دانلود و خرید کتاب زوج درمانی شناختی - رفتاری پیشرفته نورمن ب. اپستین ترجمه نینا جمشیدنژاد
کتاب زوج درمانی شناختی - رفتاری پیشرفته اثر نورمن ب. اپستین

کتاب زوج درمانی شناختی - رفتاری پیشرفته

معرفی کتاب زوج درمانی شناختی - رفتاری پیشرفته

کتاب زوج درمانی شناختی - رفتاری پیشرفته نوشته نورمن ب. اپستین و دونالد ه. باکوم است و با ترجمه نینا جمشیدنژاد و اشکان نیری در انتشارات ارجمند منتشر شده است. 

درباره کتاب زوج درمانی شناختی - رفتاری پیشرفته

زوج‌درمانی شناختی- رفتاری پیشرفته مرزهای درمان شناختی- رفتاری را گسترش می‌دهد و چارچوب‌های آن را از تعاملات لحظه به لحظه زوجین فراتر برده، ویژگی‌های شخصی دو نفر، تعاملات دوتایی، و تأثیرات محیط میان‌فردی و فیزیکی زوجین را نیز مدنظر قرار می‌دهد. نویسندگان بر آنچه هر یک از همسران با خود به رابطه می‌آورد تأکید دارند. از جمله تجربیات روابط گذشته، انگیزه‌ها یا نیازهای کنونی، سبک‌های شخصی، و آسیب‌های روانی. علاوه بر این، آنها در نظر می‌گیرند که چگونه محیط بر عملکرد زوجین تأثیر می‌گذارد؛ عواملی همچون نظام‌های خانوادگی زوجین، تأثیرات اجتماعی و فرهنگی، و سایر شرایط زندگی همچون از دست دادن شغل یا مرگ یکی از عزیزان. 

نویسندگان همچنین بر مداخلات مؤثر برای حل مشکلات زوجین در رویارویی با تغییرات رشدی پیش‌ روی هر یک از همسران یا واحد زوجی تمرکز می‌کنند. مانند چالش‌های ایجادشده با به نوجوانی رسیدن فرزندان. این رویکرد بافت‌مدار به زوجین کمک می‌کند تفاوت‌های فردی سالم خود، هرگونه مشکل شخصی حل‌نشده و اختلال احتمالی، و نیازهای فردی و خانوادگی خود را درک کنند.این کتاب پا را از تمرکز بر جنبه‌های بدکارکرد روابط فراتر می‌گذارد و به همان اندازه به سهم رفتارها، شناخت‌ها، و هیجانات مثبت در روابط زوجی می پردازد. 

فصل‌های کتاب شامل مداخلاتی برای اصلاح رفتار، شناخت‌ها، و عدم تعادل در پاسخ‌های هیجانی، روش‌های پرداختن به اختلالات فردی، راهبردهای کمک به زوجین در رویارویی با مطالبات محیطی، و رویکردهایی برای بهبود نقاط قوت رابطه است. نویسندگان به‌خوبی نظریه، پژوهش، و پیشنهادات عملی را در هم آمیخته‌اند؛ به‌گونه‌ای که حاصل کار برای دانشجویان، اساتید دانشگاه، و دست‌اندرکاران نظام سلامت روان به یک اندازه مفید است. استفاده از دیدگاه‌های نظری مختلف در کتاب حاضر، آن را برای تمام متخصصین در حیطه‌ها و با جهت‌گیری‌های گوناگون جذاب کرده است. نویسندگان همچنین نشان می‌دهند که چگونه می‌توان با دقت و حساسیت در عین حال که از یافته‌های آزمایشی در کار بالینی استفاده می‌شود، جنبه‌های منحصر به فرد هر زوج را نیز از خاطر نبرد.

خواندن کتاب زوج درمانی شناختی - رفتاری پیشرفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زوج درمانی شناختی - رفتاری پیشرفته

این کتاب یک مدل پیشرفتهٔ شناختی‌رفتاری و رویکردی برای درک و درمان مشکلات زوجین آشفته و بهبود بخشیدن به نقاط قوت کنونی آنها ارائه می‌دهد. در بخش نخست ما اجزای مدل پیشرفتهٔ شناختی‌رفتاری را توصیف می‌کنیم و حمایت تجربی موجود را دربارهٔ اهمیت آنها در روابط زوجین ارائه می‌کنیم. ما همچنین از پایه‌های نظری و تجربی راهبردها و روش‌های ارزیابی و مداخله‌ای سخن می‌گوییم که در بخش II آمده است.

تمرکز عمدهٔ این مدل پیشرفته بر عوامل رفتاری، شناختی و عاطفی است که در رویکردهای پیشین نیز موجود بودند؛ اما علاوه بر آن، این مدل بر موارد زیر نیز تأکید دارد: الف) الگوهای گسترده و موضوعات بنیادین در روابط صمیمانه، ب) ویژگی‌های شخصی دو نفری که واحد زوجی را تشکیل می‌دهند، ج) تعاملات زوجین با محیط میان‌فردی و فیزیکی‌شان و د) تغییرات رشدی در طرفین و رابطه که زوجین باید با آنها سازگار شوند. علاوه بر این، این مدل پیشرفته به همان اندازهٔ رفتار و شناخت به هیجان نیز اهمیت می‌دهد. در حالی که در رویکردهای سنتی شناختی‌رفتاری هیجان تنها نقشی ثانویه داشت. در نهایت، زوج‌درمانی شناختی‌رفتاری مانند بیشتر رویکردهای نظری در درک و درمان مشکلات زوجین به تمرکز بر جنبه‌های مشکل‌آفرین روابط زوجین گرایش دارد. مدل پیشرفتهٔ ما با گرایشات اخیر که بر شناسایی و افزایش ویژگی‌های مثبت موجود در روابط صمیمانه (مانند نقاط قوت، منابع و انعطاف‌پذیری) تأکید دارند، هم‌راستا است. 

راهبردهای جدید در زوج درمانی
اکرم خمسه
تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی برای روان شناسان و مشاوران
پرل س. برمن
طرحواره درمانی برای زوج ها
چیارا سیمونه دی فرانچسکو
خانواده درمانی کوتاه مدت با تکنیک‌های ساده
مهلا اکبری‌پور
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
تندآموز روان درمانی دلسوزی مدار
پل گیلبرت
زوج درمانی شناختی رفتاری
مایکل وارل
فنون پیشرفته مشاوره و روان درمانی
کریستیان کنت
مراجعی که مرا تغییر داد
جفری کاتلر
مصادیق عملی نظریه دلبستگی
سوزان ام . جانسون
راهنمای جامع کاربرد تکالیف در درمان
سیدمحمد حسینی
نظریه دلبستگی و زوج درمانی
اسکات جی. پاین
تمرینات عملی شناختی - رفتاری برای افسردگی (کتاب کار مراجعان)
رضا رستمی
درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها
فرانک داتیلیو
درمان متمرکز بر شفقت به زبان ساده
راسل کولتس
نخستین خداحافظی
گری نیومن
ارزیابی اختلالات شخصیت براساس راهنمای تشخیصی روان پویشی (PDM)
محمدامین شریفی
همسران هوشیار
رابین والسر
دستنامه افسردگی
ادوارد. اس. فریدمن
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۴۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۴۸ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان