دانلود و خرید کتاب اندیشه‌های شاخص در تاریخ تفکر اجتماعی فسولت و. ایسایف ترجمه احسان شاه‌قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه‌های شاخص در تاریخ تفکر اجتماعی اثر فسولت و. ایسایف

کتاب اندیشه‌های شاخص در تاریخ تفکر اجتماعی

معرفی کتاب اندیشه‌های شاخص در تاریخ تفکر اجتماعی

کتاب اندیشه های شاخص در تاریخ تفکر اجتماعی نوشتۀ فسولت و. ایسایف و ترجمۀ احسان شاه قاسمی و زهرا خیریه و سید محمدحسین فیروزآبادی است. این کتاب را انتشارات زندگی روزانه منتشر کرده است.

درباره کتاب اندیشه های شاخص در تاریخ تفکر اجتماعی

کتاب حاضر به بررسی ریشه اندیشه‌های اجتماعی از جوامع اولیه تا دوران مدرن و پسامدرن و حتی امروزی می‌پردازد. مؤلف در این اثر به گسترۀ اندیشۀ اجتماعی، اصول اندیشه‌های اجتماعی، تأثیراتی که بر جامعه می‌گذارند و شیوه‌ای که جوامع را شکل می‌دهند و حتی زندگی اجتماعی و فرهنگی را تبیین می‌کنند، پرداخته است. کتاب با ارائه نظریه‌های اندیشمندان دربارۀ اندیشه‌های اجتماعی و نظریه‌های مهم و اساسی مربوط به‌نظام‌های اجتماعی، درک گسترده‌تری از اندیشه‌های اجتماعی به دست می‌دهد.

کتاب‌های درسی مربوط به نظریه‌های اجتماعی معمولاً میدانی محدود دارند و بیشتر آن‌ها آن دسته از نظریه‌هایی را «نظریه» می‌دانند که پس از عصر رنسانس مطرح شده‌اند. کتاب اندیشه‌های شاخص در تاریخ تفکر اجتماعی یکی از کم‌شمار کتاب‌هایی است که درک گسترده‌تری از اندیشة اجتماعی دارد و هر نگرش شاخصی به نظم اجتماعی و بایسته‌های آن را نوعی اندیشة اجتماعی می‌داند. ازاین‌رو، نویسندۀ این کتاب، تاریخ اندیشۀ اجتماعی را نه‌تنها تا پیش از دورۀ رنسانس رهگیری می‌کند، بلکه ریشه‌های اندیشۀ اجتماعی را در نخستین نوشته‌های به‌جامانده از تاریخ جست‌وجو می‌کند و سپس سیر فرگشت اندیشۀ اجتماعی را تا زمان ما پی می‌گیرد.

خواندن کتاب اندیشه های شاخص در تاریخ تفکر اجتماعی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

فسولت و. ایسایف این کتاب را برای دانشجویان تاریخ اندیشۀ اجتماعی نوشته است.

بخش‌هایی از کتاب اندیشه های شاخص در تاریخ تفکر اجتماعی

فلسفۀ اجتماعی متافیزیکی می‌کوشد به پرسش‌هایی همچون پرسش‌های زیر پاسخ دهد: آیا جامعه به‌خودی‌خود واقعیت دارد، یا آیا فقط افرادند که واقعی‌اند؟ آیا جامعه فقط در ذهن‌ها یا نیت‌های افراد وجود دارد؟ آیا جامعه چیزی بیش از فعالیت معمولی افراد است؟ فلسفة اجتماعی شناخت‌شناسی مسائلی مانند اینها را مطرح می‌کند: چطور می‌دانیم که جامعه «آن بیرون» و مستقل از ذهن‌ها و وضعیت‌های عاطفی ما وجود دارد؟ اگر جامعه فقط در ذهن‌های افراد وجود دارد، چگونه می‌توانیم واقعاً بدانیم در ذهن‌های بقیه چه چیزی هست و انگیزه‌های آنها کدام‌اند؟ آیا آنچه می‌دانیم صرفاً چیزی در ذهن خودمان نیست، و آنچه به‌عنوان رفتار دیگری می‌بینیم صرفاً تفسیر ما نیست؟ اندیشۀ اجتماعی علمی، اندیشة نظام‌مند دربارۀ جامعه است که شواهد تجربی به‌صورت نظام‌مند جمع شده را برای پشتیبانی از بیانیه‌های کلی دربارۀ جامعه گرد می‌آورد. نظریۀ جامعه شناسیک مثال خوبی از اندیشۀ اجتماعی علمی است. معمولاً گزاره‌های کلی دربارۀ جامعه را نمی‌توان به‌صورت مستقیم به‌وسیلۀ شواهد تجربی اثبات کرد؛ بنابراین، نظریۀ جامعه شناسیک مجموعه‌ای از فرضیه‌های به لحاظ منطقی مرتبط فراهم می‌کند که به ما امکان می‌دهد شاخص‌های تجربی را بیابیم و بنابراین، نظریه را به‌صورت غیرمستقیم اثبات کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۱۶,۵۰۰
۵۰%
تومان