دانلود و خرید کتاب پسرت تنبل نیست آدام پرایس ترجمه الهام کرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پسرت تنبل نیست

کتاب پسرت تنبل نیست نوشته آدام پرایس است و با ترجمه الهام کرمانی در انتشارات صابرین منتشر شده است.

درباره کتاب پسرت تنبل نیست

روش نویسندگان این کتاب‌ها، آموزش شیوه‌های عملی به والدین است. درنتیجه، هرکتاب از فصل‌های متعددی تشکیل شده است که هر فصل به توضیح یک روش کلیدی می‌پردازد. مجموعه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان، علاوه‌بر پشتوانه علمی و معتبر خود، از زبانی ساده برای توضیح مطالب و انتقال آن‌ها به خواننده استفاده کرده است که برای عموم مادران و پدران جوان قابل‌استفاده خواهد بود.

شکی نیست که فرهنگ رقابتی و دستاوردمحور فعلی شرایط پراسترسی را برای نوجوانان امروزی ایجاد کرده است. پسران نوجوان نسبت به این نوع از استرس بی‌نهایت حساس هستند و من به‌عنوان یک روان‌شناس هر روز شاهد قربانیان این شرایط هستم. پسران باهوش و توانمند از حس بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی خود شکایت دارند، اما به‌جای سخت‌کوشی بیشتر و خواب کمتر، به‌طور کلی از وظایف‌شان می‌گریزند و از نافرمانی مبتنی بر ترس خود با توجیه‌هایی مثل موارد زیر دفاع می‌کنند: «قصد ندارم یکی از آن ابله‌هایی باشم که اصلا زندگی نمی‌کنند» یا «آزمون‌ها نه هوش آدم را می‌سنجند و نه کمکی به یادگیری می‌کنند؛ پس چرا باید برای چنین آزمون‌هایی درس خواند؟» آنان با روی آوردن به اجتناب و انکار از خود محافظت می‌کنند ـ این‌ها مکانیسم‌های دفاعی بنیادین برای نوجوانان هستند.

جهانی که این پسرها در حال عبور از آن هستند بی‌نهایت پیچیده‌تر از دنیایی است که والدینشان تجربه کرده بودند. این کتاب به شما کمک می‌کند بتوانید پسرانتان را بشناسید و از آن استفاده کنید.  

این کتاب به دو بخش تقسیم شده است. در بخش اول، به شما کمک خواهم کرد با نگاه جدیدی پسر خود را بررسی کرده و کلیه تغییرات بنیادین موجود در جسم و ذهن وی را بفهمید. لازم است تفاوت‌های پسران و دختران را درک کنیم. شیوه یادگیری آن‌ها، ارتباط با دوستانشان، قدرت‌نمایی آن‌ها و صحبت درباره احساساتشان: همه این‌ها در نحوه بررسی پسرانی که کناره‌گیری می‌کنند تأثیر دارد. در پایان این بخش، متوجه خواهید شد که چرا پسرتان تنبل نیست. حال، برای بخش دوم آماده‌اید، این بخش سرشار از توصیه‌هایی است که شما را از مرحله تعارض خارج کرده و به مرحله حل مسئله می‌رساند.

خواندن کتاب پسرت تنبل نیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به به روان‌شناسی و والدینی که نگران تربیت فرزندشان هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پسرت تنبل نیست

فصل ۱: اجازه دهید پسرتان را دوباره به شما معرفی کنم

بگذارید پسران را مجددآ به شما معرفی کنم. اگر او نمونه بارز یک نوجوان کم‌کار باشد، از همه نکات منفی مدرسه به‌شدت شکایت می‌کند. معلمان مشتی احمق هستند، برنامه آموزشی بی‌ربط است، در درس ریاضی فقط اعداد را جابه‌جا می‌کنیم و در درس زبان انگلیسی فقط جای واژگان را عوض می‌کنیم. درس هندسه هیچ‌گاه به کار کسی نیامده است و شکسپیر فقط وقت ما را هدر می‌دهد. در این میان، هرگز او را در حال مطالعه نمی‌بینید. او پسری است که هیچ تکلیفی ندارد، اما نمراتش روزبه‌روز پایین‌تر می‌آیند.

احتمالا تاکنون این موارد را امتحان کرده‌اید. در زمان‌هایی که خیلی نگران نیستید، غر می‌زنید. یا شاید در حال نزاع هستید ـ با پسر یا با همسر خود. آن‌قدر نگران آینده وی هستید که با یادآوری مکرر تکالیف و آزمون‌های پیش‌رو او را به ستوه آورده‌اید. شاید هم تا آنجا پیش رفته‌اید که او را به توصیه مشاور پذیرش کالج در کلاس تابستانی علوم پایه ثبت‌نام کرده‌اید. شاید او را نزد یک درمانگر برده باشید. از نظر دیگران، او بچه‌ای خونگرم، دلنشین و مؤدب است؛ اما از نگاه شما، پسرتان بی‌انگیزه و حتی شاید تنبل باشد. هیچ‌کدام از تقاضاها، التماس‌ها و ملامت‌های شما نتوانسته‌اند آتش انگیزه وی را شعله‌ور کنند.

اگر در حال مطالعه این کتاب هستید، به احتمال زیاد نظرات و سؤالات زیر، که بسیاری از والدین شرکت‌کننده در سخنرانی‌هایم مطرح کرده‌اند، برایتان آشنا خواهد آمد:

-«زمانی‌که هیچ تنبیهی اثرگذار نیست، چه گزینه‌های دیگری دارم؟ تلفن یا کامپیوترش را از او می‌گیرم و او می‌گوید: خیلی خب، ازم بگیرش. برام اهمیتی نداره.»

-«دیگر نمی‌دانم چگونه با پسرم صحبت کنم. هر وقت سعی می‌کنم با او حرف بزنم، با غرولند می‌گوید: تنهام بذار.»

هفت اشتباهی که والدین خوب مرتکب می شوند
لیندا دی‌. فریل
کلیدهای پیشگیری و مقابله با اعتیاد در نوجوان و جوان
کارل ای پیکهارت
شگفتی‌های رشد در بازی‌های کودکان
گروه روان شناسی کودک موسسه قوی سفید
انضباط موثر برای کودکان ۱۲-۲ سال
توماس دبلیو.فیلان
خانواده مهم‌تر است؛ راهنمای کودک برای اینکه بداند، خانواده از هر جمعی باارزش‌تر است (مهارت‌های زندگی جلد بیست و سوم)
جی. اس. جکسون
تخت بخواب
حسین یعقوبی
خاک بکر
ایوان تورگنیف
آموزش گام به گام بازاریابی بوسیله پست الکترونیکی
جینی مولن
فقط تجربی‌ها بخونن
نسرین ترک
مویه های باران
حجت گودرزی
من با دوستانم همکاری می‌کنم
غلامرضا حیدری‌ابهری
تاریخ سیزده هزار ساله ایران (جلد پنجم)
رستم کوشان
مهارت های نرم برای کودکان قرن ۲۱
آیریس افتیمیو - اگلتون
مهارت های زندگی پیش دبستانی
فریده اسدی
پرورش هوش و مهارت ریاضی پیش از دبستان
مونا ترابی یگانه
جسم می رود و جان می ماند
آندره شدید
من یک کفشدوزک هستم، تو چطور؟
کاساندار آرسن

نظرات کاربران

مریم
۱۴۰۰/۱۱/۰۷

کسانی که خونده ن لطفا یک معرفی اجمالی بکنند و بگن که کتاب چقدر کاربردی هست. توضیحاتی که خود طاقچه گذاشته اصلا کافی نیست

کاربر ابوالفضل محمدزاده
۱۴۰۰/۱۱/۲۳

کی میاد ۳۴ هزار تومان به یک کتاب دیجیتالی بده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان