دانلود و خرید کتاب درمان بیماری مرض قند یا دیابت جابر آقایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان بیماری مرض قند یا دیابت اثر جابر آقایی

کتاب درمان بیماری مرض قند یا دیابت

نویسنده:جابر آقایی
انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درمان بیماری مرض قند یا دیابت

کتاب درمان بیماری مرض قند یا دیابت نوشتۀ جابر آقایی است و نشر میراث ماندگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درمان بیماری مرض قند یا دیابت

دیابت درمان دارد. این شعار نیست، واقعیتی است که با مصرف گیاهان دارویی و میوه‌ها و سبزیجات و رعایت اصول الگوی صحیح تغذیه، ورزش و تحرک و پرهیز از فست‌فودها و نوشابه‌های گازدار رنگی، قند و شکر و برنج سفید و روغن‌های پارافینی امکان قطعی درمان کامل را در پی خواهد داشت. باید توجه داشت که دیابت را نباید به یک بیماری مزمن با مرگ و میر زیاد محدود کرد، بلکه باید آن را یک مشکل عمده سلامت اجتماعی با اهمیت همه‌گیر شناختی دانست. شیوع فزاینده دیابت که زنگ خطری برای جامعه انسانی است را به چندین عامل می‌توان ارتباط داد؛ از جمله افزایش هشداردهندۀ چاقی به علت سبک زندگی نشسته و کم تحرک که حتی برای کوچک‌ترین کار خود از ماشین استفاده می‌کنند و رژیم‌های پرکالری و پرچرب، همچنین پیر شدن ساختار جمعیتی که خطر ابتلا به این بیماری را در آن‌ها بیشتر می‌کند. سونامی دیابت آژیر خطری است در یک جامعۀ پویا که جهش‌های فرهنگی و اقتصادی نوینی را در پیش دارد.

هدف از نگارش این کتاب نفی این نظر است که در طب جدید می‌گویند دیابت درمان ندارد که به عقیدۀ طب سنتی اسلامی نظری باطل است. درمان دیابت مرحله به مرحله از رژیم غذایی آغاز شده با ورزش ادامه یافته و به برخی از مراقبت‌ها به صورت برخورداری از داروهای سنتی گیاهی که می‌تواند بیماری را محدود و مهار کند، کشیده شده و در اغلب موارد استفاده از گیاهان و دمنوش‌ها و عرقیات گیاهی ضد دیابت را طلب می‌نماید و در نهایت برخوردار کردن بیمار از انسولین در موارد خوراکی به عنوان آخرین انتخاب درمانی ضرورت می‌یابد.

استفاده از مواد خوراکی ارگانیک و طبیعی و داروهای گیاهی و عنایت به طب سنتی هنوز هم جایگاهی ارزشمند داشته و می‌تواند برخی از بیماران را سود بخشد. واقعاً اگر به عمق ماهیت طب جدید پی ببریم می‌بینیم که به جز سودجویی با جان مردم هیچ منفعتی ندارد مگر می‌شود گفت که فلان بیماری درمان ندارد و تا آخر عمر باید قرص بخوری یا انسولین تزریق کنید. آخر به کدام منطق سازگار است که بچه پنج‌ساله تا آخر عمر با تزریق انسولین دیابت را فقط کنترل کند که این روش یعنی وابسته کردن بدن حتی مانع از درمان این شخص بشود.

با عنایت به این مسئله که همۀ بیماری‌ها درمان دارند در این کتاب نسخه‌های غذایی و دارویی ذکر شده که امید است با رعایت به اهم نکات منجر به درمان دیابت یا همان قند خون شود.

خواندن کتاب درمان بیماری مرض قند یا دیابت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به بیماران دیابتی یا کسانی که می‌خواهند از این بیماری پیشگیری کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درمان بیماری مرض قند یا دیابت

در طب سنتی اسلامی سرکه معادل انسولین است: سرکه خاصیت ذوب کنندگی دارد و مانند داروی جرمگیر عمل می‌کند و تمام رسوبات و گرفتگی‌های عروق مثل چربی‌های انباشته شده در عروق را ذوب و برطرف می‌کند. بنابراین سرکه را می‌توان رقیق کنندۀ خون، دفع کنندۀ سودای خون، پاک‌کنندۀ سودای سطحی خون، کاهندۀ فشارخون، پایین آورندۀ قند و چربی خون و رفع کنندۀ مجموعۀ انسدادهای سطحی و عمقی عروقی خونی دانست. با توجه به مطالب بالا می‌توان به وسیلۀ سرکه، دیابت و فشارخون را که خود منجر به وجود آمدن نسل بزرگی از بیماری‌ها نظیر سکته قلبی و مغزی و غیره می‌شود را کنترل و درمان کرد.

نظری دیگر در مورد علت بروز دیابت: اخلاط و رسوبات ناشی از دم و بلغم در اندام‌هایی مثل کبد و پانکراس رسوب می‌کند. این رسوب چون از خلط، ماده‌ای غلیظ است رسوبش موجب کاهش کارآیی طبیعی غده پانکراس شده و در نتیجه مانع تولید انسولین و ترشح آن در خون گردیده و در نتیجه دیابت بروز می‌کند. نقش انسولین در خون مثل نقش سرکه طبیعی است.




نظرات کاربران

کاربر ۱۷۷۴۲۴۰
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

سلام وقت بخیر لطفا این کتاب و سایر کتاب های حوزه سلامتی را به بی نهایت اضافه کنید متشکرم

کاربر ۲۵۴۱۵۱۲
۱۴۰۱/۰۵/۰۵

کتاب بسیار عالی و کاربردی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان