دانلود و خرید کتاب تفسیر برگزیده از آیات قرآن کریم سیدسجاد موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر برگزیده از آیات قرآن کریم اثر سیدسجاد موسوی

کتاب تفسیر برگزیده از آیات قرآن کریم

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تفسیر برگزیده از آیات قرآن کریم

کتاب تفسیر برگزیده از آیات قرآن کریم نوشتۀ سید سجاد موسوی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب تفسیر برگزیده از آیات قرآن کریم

تفسیر قرآن یکی از علومی است که همواره با علم قرائات، تجوید و تاریخ قرآن سابقه آن به عصر پیامبر اکرم (ص) می‌رسد. از دیرباز تاکنون کوشش‌های گسترده و طاقت‌فرسایی پیرامون تفسیر قرآن انجام پذیرفته و می‌پذیرد و هر یک از عالمان و اندیشمندان اسلامی در حد توان خویش در این راه کوشیده و تفاسیر متعددی را برشته تحریر درآورده‌اند. ولی اکثر تفاسیر صرفاً مورد بهره‌برداری روحانیون و اهل علم بوده و نوعاً در دسترس مردم عادی نمی‌باشند. چون قریب به‌اتفاق تفاسیر دارای مجلدات زیادی است. مانند تفسیر المیزان، نمونه، مجمع‌البیان و غیره که تهیه آنها برای توده مردم مشکل است. همچنین استفاده از آنها برای عامه مردم مستلزم صرف وقت زیاد است؛ لذا تفسیر حاضر برگزیده آیاتی از کل قرآن کریم به زبان سلیس و روان با استفاده از تفاسیر مجمع‌البیان، المیزان، نمونه و استفاده از احادیث معتبر، قصص و حکایات و اشعار تهیه و جمع‌آوری‌شده و در اختیار علاقه‌مندان به قرآن کریم در یک جلد قرار می‌گیرد. امیدوارم مورد بهره‌برداری عامه مردم بوده و از هدایت قرآن بهره‌مند گردیم.

خواندن کتاب تفسیر برگزیده از آیات قرآن کریم را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به قران و علوم قرانی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخش‌هایی از کتاب تفسیر برگزیده از آیات قرآن کریم

ب) سوره حمد ازاین‌جهت نامیده‌اند چون با کلمه حمد آغاز شده است. فاتحه الکتاب: چون قرآن با این سوره شروع گردیده است.

ضمناً پاسخی هم برای کسانی که مدعی هستند که قرآن بعد از رسول خدا جمع‌آوری‌شده است. این سوره به‌عنوان شروع قرآن نشان می‌دهد که قرآنی بوده که شروع آن با این سوره صورت‌گرفته است.

این سوره ام الکتاب نامیده شد ازاین‌جهت که شروع قرآن با این سوره است و نماز با قرائت آغاز می‌گردد. طبری یکی از مفسرین اهل‌سنت گفته مقدمه هر کاری مادر نامیده می‌شود و یکی از نام‌های این سوره سبع المثانی می‌باشد. در سوره حجر آیه ۸۷ سوره حمد هم پایه قرآن قرار داده شده است. خداوند خطاب به رسول‌الله می‌فرماید:

ولقد آتیناک بها من المانی والقرآن العظیمه

ما به تو سبع المثانی دادیم و قران عظیم و این نشانه عظمت این سوره است.

ج) این سوره دارای دو بخش است: بخشی جامع حمد و ستایش خداوند است به‌صورت غایب و بخشی دیگر خواسته‌های بندگان است به‌صورت خطاب از آیه إیاک نعبد تا آخر سوره به‌صورت خطاب و حضور بیان گردید لذا نبی گرامی اسلام فرموده خداوند می‌فرماید: سوره حمد را بین خودم و بنده‌ام به دو قسمت تقسیم کرده‌ام نیمی مربوط به من و نیمی دیگر مربوط به بنده‌ام.

د) نکته چهارم در این سوره با اینکه نمازگزار یک نفر است اجازه داده نشده به‌صورت انفرادی با خدا حرف بزند بلکه به‌صورت متکلم مع‌الغیر آمده است یعنی به‌جای من ما ذکر شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۲ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان