دانلود و خرید کتاب زوج آسمانی سیدمحمدحسین نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زوج آسمانی اثر سیدمحمدحسین نوری

کتاب زوج آسمانی

معرفی کتاب زوج آسمانی

زوج آسمانی کتابی در زمینه اخلاق اسلامی و روان‌شناشسی خانواده و ازدواج نوشته محمد حسین نوری است که در انتشارات نظری به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب زوج آسمانی

ازدواج عملی است که پیوند بین دو جنس مخالف را بر پایهٔ روابط جنسی ایجاد می‌شود و رابطه دو فرد از یک جنس چه به طور دائم و چه موقت ازدواج خوانده نمی‌شود از سوی دیگر ازدواج و قرارداد ناشی از آن دارای نوعی تقدس است و برخی معتقدند که تقدس زوجیت را مهم‌ترین وجه تمایز آن را از دیگر روابط بین انسان‌ها می‌دانند. ازدواج اولین مرحلهٔ خروج از خود طبیعی فردی و توسعه پیدا کردن شخصیت انسان است. شخصیت انسان پس از ازدواج به یک شخصیت مسئوولیت‌پذیر و اجتماعی تبدیل می‌شود پس می‌توان ازدواج را مایهٔ رشد و کمال یافتن انسان دانست و در واقع خداوند انسان را به گونه‌ای آفریده که بدون جنس مخالف ناقص بوده و با جنس مخالف کامل می‌شود یعنی مرد به زن نیاز دارد و زن به مرد. بنابراین رابطه بین زن و شوهر زمانی برقرار می‌شود که هر دوی آن‌ها با اندیشهٔ متعالی و انگیزه‌ای قوی تلاش کنند که یکدیگر را مورد حمایت عاطفی قرار دهند به زندگی تنوع و نشاط بخشند و هر روز بهتر از روز آشنایی بر جاذبه‌های رفتاری و کلامی خویش بیفزایند از مزایای آن می‌توان به چند نکته اشاره کرد. ایجاد محیطی آرام برای رسیدن به غرایز جنسی. انجام سنت پیامبر (ص) و عمل به دستور خداوندی جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های مقاربتی مثل سوزاک و ایدز بستن پیمان عشق و احترام و حمایت از یکدیگر افزایش سلامت جنسی و جسمی و کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی و افسردگی و اعتیاد به مواد مخدر، گوشه‌نشینی. تربیت و پرورش فرزندان صالح برخورداری از حمایت قانونی در اجتماع برای انجام فعالیت‌های اقتصادی افزایش سطح روابط اجتماعی و شغلی.

کتاب حاضر که به عنوان یک کتاب آموزشی به موضوع ازدواج و مسایل مربوط به آن پرداخته است، تا هم در جهت رشد و اعتلای سطح آگاهی افراد به خصوص جوانان گام بردارد و هم از بروز مسایل و مشکلات بی‌اهمیتی که عمدتاً در هنگام ازدواج رخ می‌دهد جلوگیری نماید.

 خواندن کتاب زوج آسمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پسران و دختران در استانه ازدواج مخاطبان این کتابند.

بخشی از کتاب زوج آسمانی

چه زمانی شرایط ترغیب به ازدواج را فراهم نمود؟

اما از آیات؛ خدای متعالی فرموده است: «و انکحوا الا یامی منکم» و البته باید مردان بی‌زن و کنیزان و بندگان شایسته خود را به نکاح درآورید.

که امر به ازدواج می‌فرماید، و نیز فرموده است: «والله خلقکم من تراب ثم من نطفه ثم جعلکم ازواجاً» خداوند شما را از خاک آفرید سپس از نطفه‌ای پس به صورت زوج قرار داد. که از ازدواج نکردن نهی می‌کند؛ و نیز در وصف و ثنای پیامبران می‌فرماید: «و لقد ارسلنا رسلا من قبلک وجعلنا لهم ازواجا و ذریه» واقعاً پیش از تو نیز رسولانی فرستادیم و برای آنان زنان و فرزندانی قرار دادیم. که در معرض منت‌گذاری و اظهار فضل چنان فرموده است و نیز به گونه درخواست در قالب دعا، اولیای خود را ستوده و می‌فرماید:

«و الذین یقولون ربنا هب لنا من ازواجا و ذریاتنا قره اعین» و آنان هستند که گویند: پروردگارا ما را زنان و فرزندانی مرحمت نما که مایه چشم روشنی ما باشد.

بعضی گفته‌اند: خدای تعالی در قرآن مجید، هیچ پیامبری را نام نبرده است مگر آن که متاهل بوده است از این رو گفته‌اند: یحیی- علی نبینا و آله و علیه السلام- ازدواج کرد، اما همبستر نشد، گفته شد؛ حضرت یحیی برای رسیدن به فضیلت و اجرای سنت ازدواج کرد. و بعضی گفته‌اند: به خاطر چشم فرو بستن از نامحرمان ازدواج کرد. و اما عیسی– علی نبینا و علیه السلام- وقتی که از آسمان به زمین فرود آید، ازدواج خواهد کرد و صاحب فرزند خواهد شد.

اما اخبار: رسول اکرم (ص) فرماید: «نکاح سنت من است، هر که سنت مرا دوست دارد پس باید به روش من رفتار کند.»

اخباری که به ازدواج تشویق می‌کند.

و نیز فرمود:

«ازدواج کنید تا افزون شوید که من روز قیامت به جمعیت شما افتخار می‌کنم حتی به جنینی که سقط شده است.»

و فرمود: «هر که از سنت من اعراض کند، از من نیست، براستی که نکاح سنت من است و هر که مرا دوست دارد باید به سنت من عمل کند.»

و همچنین فرمود:

«هر که از ترس فقر و عائله‌مندی ازدواج را ترک کند از ما نیست.»

نظرات کاربران

mohammad-hosein
۱۴۰۰/۰۷/۲۸

لطفا در طاقچه بی نهایت قرار بدید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
۱۱,۵۰۰
۵۰%
تومان