دانلود و خرید کتاب خانواده درمانی فیلیپ چ. بورنستین ترجمه حسن توزنده جانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خانواده درمانی

کتاب خانواده درمانی نوشته فیلیپ چ. بورنستین و مارسی ت. بورنستین است که با ترجمه حسن توزنده جانی و مهدیده کاویی برای علاقه‌مندان و دانشجویان روان‌شناسی منتشر شده است.

درباره کتاب خانواده درمانی

شناخت مشکلات و ناهنجاری‌های روانی و رفتاری خانواده از جمله رشته‌هایی است که از دیرباز مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. ایده درمان خانواده مقارن با اجتماعی‌تر شدن علوم اجتماعی ظهور پیدا کرد و بنا به دلایل نامشخص، درمان‌ران متعددی بدون اطلاع از یکدیگر به کار با کل اعضای یک خانواده پرداختند. ظهور این نهضت درمانی، مقارن زمانی است که درمان تحلیل روانی و‌ مفاهیم نظریه روان‌کاوی بعد از یک تلاش طولانی قدرت و اعتبار یافته و‌ جای خود را باز کرده بود.

شواهد بسیار روشنی وجود دارد مبنی بر این که در جامعه معاصر امروزی زن و شوهرها هم‌چنان در مشکلاتی جدی و فراگیر در ایجاد و ابقای روابط صمیمی توأم با مهر و محبت گرفتار هستند. در حقیقت، مشکل درماندگی زناشویی علت بیشتر مراجعه درمانجویان مبتلا به ناراحتی‌های بهداشت‌روانی است تا هر‌مقوله تشخیصی‌روانی دیگر. این کتاب سعی دارد رویکردی روشن و کاربردی درزمینه حل مشکلات زن‌و‌شوهر ها مطرح کند.

این کتاب یک الگوی برنامه‌ای جامع در مورد چگونگی کار و فعالیت بالینی با زن و شوهرها توصیف شده است، این کتاب برای روان‌شناسان بالینی، روان‌پزشکان، مشاوران، روان‌شناسان مدرسه، مربیان امور تربیتی، مدد‌کاران اجتماعی، روان‌پرستاران، مشاوران مذهبی و سایر‌ کسانی که در‌ حیطه درمان مشکلات خانواده فعالیت می‌کنند و هم‌چنین برای تمامی زن و شوهرها مفید و سودمند است و به عنوان یک ابزار عملی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

خواندن کتاب خانواده درمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و فعالان این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خانواده درمان

"آیا از آن به بعد با خوشی زندگی کردید؟"

با توجه به گرایش‌های فعلی، انتظار می‌رود که در ایالات متحده در طول یک سال تقریباً یک و نیم تا دو میلیون ازدواج صورت بگیرد (مرکز ملی مربوط به آمارهای بهداشت، ۱۹۸۴). متأسفانه، به طور مشابه پیش‌بینی می‌شود که در طول یک سال یک میلیون تا یک میلیون و دویست و پنجاه ازدواج نیز منجر به طلاق خواهد شد. این آمار و ارقام به عنوان ارقامی خاص،‌ خیلی شگفت‌آور نیست.با وجود این، باید به خاطر داشته باشیم که ازدواج نیز نخستین و مهمترین پیوند و میثاق عاطفی‌و قانونی‌است که زن و شوهر در بزرگسالی بین خود منعقد می‌کنند. در ضمن، انتخاب شریک و شروع زندگی زناشویی نقطه عطفی در زندگی بزرگسالی بین خود منعقد می‌کنند.در ضمن، انتخاب شریک و شروع زندگی‌زناشویی نقطه عطفی در زندگی بزرگسالی و موفقیت فردی تلقی می‌شود.

شکی نیست که انتخاب شریک زندگی یکی از مهمترین تصمیم‌های ما در طول‌زندگی‌مان است. آینده ما،‌ گرفتاری‌ها، هیجان‌ها، تربیت کودکان، برنامه‌ریزی برای خانواده، درآمد و مسؤولیت، همه در‌ گرو تصمیم برای ازدواج است. با این وصف، آن‌چه موجب شگفتی می‌شود این است که‌ ۵۰ درصد تمام ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود. با توجه به این آمار حیرت‌انگیز، در آغاز اجازه بدهید با بررسی فرایند انتخاب همسر در جامعه کنونی شروع کنیم.

انتخاب همسر

شواهد موجود نشان دهنده این است‌ که ۹۰ درصد جمعیت ایالات متحده حداقل یک بار در‌طول زندگی‌شان ازدواج می‌کنند (گلیک ، ۱۹۸۴)، اما جالب است خاطر نشان شود‌ که دلایل اصلی در ازدواج‌های فعلی به طور چشم‌گیری تغییر یافته است.

اگر چه ازدواج جزیی از ساختار جامعه محسوب می‌شود، اما دیگر والدین و بزرگان خانواده انتخاب همسر را تعیین نمی‌کنند. در عوض،‌ انتخاب آزادانه انجام می‌شود، یا حداقل به نظر می‌رسد که انتخاب آزاد صورت می‌گیرد

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
۱۴,۹۵۰
۵۰%
تومان