دانلود و خرید کتاب اشعار ولایی آذری اسفراینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اشعار ولایی آذری اسفراینی اثر مرضیه افخمی ستوده

کتاب اشعار ولایی آذری اسفراینی

معرفی کتاب اشعار ولایی آذری اسفراینی

کتاب اشعار ولایی آذری اسفراینی نوشته مرضیه افخمی ستوده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه شکوه شعر شیعه است که انتشارات کتاب نیستان منتشر کرده است. 

درباره مجموعه شکوه شعر شیعی

از عصر پیامبر(ص)، شعرخوانی در زمینۀ دین و مذهب مرسوم بوده است. شاعران معتقد به باورهای دینی، هم در ادبیات عرب و هم در ادبیات فارسی، به منقبت‌گویی و مرثیه‌سرایی می‌پرداختند اما با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی هر دوره، این جریان دچار جزر و مدهایی شده است. چنان‌چه در عصر خلافت پانصدسالۀ عباسیان نیز شعر شیعی یا کمتر سروده می‌شد یا در پس ابر سیاست‌های زمانه پنهان می‌ماند. از قرن هشتم به بعد، شاعران، آسان‌تر به منقبت اهل‌بیتمی‌پرداختند. برای آن‌که مرکزی رسمی به‌عنوان خلافت اسلامی در بغداد وجود نداشت، در نقاط مختلف حکومت‌های شیعی پدید آمد از جمله سربداران در خراسان، مرعشیان در مازندران و سادات مشعشع در خوزستان. کم‌کم این روند ادامه پیدا کرد و بخش مهمی از تاریخ ادبیات فارسی شکل گرفت. 

یکی از تنومندترین و ارجمندترین شاخه‌های ادبیات فارسی، ادبیات شیعی است. میراثی عظیم از نظم و نثر در مدح و مرثیۀ اهل بیت و مجموعه‌ای بزرگ از معارف شیعی. این میراث مکتوب، به شکلی شفافت، دیده نشده و اهمیتش در ادبیات فارسی ناشناخته مانده است. به همین دلیل در سال ۱۳۹۰ گروهی از دانشجویان ارشد و دکتری ادبیات فارسی، دست به دست هم دادند تا به قدر توانشان در شناختن و شناساندن این میراث معنوی بکوشند. بدین ترتیب، مؤسسۀ ادب‌پژوهی شیعی (سلیس) را تاسیس کردند. و مجموعه شعر شیعی پدید آمد. انتشارات کتاب نیستان اقدام به انتشار مجموعه کتاب شکوه شعر شیعی کرده است که در هر جلد آن به اشعار یکی از شاعران بزرگ دینی می‌پردازد. 

خواندن کتاب اشعار ولایی آذری اسفراینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شعر دینی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

قیمت:
۵۷,۳۷۵
تومان