دانلود و خرید کتاب پیش‌درآمدی بر رویکردها و مکتب‌های ادبی شهریار زرشناس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیش‌درآمدی بر رویکردها و مکتب‌های ادبی اثر شهریار زرشناس

کتاب پیش‌درآمدی بر رویکردها و مکتب‌های ادبی

معرفی کتاب پیش‌درآمدی بر رویکردها و مکتب‌های ادبی

کتاب پیش‌درآمدی بر رویکردها و مکتب‌های ادبی اثر شهریار زرشناس یکی از کتاب‌های حوزه ادبیات اندیشه سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که برای متخصصان و پزوهشگران این حوزه به چاپ رسیده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی لزوم تحقیقات دقیق و منسجم و نظریه‌پروری و نوآوری در زیرساخت‌های اندیشه‌ی دینی و نظامات اجتماعی مبنی بر آن احساس می‌شد و از طرفی آسیب‌شناسی در حوزه‌ فرهنگ ملّی و باورهای رایج دینی، به منظور زدودن پیرایه‌های موهوم از ساحت مقدس دین و تبیین و عرضه‌ صحیح اندیشه‌های دینی و همچنین صیانت از هویت فرهنگی و سلامت فکری اقشار تحصیل‌کرده و نسل جوان کشور نیز یکی دیگر از ضرورت‌ها بود.

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی به عنوان یک نهاد علمی ـ فکری در همین راستا و بر اساس نظر رهبر فرهیخته‌ انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۳ تاسیس شد.

این پژوهشگاه که نهادی عمومی و غیردولتی است با مجوز رسمی وزارت علوم و با تحقیق، تألیف و ترجمه و نشر آثار علمی متقن و کاربردی، با بهره‌گیری از قالب و بیان فراخور نسل معاصر، نیازهای مخاطبان خود یعنی دانشوران و نخبگان فکری، علمی و اجتماعی و جوانان و دانشجویان را برآورده می‌سازد.

نظریه‌پردازی و نوآوری علمی در جهت توسعه و تعمیق معرفت دینی، بسط مطالعات راهبردی و کاربردی گره‌گشا در قلمرو حکمت و اندیشه‌ دینی، فرهنگ، معارف و علوم انسانیِ اسلامی، تعمیق و تحکیم بنیادهای معرفتی گفتمان فکری انقلاب اسلامی و رفع نیازمندی‌های نظری جمهوری اسلامی در زمینه‌ نظامات اجتماعی و رفتاری اسلام و ارائه‌ الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، دفاع علمی از حکمت و معرفت دینی و فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی و مطالعه‌ مقایسه‌ای (تطبیقی) و نقد فعال، مبتکرانه و روشمند مکاتب و نظریه‌های معارض و رقیب در قلمرو حکمت و اندیشه‌ دینی، فرهنگ و علوم انسانی اسلامی برخی از اهداف مهم این پژوهشگاه‌اند.

این پژوهشگاه با تشکیل گروه‌های علمی- پژوهشی و پژوهشکده‌هایی در حوزه‌های حکمت و دین‌پژوهی، فرهنگ و مطالعات اجتماعی،سیاسی و تاریخی، نظام‌های اسلامی و دانشنامه‌نگاری دینی به تولید و انتشار آثار ارزشمند در زمینه علوم انسانی اسلامی می‌پردازد.

خواندن کتاب پیش‌درآمدی بر رویکردها و مکتب‌های ادبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران حوزه ادبیات اندیشه مخاطبان این کتاب اند.

معرفی نویسنده
شهریار زرشناس

شهریار زرشناس نویسنده و پژوهشگر حوزه‌ی فلسفه و سیاست، در سال ۱۳۴۴ در تهران و در خانواده‌ای آملی متولد شد. زرشناس عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همچنین مشاور فرهنگی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده است. او سابقه‌ی تدریس دروسی مثل تاریخ تمدن، فلسفه و جامعه‌شناسی در دانشگاه را نیز داشته است.

نظرات کاربران

Hamrah H
۱۴۰۲/۰۳/۳۱

چرا جلد اول کتاب رو نذاشتین؟ این جلد دومشه 😑

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان