دانلود و خرید کتاب تصمیم گیری به روش درست (خلاصه کتاب) استیون رابینز ترجمه فاطمه فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تصمیم گیری به روش درست (خلاصه کتاب) اثر استیون رابینز

کتاب تصمیم گیری به روش درست (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب تصمیم گیری به روش درست (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب تصمیم گیری به روش درست؛ با درست تصمیم گرفتن کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید نوشتهٔ استیون رابینز و ترجمهٔ فاطمه فراهانی است و نشر سبکتو آن را منتشر کرده است.

درباره خلاصه‌کتاب تصمیم گیری به روش درست

زندگی که امروز داریم و همهٔ آنچه که در آینده انتظارمان را می‌کشد نتیجهٔ تصمیماتی است که می‌گیریم. هر انتخابی که امروز می‌کنیم مسیر متفاوتی در آینده پیش رویمان می‌گذارد. با این اوصاف آیا تصمیم‌گیرنده‌های خوبی هستیم؟ چقدر برایتان پیش آمده که از تصمیماتی که گرفتید پشیمان شده باشید؟ احتمالا خیلی! و این یکی از مشکلات مهمی است که مردم سراسر دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در این کتاب استیون رابینز به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توان بهترین گزینه‌ را شناخت و اصول تصمیم‌گیری چیست. او در این کتاب با راهکارهایی ساده حرفه‌ای را به شما یاد می‌دهد که می‌تواند زندگی و آینده‌تان را تغییر دهد. فرقی نمی‌کند که چه شغلی دارید یا چند سالتان است؛ مهارت تصمیم‌گیری چیزی است که باید آن را یاد بگیرید.

استیون رابینز نویسنده و استاد دانشگاه ایالتی سن‌دیه‌گو است. او کتاب‌های مختلفی در زمینهٔ مدیریت و رفتار سازمانی تالیف کرده است که بیشتر آنها عنوان پُرفروش‌ترین‌ها را به دست آورده‌اند. همچنین کتاب‌های او به ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. در حال حاضر کتاب‌های استیون رابینز در بیشتر دانشگاه‌ها و مدارس کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این خلاصه‌کتاب می‌توانید با انواع تست‌ها و آزمون‌ها نوع تصمیم‌گیری خودتان را بسنجید.

خواندن خلاصه‌کتاب تصمیم گیری به روش درست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که می‌خواهند در روش تصمیم‌گیری‌شان تغییر عمده‌ای ایجاد کنند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از خلاصه‌کتاب تصمیم گیری به روش درست

نمی‌توان میزان اطمینان افراد را از چیزهایی که می‌گویند اندازه گرفت. حتی متخصصان رشته‌های مختلف هم اغلب تصور می‌کنند که خیلی بیشتر از کارهایی که انجام می‌دهند، می‌دانند. البته باید بدانید که تقریبا همه ما با چنین مشکلی روبه‌رو هستیم. وقتی با پرسش‌های واقعی روبه‌رو می‌شویم و از ما می‌خواهند که در مورد احتمال درست بودن پاسخ‌ها قضاوت کنیم، تمایل داریم که خیلی زیاد خوش‌بین باشیم.

به طور کلی انسان‌ها در مورد نظراتی که دارند و عملکردی که از خود نشان می‌دهند، به شکلی غیرواقعی دیدگاه‌های مثبتی دارند. در این زمینه پژوهش‌های زیادی صورت گرفته که نشان می‌دهد وقتی افراد می‌گویند که ۶۵ تا ۷۰ درصد در مورد موضوعی اطمینان دارند که چیزی صحیح است، در واقع فقط ۵۰ درصد مواقع درست حدس زده‌اند. وقتی هم که می‌گویند ۱۰۰ درصد اطمینان دارند، نشان می‌دهد که فقط ۷۰ تا ۸۵ درصد گفته‌هایشان بر حق بوده است. البته بیشتر ما وقتی تصور می‌کنیم که از همه بهتر هستیم و از همه بیشتر می‌دانیم، رنج می‌کشیم. این رنج کشیدن به این دلیل است که تمایل داریم نسبت به عملکرد کاری خود، تصویری بسیار مغرورانه‌تر داشته باشیم. البته این تمایل را هم داریم که آینده خودمان را خیلی بهتر از دیگران بدانیم.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برای دستیابی به موفقیت در زندگی، اطمینان داشتن به خود و توانایی‌هایی که دارید بسیار مهم است. آن چیزی که دردسرساز می‌شود، شکل افراطی این‌گونه از اطمینان است. برای محدود کردن این مشکل باید میزان تمایل خود برای اطمینان زیاد را تشخیص دهید و نشانه‌های آن را پیدا کنید. در کنار آن باید تحقیقات مستندی هم در مورد دلایل نادرست بودن احتمالی پیش‌بینی‌های خود انجام دهید.


نظرات کاربران

کاربر ۳۸۶۵۳۹۱
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

یک کتاب خوب که اطلاعات ساده میده، می تونه در شناخت فرایند تصمیم گیری به ما کمک کنه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
قبل از گرفتن هر تصمیمی فرآیند اولویت‌بندی را انجام دهید.
هدی✌
باید بدانید اگر بخواهید تصمیم‌های خوب و درستی بگیرید این کار تنها با عقلانیت به وجود خواهد آمد.
هدی✌
در تصمیم‌های عقلانی، فرد همه چیز را براساس منطق تحلیل کرده و مورد سنجش قرار می‌دهد. همین کار باعث می‌شود که فرد برای افزایش و تکمیل اطلاعات خود هر چیزی را به صورت اندیشمندانه مورد توجه قرار دهد که این کار منجر به نتایج درستی می‌شود.
هدی✌
باید بدانید که تصمیم‌های ما چه بزرگ و چه کوچک به هیچ عنوان نباید با بی‌دقتی گرفته شوند. اگر به تصمیم‌های خود توجهی نداشته باشیم، می‌تواند روی کیفیت آینده‌مان تاثیر منفی بگذارد.
هدی✌
مهارت تصمیم‌گیری چیزی است که باید آن را یاد بگیرید.
هدی✌

حجم

۴۳٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۴۳٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان