دانلود و خرید کتاب اگر مردان را یارای سخن بود آلون گراچ ترجمه عنبر صدیقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اگر مردان را یارای سخن بود اثر آلون گراچ

کتاب اگر مردان را یارای سخن بود

معرفی کتاب اگر مردان را یارای سخن بود

کتاب الکترونیکی «اگر مردان را یارای سخن بود» نوشتهٔ آلون گراچ با ترجمه عنبر صدیقی در انتشارات طرحواره به چاپ رسیده است. کتاب حاضر با تمرکز بر ویژگی‌های شخصیتی و مشکلات پیدا و پنهان مردان سعی کرده دیدگاه متعادل‌تری ارائه دهد که شاید بتوان آن را کوششی برای برطرف‌کردن ابهاماتی دانست که احتمالاً در کتاب قبلی همین مؤلف با عنوان «اگر عشق را یارای تفکر بود» به وجود آمده باشد. در آن کتاب مشکلات و مسائل زندگی مشترک و روابط بین زنان و مردان بیشتر از دیدگاه زنان و حساسیت‌های آنان توصیف شده بود.

درباره کتاب اگر مردان را یارای سخن بود

مؤلف کتاب دربارهٔ انگیزه‌اش از نگارش این کتاب می‌گوید:

اکثر کتاب‌های روان‌شناسی که برای آموزش و راهنمایی خوانندگان عادی نوشته شده با زنان و مسائل و مشکلات آنان سروکار دارد. چون زنان به طور سنتی مسئولیت تأمین سلامت و آرامش روانی خانواده از جمله همسر خود را به عهده دارند. علاوه بر این حتی در جوامع پیشرفته غربی که درصد بالایی از زنان در بازار کار فعال هستند وقت و علاقهٔ بیشتری به مطالعه و یادگیری مطالب علمی مرتبط با بهداشت و بهزیستی جسمی و روحی خود و خانواده نشان می‌دهند. به این دلیل اکثر کتاب‌های مربوط به روان‌شناسی عامه‌پسند، به بررسی ویژگی‌های زنان اختصاص دارد.

کتاب حاضر در واقع به‌نوعی ناتوانی در بیان احساسات و عواطف در مردان اشاره می‌کند که ظاهراً در همهٔ فرهنگ‌ها وجود دارد و به پیدایش نوعی برداشت غالب از مردان به‌عنوان موجوداتی سخت و خشک و فاقد احساسات و عواطف منجر شده است. برای از هم دریدن این برداشت قالبی مؤلف طی هفت فصل به بررسی و توضیح مشکلات خاص مردانه در روابط اجتماعی و زندگی مشترک و فرزندپروری می‌پردازد. این مشکلات شامل «احساس شرم»، «ناتوانی از ابراز احساسات»، پرخاشگری، «خود درگیری»، «کمبود اعتمادبه‌نفس»، «خود ویرانگری» و «برون‌ریزی جنسی» می‌شود.

کتاب اگر مردان را یارای سخن بود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب هم برای مردان و هم برای زنان مفید است و به هر دو گروه کمک می‌کند شناخت بیشتری از مدل فکری و دنیای درونی مردان پیدا کنند.

بخشی از کتاب اگر مردان را یارای سخن بود

درحالی‌که بسیاری از پزشکان، وقت خود را برای شنیدن حرف‌های بیماران و مراجعه‌کنندگان زنی صرف می‌کنند که از حرف نزدن، حرف گوش نکردن و عدم درک آنها توسط مردان شکایت می‌کنند، من بیشتر وقت خود را معطوف به درد و دل‌های مردها می‌کنم تا با کمی کمک، بیماران مرد من هم به حرف‌زدن، گوش‌کردن و درک زنان بپردازند.

تصور من این است که زن‌ها همیشه می‌کوشند تا دنیای درونی مردان را باتوجه‌به رفتارشان رمزگشایی نمایند. از نظر زن‌ها، این راه حلی عملی برای بهبود رابطهٔ آنها با مردان می‌باشد. داشتن رابطه‌ای خوب یک اولویت بسیار بالا برای هر زنی است. من امیدوارم که با نوشتن این کتاب، به خانم‌ها کمک کنم. نه‌تنها به آنها می‌گویم که چه کارهایی را باید انجام دهند، بلکه هم زمان آنها را به دنیای نفوذناپذیر احساسی و درونی مردان دعوت می‌کنم. هدف من این است که تجربیاتم را با مراجعه‌کنندگان مورد بررسی قرار داده و مشکلات روانی بیماران مرد را با شما به اشتراک بگذارم. سخن کوتاه اینکه قصد دارم در مورد دنیای درونی مردان با شما حرف بزنم. این تجربه‌ها هنگامی به دست می‌آید که من با برخی از جنبه‌های دردسرساز روان‌شناسی مردانه برخورد می‌کنم.

این کتاب فقط برای زن‌ها نیست. به‌عنوان یک نویسنده و روان‌شناس، مایلم به روشی، به مردان دسترسی پیدا کنم و با آنها ارتباط برقرار نمایم و تجربیات کاری خودم را با شما بازگو نمایم. امیدوارم همان‌طور که زن‌ها این کتاب را به‌عنوان تلاش مردان جهت فرار از انزوای احساسی خود مطالعه می‌کنند، در مقابل، مردان نیز احساس کنند که زنان، آنها را بهتر درک می‌کنند و به شناخت بیشتری از مردها می‌رسند. همچنین مطالب این کتاب کمکی در جهت ارتقاء شخصی، خودشناسی بهتر و آشنایی با رازهای درونی مردها بوده و درعین‌حال ممکن است همه چیز را دربارهٔ آنها فاش نکرده باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۱۷,۰۰۰
۵۰%
تومان