دانلود و خرید کتاب ریسک و عدم اطمینان در بورس اوراق بهادار رامین رضاپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ریسک و عدم اطمینان در بورس اوراق بهادار اثر رامین رضاپور

کتاب ریسک و عدم اطمینان در بورس اوراق بهادار

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ریسک و عدم اطمینان در بورس اوراق بهادار

کتاب ریسک و عدم اطمینان در بورس اوراق بهادار نوشته رامین رضاپور است. این کتاب کمک می‌کند بتوانید در بازار بورس منطقی تصمیم بگیرید.

درباره کتاب ریسک و عدم اطمینان در بورس اوراق بهادار 

این کتاب سعی دارد تا با معرفی کلیات ریسک‌های مالی، با هدف فراهم کردن دانش عمومی ریسک و سرمایه‌گذاری و بیان اهمیت و ضرورت توجه اساسی به سرمایه‌گذاری با ریسک مطلوب از سوی سرمایه‌گذاران، پژوهشگران و دانشجویان در رشته‌های مختلف دانشگاهی و مراکز آموزشی را به خود معطوف دارد و گامی در جهت پایه‌ریزی زیرساخت‌های لازم، به منظور مهیاسازی بستر فرهنگی برای حرکت به سمت بازار سرمایه‌ای، کارا و اثربخش بردارد.

مطالب در پنج فصل طبقه‌بندی شده است. در فصل اول، به تعاریف ریسک و مدیریت ریسک پرداخته شده است. در فصل دوم مدل‌های مدیریت ریسک بیان شده است. ریسک‌های مالی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری در فصل سوم بررسی می‌شود. فصل چهارم به مرور مطالبی در خصوص سرمایه‌گذاری و ریسک می‌پردازیم و در فصل پنجم سهام و بورس اوراق بهادار را مطرح و تعاریف و مبانی مربوطه را بررسی می‌کنیم.

خواندن کتاب ریسک و عدم اطمینان در بورس اوراق بهادار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزه سرمایه‌گذاری بورس پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب  ریسک و عدم اطمینان در بورس اوراق بهادار

این دو عنصر از اشتراکات تعاریف ارائه شده می‌باشد؛ اما در ادامه به تعریف نسبتا جامعی از ریسک پرداخته می‌شود. ریسک، شرایطی است که در آن احتمال انحراف از پیامد مطلوب که انتظار رخ دادن آن می‌رود، وجود دارد.

ریسک و عدم اطمینان محیطی

بر اساس تفکر اولیه مدرنیست، عدم اطمینان نوعی خاصیت محیط تصور می‌شد که از دو نیروی قدرتمند نشأت می‌گرفت: پیچیدگی و میزان تغییر. پیچیدگی اشاره به تعداد و تنوع عناصر در یک محیط دارد. میزان تغییر به چگونگی تغییر پرشتاب عناصر اشاره دارد. مشکل موجود در نگاه عدم اطمینان محیطی آن بود که فرض می‌گردد شرایط محیطی به طور یکسان توسط افراد تجربه می‌شود. در عین حال، با گذشت زمان مطالعات تجربی نشان داد که این پیش فرض، پیش فرض مناسب و خوبی نیست. محیطی مشابه ممکن است به وسیله مجموعه‌هایی از مدیران مطمئن و از جانب برخی دیگر از مدیران نامطمئن تصور شود. در نتیجه واژه عدم اطمینان محیطی به واژه‌ای کاملا گمراه کننده تبدیل شد: زیرا محیط عدم اطمینان را احساس نمی‌کند، بلکه افراد احساس عدم اطمینان می‌کنند. علاوه بر این، مشخص شد که آنچه بر سازمان‌ها تأثیر می‌گذارد، شرایط محیطی نیست، بلکه بیشتر برداشت‌های تصمیم‌گیرندگان سازمانی در مورد عدم اطمینان محیط است. امروزه نظریه پردازان سازمان تأیید میکنند که عدم اطمینان در محیط نهفته نیست؛ بلکه در افرادی نهفته است که در زمان تصمیم‌گیری‌های سازمانی محیط را در نظر می‌گیرند. این دیدگاه در پیوند با "نگاه اطلاعات" در تئوری سازمان مطرح شده است.

نگاه اطلاعات مدعی است وقتی مدیران تصور می‌کنند محیط غیر قابل پیش‌بینی است، احساس عدم اطمینان می‌کنند و این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که احساس کنند فاقد اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری صحیح هستند. شکل ۱-۱، کمک می‌کند تا روابط بین شرایط محیطی درک شده و عدم اطمینان و اطلاعات محسوس‌تر شود. شکل مذکور نشان می‌دهد زمانی که مدیران محیط‌ها را با ثبات و با حداقل پیچیدگی احساس می‌کنند، در می‌یابند که اطلاعات مورد نیازشان مشخص و موجود است و بنابراین سطوح پیچیدگی کمتری را تجربه می‌کنند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان