، تکرر و فوریت ادراری، گزگز اندام‌ها و سنکوپ می‌باشد. اضطراب زمانی به عنوان یک اختلال تلقی می‌شود که در موقعیت‌هایی ایجاد شود که خطر واقعی وجود ندارد و یا این که پس از رفع موقعیت مخاطره‌آمیز بیش از حد معمول طول بکشد (تیواری و بالوین ، ۲۰۱۲). اختلالات اضطرابی شایع‌ترین اختلالات روانی در سطح کل جامعه هستند. به‌طوری که در ایالات متحده آمریکا سالانه بیش از ۴۰ میلیون نفر به آن مبتلا می‌شوند و از هر چهار نفر، یک نفر با آن درگیر است (هاف و مورگان ، ۲۰۱۰). بزرگ‌ترین مؤسسه بهداشت روان در استرالیا اعلام کرد در حال حاضر اضطراب شایع‌ترین بیماری روان در این کشور است؛ 

اضطراب چیست؟ 

با وجود آن که درباره معنا و منابع اضطراب بررسی‌های نظری فراوانی از نظر فلسفی و دینی وجود داشته است، اما اغلب این افتخار نصیب فروید می‌گردد، زیرا تصور می‌کنند که او نخستین کسی است که این پدیده را مورد بررسی قرار داده است (گاتلیب و همکاران، ۲۰۱۸).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان